ועדת המומחים הכריעה: מנת חיסון שלישית לכל מי שמגיל 50 ומעלה

מבצע החיסונים נגד קורונה מתרחב: חוץ מבני 50 ומעלה, גם אנשי סגל רפואי, בעלי מחלות רקע, אסירים וסוהרים מתחת לגיל 50 יקבלו את המנה השלישית • קופות החולים כבר פתחו את האפשרות לקבוע תור
תמי גיל
ה' אלול התשפ"א / 13.08.2021 00:19

ועדת המומחים של משרד הבריאות המליצה הערב (חמישי) להרחיב את מבצע החיסון מגילי 50 ומעלה.

איפה ניתן למצוא מידע מדויק על השקעות? בוא, שאל את המנכ”ל     

איפה תרצו לטייל? ריכזנו עבורכם הצעות שוות לנופש רק בישראל

כמו כן, הצוות לטיפול במגפות (צט”מ) המליץ לחסן גם את עובדי מערכת הבריאות, חולים בעלי גורמי סיכון לתחלואה קשה, סוהרים ואסירים בכל הגילים.

ההמלצה הועברה למנכ”ל משרד הבריאות, פרופ’ נחמן אש, שהכריע לקבלה.

בהודעת משרד הבריאות נאמר:

“הצוות המייעץ לחיסוני קורונה, הצוות לטיפול במגפות וחברים בוועדת המעקב למועילות ולבטיחות החיסון, התכנסו הערב לדיון בנושא הרחבת ההמלצה לחיסון שלישי נגד נגיף קורונה לאוכלוסיות נוספות.

בין השאר נדונו, הרחבת החיסון לשכבות גיל נוספות, חיסון עובדי מערכת הבריאות, חולים בעלי גורמי סיכון לתחלואת קורונה קשה, אסירים וסוהרים וצוותי הוראה.

רובם המוחלט של המשתתפים המליץ להרחיב את ההמלצה לחסן בחיסון שלישי אוכלוסיות מגיל 50 ומעלה, עובדי מערכת הבריאות, חולים בעלי גורמי סיכון לתחלואת קורונה קשה, אסירים וסוהרים.

ההמלצה הועברה למנכ”ל משרד הבריאות פרופ׳ נחמן אש, שצפוי לקבל החלטה ביחס להרחבת החיסון. לאחר קבלת ההחלטה משרד הבריאות יעדכן את הציבור.”

ההחלטה של ועדת המומחים התקבלה לאחר שהוצגו בפני המומחים נתונים הממחישים את יעילות המנה הנוספת במניעת הדבקה ובהפחתה משמעותית של התחלואה הקשה.

מהנתונים ששכנעו את המומחים עולה, כי החיסון השלישי יעיל מאוד בכך שהוא מעלה את רמת הנוגדנים – ומפחית בחצי את הסיכוי להדבקה.

כלומר, שיעור הנדבקים בקורונה בקרב מי שקיבלו את המנה השלישית הוא חצי משיעור הנדבקים בקרב מי שקיבלו את שתי מנות החיסון הקודמות – כך שלאותם אלה שמתחסנים במנה נוספת יש סיכוי קטן בחצי להידבק.

נתון מעודד נוסף שהוצג למומחים בדיון: תופעות הלוואי שדווחו לאחר קבלת המנה השלישית דומות ואף פחותות מתופעות הלוואי שדווחו לאחר המנה הראשונה או השנייה.

כ- 15% מהמחוסנים דיווחו על תופעה מערכתית אחת, 9% על עייפות, 6% על הרגשה כללית רעה, 4% על כאבי ראש או כאבי שרירים ו-2% על כאבי פרקים.

למומחים הוצג גם מחקר שבוצע בבית החולים ‘שיבא’ בתל השומר, ממנו עלה כי לאחר קבלת המנה השלישית חלה עלייה מרשימה בנוגדנים החל משבוע לאחר קבלת החיסון.

עוד לפני פרסום ההמלצה, קופת החולים ‘כללית’ הודיעה כי בני 50 ומעלה המבוטחים בקופה יוכלו להזמין החל ממחר – יום שישי – תור לקבל מנת החיסון השלישית נגד נגיף הקורונה, בהתאם להמלצת והנחיות משרד הבריאות.

“החל ממחר (שישי 13.8) יתאפשר זימון תור לחיסון במנה שלישית לבני 50+, בהתאם להמלצת והנחיות משרד הבריאות”, נאמר בהודעה.

בקופת החולים אחרת המתינו להודעה הרשמית – ואחריה, בישרו למבוטחים שלהם שהם יכולים להזמין תור לחיסון ממחר בבוקר, וכי בקופת החולים נערכים לחסן מעל 30 אלף איש ביום.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות