מי מתאים לראשות הממשלה? בנט 12% • סער לא עבר חסימה

58% מהציבור: סגר רביעי - כישלון של הממשלה • 67% מוטרדים מהעלייה הדרמטית בתחלואה • יו"ר האופוזיציה מסומן כמתאים ביותר לראשות הממשלה - עם יותר מפי ארבעה אחוזי תמיכה מאלו שמקבל בנט • מה תמונת המנדטים של המפלגות? והאם ניתן להקים ממשלת ימין מלא-מלא?
חרדים 10
ה' אלול התשפ"א / 13.08.2021 10:47

מסקר ‘ישראל היום’ שנערך השבוע באמצעות ‘מאגר מוחות’ בהנהלת פרופ’ יצחק כ”ץ, עולה כי 58% מבעלי הדעה סבורים כי אם יוחלט על סגר רביעי – יהיה זה כישלון של הממשלה, בעוד 42% סבורים שלא.

איפה ניתן למצוא מידע מדויק על השקעות? בוא, שאל את המנכ”ל     

איפה תרצו לטייל? ריכזנו עבורכם הצעות שוות לנופש רק בישראל

הסקר מלמד, כי אם הבחירות היו נערכות היום (שישי), הליכוד היה עולה ל־32 מנדטים וגוש הימין כולו – כולל ימינה, היה מקבל 62 מנדטים.

תקווה חדשה בראשות גדעון סער לא עוברת את אחוז החסימה.

מפלגת ימינה מקבלת 8 מנדטים, זאת לעומת 9 מנדטים שקיבלה בסקר האחרון מחודש יולי ו־7 מנדטים שקיבלה בבחירות. למעט תקווה חדשה, שכאמור לא עוברת את אחוז החסימה, התמונה נותרת יציבה למדי: העבודה עם 6 מנדטים, כחול לבן מקבלת 10, יש עתיד 18, יהדות התורה 7, ישראל ביתנו 7, ש”ס 8, מרצ 6, הציונות הדתית 7, רע”מ עולה ל־5, והרשימה המשותפת מקבלת 6 מנדטים.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה אין הפתעות: נתניהו, אף שירד למעמד ראש האופוזיציה, ממשיך לככב בראש הרשימה עם 51% הסבורים כי הוא המתאים ביותר, יאיר לפיד לאחר מכן עם 23% התאמה.

לעומתם, ראש הממשלה שמכהן כבר חודשיים בתפקיד, נפתלי בנט, זוכה ל־12% התאמה בלבד.

גם מקרב מצביעי ימינה מוביל נתניהו על פני בנט: 44% ממצביעי ימינה סבורים כי נתניהו הוא הראוי ביותר. רק 34% אמרו כי המתאים הוא יו”ר המפלגה שבה בחרו.

מהסקר עולה, כי הציבור בישראל מוטרד היום מאוד מהעלייה בתחלואה: 67% אמרו כי הם מוטרדים או מוטרדים מאוד מהעלייה בתחלואת הקורונה. 21% אמרו כי הם מוטרדים במידה בינונית. 12% השיבו כי הם לא מוטרדים או כלל לא מוטרדים.

ומה עמדתו של הציבור בנוגע לסגר בחגים, אם ההתפרצות הנוכחית לא תיבלם? 45% סבורים כי יהיה זה נכון להטיל סגר במקרה כזה, 36% סבורים שלא ו־19% השיבו שהם לא יודעים.

רוצה לבדוק באופן עצמאי את רמת הסיכון של משפחתך והקרובים לך?

שלישי כבר קיבלת? אם הגעת כבר לגיל 60 מגיע לך לקבל כעת תגבור

אחרי שהודיע השבוע מנכ”ל משרד האוצר כי מתווה החל”ת שהיה בממשלה הקודמת לא יחזור על עצמו אם יוטל סגר, מתברר כי הציבור ממש לא סבור כי הוא צודק: 76% השיבו כי יש להחזיר את מתווה החל”ת. רק 24% אמרו שלא.

הדיבורים על סגר אפשרי מביאים איתם חשש לפגיעה כלכלית כתוצאה מההתפרצות הנוכחית: 41% אמרו כי הם חוששים או חוששים מאוד לפגיעה כלכלית. 31% אמרו כי חששם הוא “ככה ככה, במידה בינונית”. ואילו 28% אמרו כי הם לא חוששים או כלל לא חוששים מפגיעה כלכלית שתגיע בעקבות גל התחלואה הנוכחי.

הסקר נערך השבוע בקרב 504 נשאלים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל. טעות הדגימה עשויה לנוע עד 4.4% מהתוצאה, למטה או למעלה.

התוצאות: 

אילו היו מתקיימות היום בחירות לכנסת, לאיזו מפלגה היית מצביע/ה?
הליכוד: 32
יש עתיד: 18
כחול לבן: 10
ימינה: 8
ש”ס: 8
הציונות הדתית: 7
יהדות התורה: 7
ישראל ביתנו: 7
העבודה: 6
מר”צ: 6
הרשימה המשותפת: 6
רע”מ: 5

לא עברו את אחוז החסימה:
תקווה חדשה: 0
—-

מי לדעתך המתאים ביותר לכהן כראש הממשלה?
בנימין נתניהו: 51%
יאיר לפיד: 23%
נפתלי בנט: 12%
בני גנץ: 9%
גדעון סער: 5%

האם לדעתך הכרזה על סגר נוסף תהיה או לא תהיה כישלון של הממשלה?
58%: תהיה כישלון
42%: לא תהיה כישלון

אם ההתפרצות הנוכחית של הקורונה לא תיבלם, האם לדעתך נכון או לא נכון להכריז על סגר בחגים?
45%: נכון
36%: לא נכון
19%: לא יודע/ת

עד כמה את/ה חושש/ת שהתפרצות הקורונה הנוכחית תפגע בך כלכלית?
41%: חושש/ת
31%: חושש/ת במידה בינונית
28%: לא חושש/ת

עד כמה את/ה לא מוטרד/ת כיום מהעלייה בתחלואת הקורונה?
67%: מוטרד/ת
21%: מוטרד/ת במידה בינונית
12%: לא מוטרד/ת

אם יוכרז על סגר נוסף, האם לדעתך יש להחזיר או שאין להחזיר את תשלומי החל”ת?

76%: יש להחזיר
24%: אין להחזיר

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    פוליטיקה
    14/08/2021 17:29
    שמואלי
  1. האמת שבנט קיבל מעל ומעבר 12% אם זה היה תלוי בי הוא היה יחד אם גבעון סער לא עובר את אחוז החסימה בכלל . הוא לא ראוי לעבור את החוז החסימה