מדוע עיריית ביתר עילית מחרימה את הבדיקות הסרולוגיות לילדים?

עם פתיחת שנת הלימודים במגזר החרדי החל בשבוע שעבר בערים החרדיות מבצע בדיקות סרולוגיות של תלמידים בגילאי 12-3, במטרה למנוע בדודים • למרות ההיענות של כולם, עיריית ביתר עילית הודיעה כי לא תתמוך: "רובינשטיין לא יכול לקחת אחריות על משהו שלא הסבירו לו"
חרדים 10
ז' אלול התשפ"א / 15.08.2021 20:05

מאז תחילת שנת הלימודים במגזר החרדי מתקיים מבצע בדיקות סרולוגיות לתלמידים המתגוררים ביישובים חרדיים. אלא שבניגוד לשאר הרשויות החרדיות – המבצע אינו מתקיים בביתר עלית, משום שעיריית העיר החרדית שבהרי יהודה מחרימה את מבצע. כך דווח יקי אדמקר, באתר ‘וואלה’.

איפה ניתן למצוא מידע מדויק על השקעות? בוא, שאל את המנכ”ל     

איפה תרצו לטייל? ריכזנו עבורכם הצעות שוות לנופש רק בישראל

לפי גורמים בסביבתו של ראש העיר מאיר רובינשטיין, “אין לו התנגדות עקרונית” לקיום המבצע – אך “הוא לא יכול לקחת אחריות על מבצע שהוא אינו יודע את המשמעות שלו”.

עם פתיחת שנת הלימודים בשבוע שעבר, החלו בפיקוד העורף לדגום את ילדי הערים החרדיות – בהן אלעד, מודיעין עלית, קריית יערים ובני ברק. מדובר בבדיקות שמתבצעות בילדים בגילאי 12-3 על מנת לאתר אצלם נוגדנים, במטרה להנפיק תו ירוק לכמה שיותר תלמידים, ובכך למנוע בידודים עתידיים ולאפשר שגרת לימודים רציפה.

מדובר בפיילוט של משרד הבריאות ומשרד החינוך, לקראת ביצוע הבדיקות הסרולוגיות לכמיליון וחצי תלמידים במוסדות החינוך הממלכתי, במסגרת המתווה המתגבש לפתיחת שנת הלימודים ב-1 בספטמבר.

אלא שלפי הדיווח, למרות ההיענות המרשימה ברשויות החרדיות, בעיריית ביתר עילית מסרבים בשלב זה לשתף פעולה עם המבצע.

בעירייה הודיעו לגורמים המוסמכים כי אם ירצו לבצע את המבצע עליהם ליצור קשר ישיר עם מנהלי מוסדות החינוך או עם התושבים, אך ראש העיר רובינשטיין לא מתכוון לתמוך במהלך.

נזכיר, כי תושבי העיר ביתר עלית הוכנסו מספר פעמים תחת סגר, במהלך השנה שעברה, ומספר החולים בעיר היה מהגבוהים בישראל.

רוצה לבדוק באופן עצמאי את רמת הסיכון של משפחתך והקרובים לך?

שלישי כבר קיבלת? אם הגעת כבר לגיל 60 מגיע לך לקבל כעת תגבור

גורמים בסביבת רובינשטיין: “אף אחד לא הגיע להסביר לעירייה את המשמעות של המהלך. ראש העיר אמור לעמוד מול 70 אלף תושבים? שיסבירו לו מה זה אומר. הוא לא יכול לקחת אחריות על משהו שהוא לא יודע מה המשמעות שלו. אם משרד הבריאות, פיקוד העורף או כל גורם רוצה שהוא יהיה שופר לתושבים, שיבואו ויסבירו. עד עכשיו לא הסבירו וכנראה זה לא חשוב להם”.

בעיריית ביתר עילית סירבו להגיב.

גורם במשרד הבריאות בתגובה ל’וואלה’: “מצער כל כך שראש עיריית ביתר, מסיבות תמוהות, פוגע בילדי עירו ומסרב לאפשר להם לקבל תו ירוק, להימנע מבידודים וליהנות משגרת לימודים סדירה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    או! ראש עיר אחד שפוי
    15/08/2021 23:11
    רבי
  1. סוף סוף ראש עיר אחד שפוי