קצין בכיר בפיקוד העורף: “הנסיעה לאומן לראש השנה מטרידה אותי”

מפקדת אלון בפיקוד העורף נפתחת מחדש - ובכיר בפיקוד העורף אומר: "אנחנו רוצים למנוע כניסה לישראל של הווריאנט הבא" • על הבדיקות הסרולוגיות באוכלוסייה החרדית: "גילינו 34% מחלימים בקרב התלמידים שנבדקו באחת הערים, גילינו על המון ילדים שהיו חולים ולא ידענו"
חיים טוויל
ד' אלול התשפ"א / 12.08.2021 13:28

בשנה האחרונה פיקוד העורף לקח חלק במאמצים חוזרים ונשנים להתמודדות עם נגיף הקורונה. כשהעיקרי ביניהם הוא הקמת מפקדת אלון, שבשיתוף עם כלל הגורמים והגופים פעלה רבות למען צמצום התחלואה, קטיעת שרשראות ההדבקה וסיוע למרחב האזרחי.

רוצה לבדוק באופן עצמאי את רמת הסיכון של משפחתך והקרובים לך?

שלישי כבר קיבלת? אם הגעת כבר לגיל 60 מגיע לך לקבל כעת תגבור

בעקבות הירידה בתחלואה שנרשמה לאור מבצע החיסונים, מפקדת אלון הצטמצמה בהיבטי כוח האדם והייתה צפויה לעבור לניהולו של משרד הבריאות בעוד שבועיים. כתוצאה מהופעתו של זן דלתא והעלייה הניכרת במספר החולים, כעת היא חוזרת לפעילות ומתרחבת מחדש, תחת פיקוד העורף.

בימים הקרובים צפוי פיקוד העורף להקים שתי מחלקות קורונה צבאיות בשני בתי חולים, בדומה למחלקה הצבאית שנפתחה בגל הקודם בבית החולים רמב”ם בחיפה, ובנוסף להגביר מעורבות בסיוע למבצע החיסון במנה שלישית  לבני 60 ובביצוע בדיקות סרולוגיות למעל מיליון ילדים מגילאי 3 עד 12 עם פתיחת שנת הלימודים.

בפיקוד העורף גם יפעלו ב-50 רשויות בכדי לשכנע בני נוער להתחסן.

בבדיקות סרולוגיות שבוצעו מאז תחילת השבוע, עם פתיחת מערכת החינוך במגזר החרדי, זיהו בפיקוד העורף פערים עצומים בין קהילות שונות בערים החרדיות: בבדיקה שנערכה בבית ספר אחד במודיעין עילית עמד שיעור החיובים על 11 אחוזים ובבית ספר אחר על 34 אחוזים.

“נכנסנו למבצע של בדיקות סרולוגיות מהירות כדי לעזור לילדים להתחיל את שנת הלימודים, גילינו על המון ילדים שהיו חולים ולא ידענו. מדובר על 19% מהילדים שנדגמו עד כה ונמצאו כמחלימים. בינתיים ההיענות של ההורים מאוד גדולה”, אומר בכיר בפיקוד העורף.

הקצין הבכיר הוסיף, כי הטיסות לאומן לקראת ראש השנה וטיסות בכלל של נופשים בעת הנוכחית מטרידות אותו.

“אנחנו רוצים למנוע כניסה לישראל של הווריאנט הבא”, אמר הקצין. “כל האירועים ההמוניים האלה כמו הנסיעה לאומן מטרידים אותי. גם בשנה שעברה לפני החגים הייתה נסיעה רחבה לאומן, וחייבים לצמצם את מה שלא נדרש. חשוב מאוד לפקח על מי שחוזר מחו”ל ולעשות בדיקות”.

איפה ניתן למצוא מידע מדויק על השקעות? בוא, שאל את המנכ”ל     

איפה תרצו לטייל? ריכזנו עבורכם הצעות שוות לנופש רק בישראל

את מאמצי פיקוד העורף ניתן לחלק ל-4 מישורים:

בדיקות סרולוגיות

פיקוד העורף בהובלת משרדי הבריאות והחינוך יפתח ויתפעל מתחמי בדיקות סרולוגיות ברשויות המקומיות במטרה לאפשר שנת לימודים רציפה לכלל התלמידים.
בדיקות נרחבות יבוצעו לתלמידים בגילאי 12-3 על מנת לאתר את אלו שהחלימו מהנגיף ובכך לזכות אותם ב”תעודת מחלים”. עד כה, המבצע החל ב-4 רשויות חרדיות וזכה להיענות ציבורית גבוהה. לקראת ה-1 בספטמבר המתחמים יתרחבו גם למגזר הכללי.

פרויקט “אנשי חיל”

לאחר שפעל במהלך כל השנה האחרונה וסייע ל-240 רשויות ול-142 ישובים, פרויקט “אנשי חיל” יחזור לפעילות בשבועות הקרובים. מדובר בהשקעת תקציבי הסברה, כוח אדם וסלי מזון לנתמכי רווחה לתמיכה ברשויות מקומיות להתמודדות עם הנגיף.

סיוע לבתי החולים

גיוס היחצ”בים (יחידות צבאיות בבתי החולים) לסיוע במחלקות הקורונה לכחודש עד חודשיים. הכוחות יתגברו בגדודי רפואה ובפלוגות יחצ”בים בסד”כ של כ-200 אנשי מילואים ל-20 בתי חולים כלליים ועוד 7 בתי חולים גריאטריים שיש בהם מחלקות קורונה.

מאמץ החיסונים

1. מבצע “חוסן לאזרח” – יצא לדרך ב-27 רשויות מקומיות, ועתיד להתרחב לעוד כ-20 רשויות במטרה לעודד התחסנות ולהנגיש את החיסונים לבני נוער באמצעות מופעים שונים ברשויות, בהתאם לקהל היעד.

2. מאמץ מתן מנת החיסון השלישית לאוכלוסייה המבוגרת באמצעות גיוס חובשים לסיוע בקופות החולים. כ-600 חובשים יפוזרו בנקודות החיסונים בכ-207 מרפאות בכל הארץ.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות