‘בנט סחט מנהלי בתי חולים. למדת מהחברים לעשות פרוטקשן?’

סערה בעקבות החשיפה לפיה קיים הסכם סודי עם בתי החולים: שתיקה על המצב הקשה תמורת תקנים • ח"כ דיסטל אטבריאן: "בנט נואש ויורה לכל הכיוונים, זה גדול עליו" • איתמר בן גביר: "למען השם, אתה ראש ממשלה, לא גובה חובות בשוק האפור" • פרויקטור הקורונה: "המום לשמוע את זה"
חרדים 10
ד' אלול התשפ"א / 12.08.2021 12:55

המערכת הפוליטית רעשה היום  (חמישי) לאחר חשיפת ‘ישראל היום’, לפיו קיים הסכם של הממשלה עם משרד הבריאות ומנהלי בתי החולים, על תוספת מאות תקנים של צוותי רפואה לטיפול בחולים –  הכולל גם הסכם הבנות סודי וחסר תקדים שהוסדר ונקבע בעל-פה.

איפה ניתן למצוא מידע מדויק על השקעות? בוא, שאל את המנכ”ל     

איפה תרצו לטייל? ריכזנו עבורכם הצעות שוות לנופש רק בישראל

לפי הסכם זה, מנהלי בתי החולים התחייבו שלא לדווח, לא להתריע ולא להתראיין לתקשורת על אי־ספיקה של בתי החולים לטיפול בחולי קורונה במצב קשה ובחולים אחרים במצב קשה – זאת בלי קשר למצב בפועל בבתי החולים ורמת הטיפול בחולים.

הדיווח התבסס על שיחות עם חמישה מנהלים בכירים של בתי חולים גדולים בארץ, שחלקם היו מעורבים באופן אישי בהסכם הסודי.

פרויקטור הקורונה, פרופ’ סלמאן זרקא, הגיב בריאיון ל-103FM, כי בתי החולים יעבירו לציבור את תמונת המצב האמיתית באשר לתפוסה במחלקות הקורונה.

“אני המום לשמוע את זה, וסומך על עמיתיי מנהלי בתי החולים שהם אנשים רציניים, מלח הארץ”, אמר זרקא. “אני מבטיח לך שהם ידברו אל הציבור ויעבירו את התמונה האמיתית ואיפה שצריך להרגיע את הציבור שיש לנו מערכת מצוינת עם יכולות גבוהות הם יעשו את זה – ואיפה שצריך להרים דגל אדום הם ירימו”.

מנכ”ל משרד הבריאות לשעבר, פרופ’ חזי לוי, התייחס אף הוא לנושא הבוער, וטען בתוקף: “אני לא מכיר כזה הסכם. אם הפרסום הזה נכון, מאוד צר לי על כך”.

הוא הוסיף: “לא ניתן לשמור בסוד את הספיקה או אי הספיקה במחלוקת. ניתנו תקנים, תהיה תוספת מיטות, ואנו נביע את היכולת שלנו להתמודד עם העלייה במספר החולים הקשים. מעליב אותי כמנהל בית חולים לחשוב, שעל ידי כך שיתנו דבר מה, יסתמו את פי מלדווח אמת או להתריע על מצב מסוים”.

חברת הכנסת גלית דיסטל אטבריאן מהליכוד פרסמה ציוץ חריף בחשבון הטוויטר שלה: “שימוש בווטרינרים. תקנים תמורת שתיקה. להכיל את המתים. בנט נואש ויורה לכל הכיוונים. זה גדול עליו, וזה מסוכן לנו. מאוד”.

גם חברה לסיעה, ח”כ שלמה קרעי, פרסם ציוץ עם תמונת שער העיתון – וכתב: “שוחד. מרמה. הפרת אמונים”.

רוצה לבדוק באופן עצמאי את רמת הסיכון של משפחתך והקרובים לך?

שלישי כבר קיבלת? אם הגעת כבר לגיל 60 מגיע לך לקבל כעת תגבור

מיכל וולדיגר מהציונות הדתית: “בואו נמשיך לשקר, להסתיר נתונים, לטשטש, להערים על הציבור. זה מתאים בול להתנהלות של ראשי המדינה שלנו”.

ח”כ איתמר בן גביר כתב בחשבון הטוויטר שלו: “כשהמדינה קורסת מעודף תחלואה, בנט סוחט את מנהלי בתי החולים שלא יספרו כמה חולים באמת יש, בתמורה לתקנים בבתי החולים. בנט, למדת מהחברים שלך איך עושים פרוטקשן? למען השם, אתה ראש ממשלה, לא גובה חובות בשוק האפור. לך כבר”.

פרופ’ רוני גמזו, לשעבר ממונה הקורונה וכעת מנכ”ל בית החולים איכילוב, התייחס גם הוא לחשיפה, וכתב בטוויטר: “בתי החולים רוצים להתמודד עם משבר הקורונה תוך כדי הגדלת יכולת הספיקה של כל מערכת הבריאות: קופות ובתי״ח, כל זאת למען האזרחים, מניעת סגר וחוסן לאומי של התמודדות. אני דוחה את האמירות של ‘תן תקנים – קבל שקט’. המצב הוא תנו לנו כוח ומשימה להתמודד, וביחד נצליח”.

לשכת ראש הממשלה בתגובה לפרסום ב’ישראל היום’: “הפרסום בעיתון ישראל היום אודות ‘דרישת שתיקה’ דמיונית ממנהלי בתי החולים – שקרי ומופרך.

לא הייתה כל דרישה כזו ממנהלי בתי החולים, לא רשמית ולא ברמז, לא בכתב ולא בעל פה.

בראשות בתי החולים בישראל עומדים מנהלים ורופאים מהמעלה הראשונה, אנשי מקצוע מצוינים וישרים שמצילים חיים יום יום.

כל ניסיון להטיל דופי ביושרתם המקצועית מזלזל במיטב רופאינו, שנמצאים בחזית המאבק בקורונה לילות כימים.

ראש הממשלה גאה במהלך לחיזוק מערכת הבריאות באלפי תקנים לאחר שנים של הזנחה. לאור תגבור המשאבים, ביקש רה”מ מבתי החולים להיערך להמשך ההתמודדות עם המגפה ולהסביר זאת לציבור כדי למנוע תבהלה ולחזק את אזרחי ישראל.

כל שאר הדברים שמופיעים בכתבה פשוט לא התרחשו במציאות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אם זה לא נכון
    12/08/2021 16:21
    אנונימי
  1. שראש הממשלה יתבע את ישראל היום !
    ואם בנט לא יתבע כנראה שזה נכון