האש התחדשה בחסות רוחות עזות: תושבים שוב פונו מהישובים • צפו

הדליקה מאיימת על אזורים נרחבים: מאות לוחמי אש ומתנדבים נאבקים בהתפתחות מוקדי אש חדשים בנחל צובה ובאזור שואבה ושורש • 10 מטוסי כיבוי משתתפים במאמצים להשתלט על האש • השריפה חצתה לתוך גבעת יערים - והתושבים פונו • מפנים גם את עין ראפה ועין נקובא
חיים טוויל
ח' אלול התשפ"א / 16.08.2021 17:04

שריפת הענק בהרי ירושלים: מוקדי אש חדשים התפתחו בצהריים (שני) בחסות הרוחות העזות בנחל צובה, הר איתן ובגזרת היישובים שואבה ושורש. השריפה התחדשה גם בסמוך לבית החולים ‘איתנים’.

יש לך כסף בבוידם? רוצה לדעת איפה להשקיע? שאל את המנכ”ל

עשרות צוותי כיבוי ומאות לוחמי אש ומתנדבים פועלים בגזרות השונות. במאמצי הכיבוי משתתפים 10 מטוסי הכיבוי מטייסת ‘אלעד’, וכן מסוק חוזי של משטרת ישראל.

נציב כבאות והצלה דדי שמחי הכריז על גיוס כללי במערך כיבוי והצלה לשם ריכוז כוחות ואמצעים בשריפת הענק.

לפי עדכון של ‘כבאות והצלה לישראל’ לקראת השעה 16:30, קצב התקדמות האש מהיר ביותר.

השריפה חצתה אל תוך היישוב גבעת יערים ולוחמי האש מפנים דיירים מהבתים. “לוחמי האש פועלים במקום, האש נמצאת בתוך היישוב. כוחות רבים נוספים בדרכם”.

במקביל ישנן מספר חזיתות אש באזור צובה, בית החולים ‘איתנים’, ותחילה פריסה נוספת של לוחמי אש במושבים אורה ועמינדב.

נציב כבאות והצלה רב טפסר דדי שמחי הורה לפנות גם את עין ראפה ועין נקובא – וכוחות המשטרה ולוחמי האש מפנים מאות משפחות תושבי קיבוץ צובה, היישובים עין ראפה, עין נקובא וגבעת יערים.

באזור כיסלון ושואבה לוחמי האש מכילים את השריפה, אולם אין שליטה.

רשות הכיבוי עדכנה הבוקר, כי עד כה עלו באש 17 אלף דונם.

מפקד שירותי הכבאות, רב טפסר דדי שמחי, העריך כי דליקת הענק פרצה כתוצאה מהצתה. “מדובר בשריפה מעשה ידי אדם, אם ברשלנות פושעת או במזיד”, אמר שמחי.

חוקרי השריפות של שירותי הכבאות בסיוע של מומחים משטרתיים יפעלו היום במוקדי פרוץ בדליקה בניסיון להתחקות אחר הגורמים לשריפה, שגרמה לפינוי של היישובים רמת רזיאל, גבעת יערים, בית מאיר, שואבה, כיסלון ואיתנים ולנזק כבד לשני בתים שעלו באש וליקב סמוך לגבעת יערים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות