מיום שני – תו סגול בקניונים, הגבלת התקהלויות ותו ירוק מורחב
ההגבלות החדשות של הגל הרביעי: חברי קבינט הקורונה אישרו הערב (רביעי) צעדי בלימה נוספים לאור הזינוק במגפת הקורונה.
בין היתר, הוחלט על הרחבת התו הירוק לכל הענפים במשק, פתיחת קניונים תחת מתווה התו הסגול – והגבלת התקהלויות.
התו הירוק המורחב ייכנס לתוקף רק ביום רביעי הבא – י’ אלול (ולא בראשון כפי שדרשו במשרד הבריאות), והתו הסגול ביום שני – ח’ אלול.
החלטות הקבינט:
החלת מתווה ‘התו הירוק’ על כל ענפי המשק – למעט קניונים ומסחר.
התו הירוק יוחל החל מגיל 3. תשלום עבור בדיקות יתבצע על פי המתווה הבא:
• גילאי 0-3: פטורים
• גילאי 3-12: בדיקות במימון המדינה ללא מגבלה החל מה-18 באוגוסט 2021
• גילאי 12 ומעלה: בדיקות במימון פרטי (רק עבור לא מחוסנים מבחירה)
החלת מתווה ‘התו הסגול’ בקניונים ובבתי מסחר, באמצעות הגבלת תפוסה ביחס של אדם אחד לכל 7 מטרים.
הגבלת התקהלות באירועים המוניים:
אירועים ללא מקומות ישיבה מסומנים:
בחלל סגור – תותר כניסתם של עד 1,000 אנשים.
אירועים בעלי מקומות ישיבה מסומנים – ללא הגבלה, בהתאם לתו הירוק.
מבחינת זוגות שמתחתנים הגבלה זו אינה הגבלה משמעותית, והיא תשפיע בעיקר על הופעות.
הגבלת התקהלות באירועים בבתים פרטיים:
במקום סגור – עד 50 אנשים
במקום פתוח – עד 100 אנשים
הגבלות אלו ייכנסו לתוקף ביום רביעי הבא.
על פי הודעה מטעם משרד ראש הממשלה, השרים החליטו “להסמיך את רה”מ, שר הבריאות, שר האוצר, שרת הכלכלה ושרת החדשנות והמדע לגבש מתווה בעניין אירועים ושמחות, שיובא לאישור בהקדם”.
כמו כן, אושרו תקנות ליישום המתווה לפתיחת מערכת החינוך, כפי שסוכם בין שרי החינוך והבריאות.
לפי חדשות 12, שרת התחבורה מרב מיכאלי התעקשה מול שרת החינוך יפעת שאשא ביטון שצריך לחסן בבתי ספר. שרים נוספים תמכו בה, ויו”ר המפלגה של שאשא ביטון, גדעון סער, הציע שיבואו לחסן בשעת אפס.
אולם שרת החינוך עדיין מתנגדת.
השר אלקין הצביע נגד ההחלטות של הקבינט. לדברי, ההגבלה של 1,000 בפנים ו-5,000 בחוץ לא מספיקה, בנוסף לכך שהוחרגו מתחמים עם מקומות ישיבה מוסדרים.
אלקין גם הציע לדחות את פתיחת שנת הלימודים לאוקטובר, אך שרת החינוך התנגדה. להערכתו, אם בני 40 לא יחוסנו בדחיפות יהיה צורך לכנס את הקבינט כבר בשבוע הבא לדון בסגר.
-
מדינת ישראל היא מדינת כל מתחסניה ומחלימיה. רדיפת ילדים מגיל 3 ומעלה, רדיפת מבוגרים. פשיטת רגל מוסרית.