נגד כל הסיכויים: ישראלי בן 51 שמת מקורונה הובא לקבורה בוייטנאם

נתן פרל
|
ח' אלול התשפ"א / 16.08.2021 15:15
ישראלי מדרום הארץ ששהה בוייטנאם במסגרת עבודתו, חלה לפני כשבוע בקורונה – והשבת נפטר • השלטונות דרשו לשרוף את הגופה, אבל במבצע בינלאומי של שליחי חב”ד וזק”א הצליחו להביאו לקבורה על תנאי – תחת מיגון מלא, בליווי נציגי השלטון

במוצאי שבת התקבל דיווח במוקד הבינלאומי של זק״א על יהודי שנפטר במהלך השבת מקורונה בבית חולים מקומי בוייטנאם – והשלטונות רוצים לשרוף את גופתו, מאחר והחוק המקומי דורש לשרוף את גופתו של כל נפטר קורונה.

יש לך כסף בבוידם? רוצה לדעת איפה להשקיע? שאל את המנכ”ל

מדובר ביהודי, תושב דרום הארץ, ששהה בוייטנאם במסגרת עבודתו. לפני כשבוע חלה בקורונה, מצבו התדרדר במהירות, ובבית חולים מקומי נאלצו לקבוע את מותו.

במאמץ מיוחד של ארגון זק״א, משרד החוץ ושליחי חב״ד – בפיקודו של שליח חב״ד בוייטנאם הרב מנחם הרטמן, ובהכוונתו של הרב יעקב רוזה, יו״ר ועד רבני זק״א, שהנחה כיצד להכין את הקבר ולבצע את הקבורה – תחת מיגון מלא והנחיות נוקשות של השלטונות, בליווי נציגי השלטון  – הובא היהודי לקבורה על תנאי בבית קברות מקומי, בתקווה להעבירו למנוחת עולמים בקבר ישראל בארץ, בתום המגיפה.

יוסי לנדאו, מתנדב היחידה הבינלאומית של זק״א, שפיקד על האירוע מישראל: “מיד עם קבלת הדיווח פעלנו יחד עם שליח חב”ד במקום, בסיוע משרד החוץ ושליחי חב״ד מרחבי העולם,  בניסיונות להביא את היהודי לקבורה בישראל.

“אך בשל התנגדות הרשויות בוייטנאם נאלצנו להביא את היהודי לקבורה זמנית. שלחנו תכריכים מהונג קונג, ובמנין מיוחד שקיימנו בזום עם שליחי חב״ד מרחבי העולם ומשפחתו של המנוח, זכינו להביא את היהודי לקבורה והצלחנו ב”ה למנוע פגיעה חמורה בכבוד המת”.

שליח חב״ד הרב מנחם הרטמן, שפיקד על האירוע: “במלחמה של ממש ובמרוץ נגד השעון הצלחנו לשחרר את גופת המנוח מבית החולים ולהשיג ויתור על שריפת גופתו, מתוך חובתינו וזכותינו כעם היהודי, נלחמנו כדי למנוע את הפגיעה בכבוד המת.

“נציגי חב״ד וייטנאם הגיעו היום בליווי שוטרים ונציגי השלטונות, תחת מיגון מלא, לבית קברות מקומי בוייטנאם, שם הביאו את היהודי לקבורה.״