זו הסיבה שסמנכ”ל שערי צדק הכריז: “לא אתחסן במנה השלישית”

פרופ' דן טרנר החליט שלא לקבל את החיסון הנוסף - בטענה ש"זה לא מוסרי", כי יש לדאוג קודם למעוטי היכולת ואלה שלא הייתה להם גישה אפילו למנה הראשונה • "ההחלטה על מנה שלישית צורמת מאוד, כשאני יודע שלא רחוק ממני יש אנשים דלים באמצעים שלא קיבלו אפילו חיסון אחד"
חרדים 10
ז' אלול התשפ"א / 15.08.2021 12:15

פרופ’ דן טרנר, סמנכ”ל בית החולים ‘שערי צדק’ בירושלים, החליט שלא להתחסן במנה השלישית של החיסון נגד קורונה, בשל העובדה שישנם אנשים בעולם שלא קיבלו אפילו את המנה הראשונה.

איפה ניתן למצוא מידע מדויק על השקעות? בוא, שאל את המנכ”ל     

איפה תרצו לטייל? ריכזנו עבורכם הצעות שוות לנופש רק בישראל

“צורם לי שאנשים דלים באמצעים לא קיבלו אפילו מנה אחת, ואני אקבל מנה שלישית”, אמר דטנר בשיחה עם חדשות 12. “הרהרתי בנושא מורכב זה, שמבטא התנגשות בין שיקולים מדעיים, אתיים, הומניים וערכיים והחלטתי שלא אקח את החיסון השלישי בשלב זה”.

פרופ’ דטנר הוסיף: “אמשיך לעקוב אחר העדויות עד כמה החיסון השלישי באמת מוריד תחלואה – וכעת אין נתונים כאלו – וגם אחר שיעורי ההתחסנות באזורים דלים, כולל אצל השכנים לנו”.

לדבריו, “החלטה על מנה שלישית בישראל היא צורמת מאוד, כאשר יש מקומות שלא חוסנו כלל – בין אם במרחק קילומטר מאיתנו או מאות קילומטרים כמו באפריקה.  כמו שאנחנו כרופאים מטפלים בחמלה בכולם, ללא הבדל דת, גזע ומין – כך יש לנהוג גם ברמה הגלובלית. לא רק ‘עניי עמך קודמים’.

“יש מדינות שבהן יש רק אחוז אחד של מחוסנים ובינתיים אנחנו, על סמך מחשבה חצי תיאורטית ש’אולי זה יעבוד’, כבר מחסנים במנה שלישית – כאשר במדינות אחרות עדיין לא קיבלו את החיסון הראשון. זה לא נכון ולא מוסרי”.

רוצה לבדוק באופן עצמאי את רמת הסיכון של משפחתך והקרובים לך?

שלישי כבר קיבלת? אם הגעת כבר לגיל 60 מגיע לך לקבל כעת תגבור

פרופ’ טרנר הבהיר כי דעתו אינה מייצגת את בית החולים שערי צדק: “אני מדבר בשם עצמי. כשמדברים על סולידריות זה לא רק עניין ערכי-תיאורטי. כולם ייצאו נשכרים מזה ולא רק מהבחינה האנושית ש’עשינו את הדבר הנכון ודאגנו לחלש’. הווירוס לא מפלה בין דם לדם או בין מדינות למדינות. ככל שנדאג שהוא ידוכא בכל מדינות העולם, זה ישמור גם עלינו מפני התפתחות וריאנטים חדשים – ויזרז את פתיחת השמיים ליעדים נוספים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות