מאבטחים תקפו צלם עיתונות חרדי שתיעד בבר אילן • צפו

במהלך הפגנה של קיצוני 'העדה' נגד עבודות הרכבת הקלה בצומת בר אילן, תקפו מאבטחי החברה המבצעת באלימות את הצלם אליסף כהן • מאבטח נלקח לחקירה • כהן לחרדים 10: "תקפו מכמה כיוונים. זה נראה משהו מכוון. אין לי הסבר למה, פשוט תקף והרביץ" • צפו
ישראל יוספי
ד' אלול התשפ"א / 12.08.2021 16:22

עשרות קיצונים מ’העדה החרדית’ הפגינו גם היום (חמישי) בצהרים בצומת הרחובות בר אילן ואדוניהו הכהן בירושלים, נגד העבודות להקמת ‘הקו הירוק’ של הרכבת הקלה.

איפה ניתן למצוא מידע מדויק על השקעות? בוא, שאל את המנכ”ל     

איפה תרצו לטייל? ריכזנו עבורכם הצעות שוות לנופש רק בישראל

המפגינים, שניסו להפריע לביצוע העבודות, נבלמו בידי מאבטחים וכוחות משטרה.

אלא שבמקביל, מאבטחים שנשכרו על ידי החברה שמבצעת את העבודות במקום, תקפו באלימות צלמי עיתונות.

בתיעוד נראים המאבטחים תוקפים את הצלם אליסף כהן, שתיעד את זירת ההפגנה, תוך שהם מפילים אותו וחונקים אותו – ללא כל סיבה.

הצלם הגיש תלונה במשטרה כנגד המאבטח שתקף אותו – והוא נלקח לחקירה על ידי שוטרים.

בשיחה עם חרדים 10 מספר אליסף: “עמדתי כהרגלי לצלם את ההפגנות, היה סיום הפגנה, עמדתי מחוץ לחצר בניין ליד עבודות הרכבת הקלה, איפה שיש הפגנות בזמן האחרון. אני מתעד שם הרבה. הייתי עם המצלמה שלי, התקרבו אליי שלושה מאבטחים, מכמה כיוונים. אחד מהם ישר חנק אותי, הפיל אותי לרצפה – והתחיל לחנוק אותי. למזלי היה שוטר שראה את זה, ישר רץ אליו, תפס אותו”.

הבנת למה תוקף אותך?

“זה העניין, לא אמר למה תוקף אותי למה, כלום. פשוט הרביץ לי. עכשיו הוא נמצא בחקירה. יבדקו למה עשה את זה. שלושה התנפלו אבל אחד תקף, ביצע את החניקה”.

זו הפעם הראשונה שאתה מותקף?

״תקיפות היו הרבה פעמים, כי לא ידעו שאני עיתונאי. אבל הפעם זה היה נראה משהו מכוון. אין לי הסבר מדוע. כעת המשטרה מנהלת את האירוע. הלכנו לתחנה הגשנו תלונה כנגד התוקף. עכשיו יצאתי מתחנת המשטרה. עכשיו זה בית משפט יחליט. המשטרה הראתה שעושים מאמץ לטפל בזה”.

“אני מקווה שהתקיפות נגד עיתונאים וצלמים יסתיימו”.

רוצה לבדוק באופן עצמאי את רמת הסיכון של משפחתך והקרובים לך?

שלישי כבר קיבלת? אם הגעת כבר לגיל 60 מגיע לך לקבל כעת תגבור

ח”כ יעקב מרגי מש”ס הגיב: “השתוללות מאבטחים ושוטרים כלפי עיתונאים חרדים וחרדים בכלל הפך להיתר? האם יועמדו המאבטחים לדין על התקיפה החמורה? דורש הסברים מהנהלת הרכבת הקלה”.

 

 

העיתונאי ישי כהן מ’ככר השבת’ צייץ: “זה אחי הקטן, אליאסף שמו. הוא מתעד באירועים רבים עבור כלי תקשורת שונים. וכך מאבטחים של עבודות הרכבת הקלה בירושלים פירקו אותו מכות. למה? למה? למה?

“הוא לא נראה מפגין, או איזה ‘חרדי קיצוני’ שבא להזיק לרכוש. אבל אם הם יכולים אז למה לא?”

ארגון ‘בצדק – האגודה לזכויות המפגין’ הגיב: “שוב אנו עדים לניסיון סתימת פיות ופגיעה בזכות ההפגנה וזכות תיעוד ההפגנה, בריונים מכים צלם ומקבלים גיבוי חוקי, בושה!”

מהמשטרה נמסר: כוחות משטרת ישראל עצרו שני חשודים שהפרו את הסדר בצמת בר אילן בירושלים בעקבות מחאה שהתקיימה במקום כמו כן, נעצר אדם (55) תושב ירושלים שעובד במקום בגין חשד לתקיפת אדם אחר.

החשודים הועברו להמשך חקירה בתחנת המשטרה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות