נשיא פולין חתם על חוק הרכוש: לפיד מחזיר נציג ישראל בוורשה

משבר חמור עם פולין - אחרי שנשיא פולין חתם על החוק שמגביל את זכויותיהם של יהודים על נכסים שהחזיקו לפני מלחמת העולם השנייה ויסגור תביעות על רכוש יהודי שהוחרם על ידי הנאצים • לפיד: "זהו חוק אנטישמי ולא מוסרי. אנחנו מקיימים שיחות תיאום עם האמריקאים על דרכי תגובה"
חרדים 10
ו' אלול התשפ"א / 14.08.2021 20:40

נשיא פולין אנדז’יי דודה חתם היום (שבת) באופן סופי על החוק שמגביל תביעות רכוש מצד ניצולי שואה – שרכושם נגזל במהלך מלחמת העולם השנייה.

איפה ניתן למצוא מידע מדויק על השקעות? בוא, שאל את המנכ”ל     

איפה תרצו לטייל? ריכזנו עבורכם הצעות שוות לנופש רק בישראל

משמעות החוק החדש: אוסר ערעורים על החלטות מנהליות שהתקבלו לפני יותר מ-30 שנה, וימנע להחזיר את הנכסים שנגזלו על-ידי הנאצים ובהמשך הולאמו על-ידי המשטר הקומוניסטי בפולין – דבר שיביא לאובדן של רכוש יהודי רב שיורשיו תובעים מהמדינה הפולנית.

הנשיא דודה אמר בטרם חתם על החוק השנוי במחלוקת: “אני שמח שלמרות הדיון הפוליטי הלוהט במדינה, שמלווה אותנו באופן יומיומי, שחשוב מאוד לבני העם הפולני, הצלחנו להשיג קונצנזוס דמוקרטי סביב החוק. אחרי בדיקה מעמיקה, החלטתי לחתום על החוק שעמד במרכז של מחלוקת בפולין ומחוצה לה”.

בעקבות החתימה, שר החוץ יאיר לפיד הורה הערב – עוד לפני צאת השבת – לממונה על השגרירות הישראלית בפולין לחזור לישראל ל’התיעצויות’,

לפיד אמר: “פולין אישרה היום, לא בפעם הראשונה, חוק אנטישמי ולא מוסרי. הוריתי הערב לממונה על השגרירות בוורשה לחזור מיד לישראל להתייעצויות ללא הגבלת זמן.

“השגריר החדש לפולין, שאמור היה לצאת בקרוב לוורשה, לא ייצא לפולין בשלב זה”.

הוא הוסיף: “משרד החוץ ימליץ היום לשגריר פולין בישראל להמשיך את חופשתו בארצו. כדאי שינצל את הזמן העומד לרשותו, כדי להסביר לפולנים מה משמעות השואה בעיני אזרחי ישראל ועד כמה לא נסבול זלזול בזכר הנספים ובזיכרון השואה. זה לא ייעצר כאן.

“אנחנו מקיימים שיחות תיאום עם האמריקאים על דרכי תגובה בהמשך.

“פולין הפכה הערב למדינה אנטי דמוקרטית, לא ליברלית, שאינה מכבדת את הטרגדיה הגדולה ביותר בהיסטוריה האנושית. לעולם אסור לשתוק. ישראל והעם היהודי בוודאי לא ישתקו”.

רוצה לבדוק באופן עצמאי את רמת הסיכון של משפחתך והקרובים לך?

שלישי כבר קיבלת? אם הגעת כבר לגיל 60 מגיע לך לקבל כעת תגבור

שר הביטחון, בני גנץ: “החוק נגד תביעות יהודים שעבר בפולין, מונע צדק מקורבנות השואה ובני משפחותיהם. זהו חוק חמור ובלתי מוסרי שאני כבן לניצולי שואה מזועזע ממנו עמוקות.

“השבת רכוש היא חלק קטן אך משמעותי בתהליך למימוש זכויותיהם של אלה ששרדו והכרה באנשים שנספו באחד מאירועי רצח העם הגדולים בהיסטוריה.
אני קורא לכל השותפים של ישראל בעולם לגנות את החוק ולפעול לביטולו.”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות