הכינו מבצע לבדיקת 50 אלף ילדים חרדים. מי תקע את המיזם?

בעיריית בני ברק התכוננו לבדוק את התלמידים בבדיקה סרולוגית לאיתור נוגדנים • אלא שמשרד החינוך אסר לקיים את הבדיקות בשעות הלימודים - ודרש שהן יתקיימו בנוכחות ההורים לאחר זמן בית הספר • המשנה ליועמ"שי: אין מניעה לחיסונים בבתי הספר
חרדים 10
ד' אלול התשפ"א / 12.08.2021 12:04

משרד החינוך תוקע מבצע בדיקות מקיף שהוכן בעיריית בני ברק: עם תחילת ‘זמן אלול במגזר החרדי, בעיריית בני ברק הכינו מבצע לעריכת בדיקות סרולוגיות ל-50 אלף תלמידים בעיר.

איפה ניתן למצוא מידע מדויק על השקעות? בוא, שאל את המנכ”ל     

איפה תרצו לטייל? ריכזנו עבורכם הצעות שוות לנופש רק בישראל

אלא שלפי דיווח של יאיר שרקי בחדשות 12, משרד החינוך תוקע את המבצע – ומערים קשיים.

מטרת המבצע הייתה לבחון את היקף הנוגדנים בקרב התלמידים בבני ברק – עיר שנרשמה בה תחלואה גבוהה. הדבר יאפשר לשחרר תלמידים מבידוד במקרה של חשיפה לחולה ולשמור על שגרת הלמידה עבור תלמידים רבים ככל הניתן.

אלא שמשרד החינוך מונע את קיום הבדיקות בבתי הספר, בזמן הלימודים.

בבני ברק כבר הכינו עשרות אלפי בדיקות, והמהלך אף אושר על ידי פיקוד העורף – אלא שאז הודיע משרד החינוך הודיע כי הוא אוסר לבצע את הבדיקות הסרולוגיות בשעות הלימודים, וכן כי הוא דורש נוכחות של ההורים בזמן קיום הבדיקות.

לפי הדיווח, בבני ברק כבר אספו אישורים כתובים מההורים לביצוע הבדיקות, אך המשרד התעקש כי הן יוכלו להתקיים אך ורק לאחר שעות הלימודים ובנוכחות ההורים.

קשיים דומים נרשמו גם במבצע החיסונים בבני ברק. אלוף במיל’ רוני נומי, ממונה הקורונה לחברה החרדית לשעבר וכיום הממונה למאבק בקורונה בנתב”ג, נאבק כדי לאפשר למוסדות שנרשמו למבצע החיסונים בבתי הספר להוציא אותם לפועל – והוא מבקש להביא את ניידות החיסונים לבתי הספר. אך גם כאן, משרד החינוך מערים קשיים.

רוצה לבדוק באופן עצמאי את רמת הסיכון של משפחתך והקרובים לך?

שלישי כבר קיבלת? אם הגעת כבר לגיל 60 מגיע לך לקבל כעת תגבור

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה רז נזרי התייחס היום, בראיון שהעניק לרשת ב’ –  להחלטות קבינט הקורונה על החמרת ההגבלות, ואמר כי אין מניעה משפטית לחסן בבתי ספר.

בריאיון לתמר אלמוג ומוטי גילת טען נזרי שאת ההחלטה אם לחסן ילדים במוסדות החינוך צריך לקבל שר הבריאות, אם כי  “שרת החינוך צריכה ויכולה להביע עמדתה”.

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות