ההחלטה הזו של ועדת השחרורים מכעיסה את נפגעות עזרא שיינברג

ראש ישיבת 'אורות האר"י' בצפת לשעבר, שהורשע בתקיפה חמורה של 8 נשים, ונגזרו עליו 7 וחצי שנות מאסר - ישוחרר שחרור מוקדם • אחת המתלוננות: "מבחינתי הוא יוצא לחופשי ואני נכנסת לכלא משל עצמי"
חיים טוויל
ט' אלול התשפ"א / 17.08.2021 13:25

ועדת השחרורים בכלא מעשיהו קיבלה היום (שלישי) את בקשתו של עזרא שיינברג, ראש קהילת אורות האר”י שבצפת לשעבר, והחליטה ברוב דעות לקצר את עונשו ולשחרר אותו שחרור מוקדם.

יש לך כסף בבוידם? רוצה לדעת איפה להשקיע? שאל את המנכ”ל

איפה תרצו לטייל? ריכזנו עבורכם הצעות שוות לנופש רק בישראל

לבקשת נציג היועמ”ש ביצועה של ההחלטה יתעכב ב-7 ימים. בפרקליטות המדינה יוכלו לערער על שחרורו המוקדם, אך לא ברור האם יערערו.

על שיינברג נגזרו לפני שלוש וחצי שנים שבע וחצי שנות מאסר, בגין מעשים חמורים במיוחד שביצע בשמונה מתלוננות.

ההחלטה שניתנה היום הגיעה לאחר שבחודש יוני האחרון התקיים באופן חריג דיון בבקשתו בבית המשפט המחוזי בנצרת, להשתחרר שחרור מוקדם בגין “התנהגות טובה”.

בית המשפט דן בבקשתו לאור בקשת הפרקליטות והנשים שבהן פגע כי המדינה תבחן מחדש את מסוכנותו ולא תמהר לשחרר אותו מנהלתית בסיום ריצוי שני שליש מעונשו.

רוצה לבדוק באופן עצמאי את רמת הסיכון של משפחתך והקרובים לך?

שלישי כבר קיבלת? אם הגעת כבר לגיל 60 מגיע לך לקבל כעת תגבור

אחת הנפגעות אמרה ל’מקור ראשון’: “התחושות קשות. אדם כזה שהיה צריך לקבל עשרות שנים בכלא מצליח לרמות את מערכת המשפט ועוד משתחרר שנה לפני הזמן. התחושה היא שהעולם החופשי נעצר, מבחינתי הוא יוצא לחופשי ואני נכנסת לכלא משל עצמי. אין שום הרתעה, אין בקשת סליחה וחרטה על מעשיו. מה הם השיגו בכל השנים? רק ניצחון, כי הראה לכולם שאפשר לחמוק מעונש, ולקבל רק עונש קל, וגם הם השיגו תחושה של פחד לציבור הנשים ולמשפחות שלהן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לבחון את ההחלטה בפן המשפטי ולא הרגשי
    18/08/2021 10:35
    שאול א.
  1. כל החלטה של ועדת שחרורים להקדים שחרור של אסיר, מעוררת כעס. מקרה זה אינו חריג ואינו שונה. ולכן לא צריך לתת לדבר משקל רב. השאלה היא משפטית: האם אדם בזוי זה עונה לקריטריונים של שחרור מוקדם או לא. מעולם לא נתקלתי בקורבן עבירה שהביעה שמחה על שחרור מוקדם של מי שפגע בו. ולכן ההחלטה צריכה להיות מקצועית. אחרת אין משמעות לחוק ואין צורך בוועדה.