“האש הגיעה בבום”: מנכ”ל יקב ‘מצודה’ משחזר את רגעי האימה

"עשן מתחיל לאגף אותנו. קמנו וברחנו. אחרי 20 דקות היקב נשרף לגמרי" • "עמדנו רבע שעה משם מתפללים לה', שלא תהיה רוח מזרחית. כל רוח שזזה טיפה ימינה - מתפללים. אם הקב״ה יזיז את הרוח טיפה שמאלה, יגמר הסיפור - וזה מה שקרה. רק היקב נשרף" • אלי בש על רגעי הדרמה
ישראל יוספי
ח' אלול התשפ"א / 15.08.2021 22:54

ביישוב גבעת יערים בהרי ירושלים עלה היום (ראשון) באש, בשריפה הגדולה שהשתוללה בהרי ירושלים – יקב ׳מצודה׳.

בשעת השריפה היו ביקב חמישה עובדים, שנאלצו לנוס מהמקום

איפה ניתן למצוא מידע מדויק על השקעות? בוא, שאל את המנכ”ל     

איפה תרצו לטייל? ריכזנו עבורכם הצעות שוות לנופש רק בישראל

אליהו בש, מנכ״ל יקב ‘מצודה’, מספר בשיחה מיוחדת עם חרדים 10: “פינינו את היקב בשעה 16:40 ובשעה 17:10 היקב היה שרוף כליל. מה שקורה עכשיו זה שהאש עשתה את שלה, הלהבות כבו, וכעת הכל גחלים.

“אמרו לנו שמוקד השריפה נמצא באזור בית מאיר, לא יודע איפה בדיוק. ראינו את העשן, הרחנו את הריחות, אבל זה היה רחוק ולא מוחשי. כמה דקות לאחר מכן, ממש בבום, בהפתעה גדולה, ראינו את הלהבות קרובות אלינו, עשן מתחיל לאגוף אותנו מכל הכיוונים. תפסנו את הרגליים וברחנו מהיקב. אחרי 20 דקות הוא נשרף לגמרי”.

עבדתם כרגיל עד שהדליקה הגיעה ליקב?

״עכשיו זו תקופת הבציר, התקופה הכי חמה בשנה, עבדנו רגיל. היינו צריכים לתפוס את הרגליים ברגע האחרון ולברוח”.

כבאות והצלה הגיעו למקום?

״כבאות והצלה אני לא ראיתי, לא ראיתי בכלל בכל האזור, בשעות הראשונות. הגיעו בסוף. אצלנו זה כבר היה מאוחר. מה שראינו זה הרבה משטרה והמון אמבולנסים. ראינו המון, המון, המון מתנדבים, מג״ב, יס״מ, משטרה, לא מכיר את שמות היחידות. כבאות לא ראינו בכלל, רק בסוף”.

 לא הספקתם לקחת דבר?

״שום דבר, לא נשאר דבר. שווי הנזק שנגרם ליקב בין 7 ל-8 מיליון שקל”.

מה אתה אומר על מה שקרה?

״אם אתה מסתכל במבט הדתי חרדי, קרה פה דבר מדהים: אין מבט אחר חוץ ממבט אמוני – מדהים הרי מה קרה, אני יושב ביקב, עם מתווך גדול שבא מארה״ב, ומתווכח איתו אם למכור להוא או למכור להוא -עולים רעיונות, ברוך השם נפלא, אחרי רבע שעה אנחנו רואים את העשן מרחוק, ואחרי עשרים דקות אנחנו מוצאים את עצמנו רבע שעה מהיקב ומתפללים לקדוש ברוך הוא, שהרוח לא תהיה מזרחית. כל רוח שזזה טיפה ימינה, אנחנו מתפללים.

“אתה רואה עד כמה זה לא תלוי בכלום, באף אחד, אף אחד לא יכול לשנות שום דבר. אם הקב״ה יזיז טיפה את הרוח שמאלה, יגמר הסיפור – וזה מה שקרה. רק היקב נשרף. לא נשרף דבר וחצי דבר חוץ ממנו – פשוט מישהו סידר את זה.

״בגבעת יערים לא נשרף כלום, מלבד היקב. אני פה – המראות קשים, בדיוק כמו שאנחנו מכירים מתמונות של משהו שנשרף כליל. כל השריפות אחרי השריפה נראים אותו דבר בדיוק”.

כמה זמן ייקח לשקם?

״אין לשקם. אין מה לשקם. צריך להתחיל הכל מחדש. המבנה נפל לתוך עצמו”.

רוצה לבדוק באופן עצמאי את רמת הסיכון של משפחתך והקרובים לך?

שלישי כבר קיבלת? אם הגעת כבר לגיל 60 מגיע לך לקבל כעת תגבור

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מה מתווה השמיטה
    16/08/2021 07:00
    אלי
  1. האם לוקחים גם משדות שלא שומרים שמיטה? ומה עם מתנות עניים ומתנות כהונה? האם מעודדים בחורים לבא לקחת מהיקבים לקיים לקט שכחה ופאה? כמה אחוז נותנים לכהנים ולויים