תיעוד קשה: ניסו לברוח מהטאליבן על מטוס, נתלו מבחוץ – ונפלו I צפו

חרדים 10
|
ח' אלול התשפ"א / 16.08.2021 16:25
אלפים פרצו למסלולי נמל התעופה בקאבול • צבא ארה”ב נאלץ לירות באוויר כדי להרחיק קהל שניסה לעלות למטוסיו שמפנים אזרחים • כמה מהם נתלו על מטוסים לפני המראתם ונפלו מהם אל מותם

כאוס בנמל התעופה בקאבול: אלפי אזרחים אפגנים, שמנסים לברוח מהמדינה שנפלה בידי הטאליבן, פרצו אל המסלולים בנמל – ורבים מהם, החוששים לעתידם, מנסים בכל דרך להמריא מהמדינה.

שדה התעופה נסגר בעקבות האירועים, ועבר לשליטת הכוחות האמריקנים, שמנסים לפנות אזרחים ודיפלומטים זרים. במספר מקרים הם נאלצו לירות באוויר כדי להרחיק את האזרחים מהמטוסים.

יש לך כסף בבוידם? רוצה לדעת איפה להשקיע? שאל את המנכ”ל

למרות זאת, ברשתות החברתיות פורסם תיעוד גם של מעשים קיצוניים: אזרחים הצליחו להיתלות על מטוסים צבאיים שהמריאו מהמדינה. אלא שמדובר במעשה מסוכן במיוחד, שכן אין כיצד להיאחז במטוס מחלקו החיצוני – ואותם אנשים נפלו אל מותם.

ארה”ב מנסה לשלוח עוד מטוסים צבאיים כדי לסייע לאזרחים לצאת מהמדינה, אבל ההיצע נמוך בהרבה מהביקוש.

דובר הזרוע הפוליטית של הטליבאן אמר הלילה, כי המלחמה הסתיימה וכי בקרוב תתברר צורת המשטר החדשה.

הדובר, מוחמד נאים, אמר לרשת אל-ג’זירה, כי טליבאן אינו מעוניין להיות מבודד מהעולם וכי הוא מוכן להידברות עם הקהילה הבין לאומית, כדי להפיג את חששותיה.

הוא התחייב כי לא יהיה ניסיון לפגוע בדיפלומטים או באזרחים ואף אמר כי טליבאן מוכן לדו-שיח עם אישים בכירים באפגניסטאן, כדי להבטיח להם את ההגנה הדרושה.