דקירת הנער החסידי: אישום נגד שני גיסים ממודיעין עלית וב”ב

בשל ויכוח סתמי בין ילדי שתי המשפחות: פנחס דיין, בן 35 ממודיעין עילית, ודוד יוחאי כהן, בן 31 מבני ברק – תקפו באכזריות חמישה בני משפחה בפארק באשדוד ודקרו בבטנו אחד מבני המשפחה, נער בן 17.5 • האישום מגולל כיצד התגלגל ויכוח פעוט בין ילדים לדקירה אכזרית של בחור חסידי
חיים טוויל
ט' אלול התשפ"א / 16.08.2021 22:30

פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (שני) לבית המשפט המחוזי בב”ש כתב אישום נגד שני נאשמים, אשר בשל ויכוח פעוט תקפו באכזריות חמישה בני משפחה בפארק באשדוד ודקרו בבטנו אחד מבני המשפחה – נער בן כ-17.5, בחור ישיבה חסידי.

יש לך כסף בבוידם? רוצה לדעת איפה להשקיע? שאל את המנכ”ל

על פי עובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עו”ד שאול ציון, ביום 3.8.21 בשעות הערב, שהו הנאשמים פנחס דיין, בן 35 ממודיעין עילית, ודוד יוחאי כהן, בן 31 מבני ברק והמתלוננים, להם אין היכרות מוקדמת, עם בני משפחותיהם, בפארק בן גוריון באשדוד.

בשלב מסוים, בשל ויכוח סתמי בין ילדי שתי המשפחות, תקפו הנאשמים בצוותא חדא באלימות חמורה את המתלוננים, כל זאת לעיני ילדים רכים.

בשלב מסוים, שלף הנאשם פנחס דיין חפץ חד הנחזה להיות סכין, ודקר בחוזקה בבטנו של קטין בן כ-17.5. הנער הובהל למרכז הרפואי ‘אסותא’, שם נותח ואושפז בטיפול נמרץ.

מיד לאחר מכן, ניסה הנאשם להימלט ברכב.

שניים מהמתלוננים דלקו אחריו, ומשהנאשם הבחין בהם, יצא מהרכב כשהוא אוחז במוט ארוך עשוי ברזל – ואיים עליהם.

כתב האישום מייחס לנאשמים ביצוע בצוותא עבירות של חבלה בכוונה מחמירה ותקיפה הגורמת חבלה ממשית בנסיבות מחמירות. בנוסף, מיוחסות לנאשם דיין שתי עבירות של איומים.

הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.

בבקשת המעצר צוין, כי מעשיהם של הנאשמים מצביעים על אכזריות ותעוזה רבה, ומלמדים על מסוכנותם הגבוהה לציבור בכלל.

כתב האישום:

א. העובדות:

1. הנאשם 1 נשוי לאחותו של הנאשם 2.

2 .י”ש, קטין – יליד 03.12.31 (להלן: “המתלונן 1”), א”ש (להלן: “המתלונן 2”)  וד”ש (להלן: “המתלונן 4”) הם אחים, ושלושתם בניו של יש”ש (להלן: “המתלונן 3” .)
י”ה (להלן: “המתלונן 5”) הוא קרוב משפחתם של המתלוננים 1-4. כולם יחד ייקראו להלן: “המתלוננים”.

3 .ככל הידוע למאשימה, בין הנאשמים לבין המתלוננים אין היכרות קודמת לאירוע שיתואר להלן.

4. ביום 21.8.3, החל משעה 22:00 או בסמוך לכך, שהו הנאשמים והמתלוננים עם בני משפחותיהם בפארק בן גוריון באשדוד (להלן: “המקום”).

5 .בשלב מסויים, לאחר כשעתיים וחצי, נתגלע ויכוח שטיבו אינו ברור במדויק למאשימה, בין ילדי משפחות הנאשמים לילדי משפחות המתלוננים.

6. בעקבות הויכוח האמור, הגיעו הנאשמים לעבר המתלוננים ובני משפחותיהם, ותקפו בצוותא חדא את המתלוננים, בין היתר באופן שיתואר להלן:

א. הנאשם 2 היכה שתי מכות אגרוף בחזהו של המתלונן 1.

ב. בהמשך, לאחר שהמתלונן 1 קרא בצעקות לעבר בני משפחתו, הגיעו אליו בני משפחתו, לרבות המתלוננים 2 ו-3.

ג. הנאשם 2 היכה מכת אגרוף חזקה בפניו של המתלונן 2, שהביאה לכך שמשקפיו הועפו לארץ, ומיד היכה מכת אגרוף חזקה נוספת בפניו של המתלונן 2. במקביל לאחת ממכות האגרוף האמורות, בעט הנאשם 2 במתלונן 2.

ד. על מנת למנוע מהנאשם 2 מלהמשיך להכותו, הדף המתלונן 2 את הנאשם 2 לארץ ואחז באזורים שונים בגופו. הנאשם 2 המשיך להכות באגרופיו באזור צלעות צד שמאל של המתלונן 2, ולאחר שהמתלונן 2 לחץ על ראשו, קם הנאשם 2 מעליו.

ה. הנאשם 1 שלף חפץ חד הנחזה להיות סכין (להלן: “החפץ”) אותו החזיק בנרתיק הצמוד לחגורתו. המתלונן 1 קרא לעברו: “תיזהר, אני אקרא למשטרה, המקום
מצולם” או מילים דומות, ובתגובה לכך, הניח הנאשם 1 את החפץ באמתחתו במקום הסמוי מן העין.

ו. הנאשם 1 ניגש לעבר המתלונן 3 והיכה בפניו בעוצמה, ובתגובה לכך, תפס המתלונן 4 את הנאשם 1 והשכיבו על הארץ. בעוד שניהם על הארץ, אחז הנאשם 1 בחוזקה באמצעות גומץ מרפקו בצווארו של המתלונן 4, ולאחר שהמתלונן 1 שיחרר את מתלונן 4 מאחיזת הנאשם 1, קם המתלונן 4 מעל הנאשם 1.

ז. מיד ובסמוך למתואר, קם הנאשם 1, וכשהוא אוחז בידו בחפץ, ניגש לעבר המתלונן 1 ונעץ את החפץ בחוזקה בבטנו של המתלונן 1 באזור צלעות צד שמאל.

ח. המתלונן 1 נשכב על הארץ תוך שהוא צועק “דקרו אותי” או בדומה לכך, ובהמשך הובהל באמצעות אמבולנס למרכז הרפואי “אסותא” באשדוד.

7 .בהמשך למתואר לעיל, הנאשם 1 פתח בריצה, והמתלוננים 4 ו-5 דלקו אחריו. הנאשם 1 נכנס לרכב מסוג BMW מ”ר 54-221-91 ( להלן: “הרכב”), התיישב בכיסא הנהג וניסה להימלט מהמקום בנסיעה. משהבחין במתלוננים 4 ו-5, יצא הנאשם 1 מהרכב כשהוא אוחז במוט ארוך עשוי ברזל ומנופף בו באמצעות ידיו, תוך שהוא אומר בין היתר “מי שמתקרב אליי אני אפוצץ אותו”, “מי שמתקרב אליי מקבל את זה”, או בדומה לכך.

8 .כתוצאה ממעשיהם של הנאשמים, המתלונן 1 הוכנס לניתוח דחוף, במהלכו התגלה כי נגרמו לו, בין היתר, חור (פרפורציה) בקיבה ובוצע בו תיקון ראשוני, קרע (לצרציה) בטחול שהביא לכריתתו, ופגיעה בסרעפת שמאל עם חתך בגודל של 4 ס”מ, לה בוצע תיקון ראשוני והוכנס נקז חזה. המתלונן 1 שהה במחלקת טיפול נמרץ כארבעה ימים, ביום 21.8.7 הועבר למחלקת ילדים, ושוחרר לביתו לאחר מספר ימים.

9. כתוצאה ממעשיהם של הנאשמים, המתלונן 2 סבל בין היתר מכאבים במספר אזורים בגופו, סימני אדמומיות בפניו ובידיו, וכן נשברו משקפיו, והמתלונן 3 סבל מכאבים וסימני אדמומיות בפניו.

10. במעשיהם המתוארים לעיל, הנאשמים בצוותא חדא, גרמו למתלונן 1 חבלות חמורות שלא כדין, וזאת בכוונה להטיל בו נכות או מום, או לגרום לו חבלה חמורה; תקפו את המתלוננים 2 ו-3 וגרמו להם בכך חבלה של ממש וזאת כשהיו נוכחים שניהם שחברו יחד לביצוע המעשים בידי אחד מהם או שניהם.

11. כמו כן, הנאשם 1, איים על המתלוננים 4 ו-5, בפגיעה שלא כדין בגופם, בכוונה להפחידם או להקניטם.

הוראות החיקוק לפיהן מואשמים הנאשמים:

1. חבלה בכוונה מחמירה – עבירה לפי סעיף 329(א1) לחוק העונשין, התשל”ז-1977 (להלן “החוק”).

2. תקיפה הגורמת חבלה ממשית בנסיבות מחמירות – שתי עבירות לפי סעיפים 380 ו-382(א) לחוק.

3.איומים – שתי עבירות לפי סעיף 192 לחוק (לנאשם 1 בלבד).

 

הדפס כתבה

7 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מזעזע רק מלקרוא מה היה בפארק מפחיד ביותר
    17/08/2021 00:32
    הילה
  1. מה זה יהודים או ערבים נשמע פחד אלוקים הגזמתם יהודים איפה רחמנים בני רחנים גומלי חסדים וכו מעט לאן הגענו

  2. מזעזע רק מלקרוא מה היה בפארק מפחיד ביותר
    17/08/2021 00:33
    הילה
  3. מה זה יהודים או ערבים נשמע פחד אלוקים הגזמתם יהודים איפה רחמנים בני רחנים גומלי חסדים וכו מעט לאן הגענו
    לא לשחרר את הפורעים

  4. למה זה קורה רק לספרדים, שהם כאלה אלימים?
    17/08/2021 00:58
    דובי
  5. שאלה פשוטה, אבל דורשת תשובה כנה. לא יעזור שתתקפו ותאשימו בגזענות.

    • אבי   19/08/2021 12:15

      יקירי נראה לי שפספסת את העיקר. זה לא משנה ספרדי אשכנזי מה שמשנה זה איך יכול להיות שיהודים שומרי תורה ומצוות שאמורים להיות בעלי יראת שמיים נוהגים בכזו אלימות ונוקטים בצורת התנהגות שאפילו העולם הגוי עם ערכי המוסר המעוותים שלו מגנה. בעצם השאלה שאנחנו צריכים לשאול היא לא מה מוצאם של התוקפים אלא איך אנחנו בסביבה הקרובה לנו מונעים ממקרה כזה לחזור על עצמו.

  6. בטח התוקפים ממוצא אשכנזי!
    17/08/2021 08:18
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  7. בטח התוקפים ממוצא אשכנזי!

    • אבי   19/08/2021 12:26

      למה את/ה כל כך בטוח/ה? באמת חבל להכניס פלגנות כזאת לשיח.

  8. הנתקפים לכאורה חסידים שהם באים הם בכמות כמו פה 5 על 2
    19/08/2021 16:32
    אשדודי
  9. לכאורה זה הגנה עצמית? 5 חברה על 2 עיוור מי שלא רואה