‘צפוי זינוק חד’ • 500 חולים קשה: 150 מאושפזים חדשים בסוף השבוע

אתמול אובחנו 5,900 נדבקים חדשים • במשרד הבריאות מעריכים: השבוע נגיע ל-10,000 מאומתים ביום • מומחים: לחייב בבידוד, חלקי או מלא, גם מחוסנים שנחשפו לחולה מאומת • בנט: "עוד צפויים ימים קשים" • נתניהו: "הוא מנסה להסתיר מאזרחי ישראל את עומק מחדל הקורונה שלו"
תמי גיל
ז' אלול התשפ"א / 14.08.2021 22:55

מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הערב (מוצאי שבת) עולה כי אתמול אובחנו 5,868 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה, זאת מתוך 121,716 בדיקות, כך שאחוז הבדיקות החיוביות עמד על 4.93%.

איפה ניתן למצוא מידע מדויק על השקעות? בוא, שאל את המנכ”ל     

איפה תרצו לטייל? ריכזנו עבורכם הצעות שוות לנופש רק בישראל

במהלך סוף השבוע אושפזו 150 חולים בנגיף במחלקות ברחבי הארץ – ומספר החולים המאושפזים בבתי חולים במצב קשה כבר קרוב ל-500, ועומד כעת על 494 חולים. מתוכם 113 חולים נמצאים במצב קריטי ו-83 מונשמים.

מניין החולים הפעילים עומד על 48,401.

מספר מקרי המוות מסיבוכי המחלה טיפס ל-6,622.

בסוף השבוע חוסנו כ-70 אלף איש בגילאי 50 ומעלה במנה השלישית של החיסון, ועד כה חוסנו במנה השלישית כ-860 אלף ישראלים, רובם מעל גיל 60, אך כ-100 אלף כבר קבעו תור לקבלת חיסון השבוע.

לפי דיווח בחדשות 12, במשרד הבריאות צופים כבר השבוע עלייה חדה נוספת במספר המאומתים, אך הממשלה לא הצליחה להיערך בזמן עם מערך חקירות אפידימיולוגי יעיל שיתחקר את כל אלפי המאומתים האלה.

לפי הדיווח, בכירים במשרד הבריאות ובקבינט הקורונה דורשים לחייב מחוסנים בבידוד ביתי – אם יחשפו לחולה קורונה מאומת. עד כה ההנחיות לא מחייבות אדם שחוסן פעמיים להיכנס לבידוד ביתי. חלק מהמומחים חושבים כי יש לחייב בבידוד מלא מחוסנים שנחשפו למאומת. אחרים חושבים שיש צורך רק בבידוד חלקי או לחייב אותם לבצע בדיקה ולהיכנס לבידוד עד לקבלת התוצאות.

הסיבה לדרישה הזו נובעת מהעלייה הדרמטית במספר המאומתים.

כמו כן, מדי יום כ-50% מהמאומתים הם מחוסנים – לא כי הם נדבקים יותר, אלא כי יש יותר מחוסנים באוכלוסייה.

בדיון שנערך אתמול עם בכירי משרד הבריאות, דובר על כך שהם נערכים שכבר השבוע נגיע ל-10,000 מאומתים.

מערך החקירות האפידימיולוגי הנוכחי לא יוכל לעמוד בעומס הצפוי. גם כעת, מדי יום לא נחקרים בין 1,200 ל-2000 מאומתים, דבר המקשה מאוד על קטיעת שרשראות ההדבקה.

נפתלי בנט פרסם הערב פוסט ארוך במיוחד בחשבון בפייסבוק שלו – בו כתב: “עוד צפויים ימים קשים, אך אני בטוח שאם נפעל בהתאם לתוכנית, ואם אזרחי ישראל יעטו מסיכות, יתחסנו ברגע שזה אפשרי עבורם, ובכלל – אם נפעל בסולידריות ובעזרה הדדית – נתגבר על הדלתא”.

רוצה לבדוק באופן עצמאי את רמת הסיכון של משפחתך והקרובים לך?

שלישי כבר קיבלת? אם הגעת כבר לגיל 60 מגיע לך לקבל כעת תגבור

בחדשות 13 דווח, כי משרד הבריאות צפוי להציע מתווה שיגביל את מספר המשתתפים בחתונות. על פי התוכנית, תותר כניסתם של 500-400 משתתפים, גם באירועים שיתקיימו באוויר הפתוח.

מעבר לכך, בעקבות העיכובים האחרונים שחלו באשפוז עקב חוסר מיטות, במשרד הבריאות יורו על פתיחת מחלקות קורונה חדשות בבתי החולים במרכז הארץ.

השבוע יתבצע מבצע בדיקות סרולוגיות בבתי הספר: פיקוד העורף ומד”א מתכוונים למפות את האוכלוסייה בגילאי 3-12 ולסיים זאת עד לפתיחת שנת הלימודים (כשני מיליון ילדים).

הכוונה היא לדגום את כל ילדי בית הספר בניסיון לחסוך כמות בידודים רבה במהלך שנת הלימודים וזאת על ידי דגימת דם באצבע. מי שימצא כמחלים – יקבל תו ירוק. ילד שהיה חולה לא יצטרך להיכנס לבידוד, אלא רק למול בדיקת קורונה שתראה שיש צורך בכך.

ראש ארגון הבריאות העולמי, תאודרוס אדהנום גברה-יסוס, יצא נגד המדינות שהחלו לחסן במנה שלישית נגד קורונה וקרא להפסיקו. “ישנן מדינות שעדיין לא התחסנו. אי שוויון בחיסונים לא רק הרג אנשים, זה גם הורג מקומות עבודה ועסקים”, כתב בהודעתו.

יו”ר האופוזיציה בנימין נתניהו תוקף הערב את בנט – ואמר:  “בנט מנסה להסתיר מאזרחי ישראל את עומק מחדל הקורונה שלו. צריך לחקור את זה ובעיקר צריך להעיף הביתה את הממשלה הכושלת הזאת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות