החיסון של ‘מודרנה’ יעיל יותר משל ‘פייזר’ נגד זן הדלתא? מחקר גילה

חוקרים גילו: 'מודרנה' נמצא יעיל יותר במניעת הדבקה ואשפוז לעומת 'פייזר', שבו ישראל משתמשת באופן נרחב • בשני החיסונים חלה ירידה ביעילות עם הזמן, אך זה של 'מודרנה' תפקד טוב יותר • בדיקות סרולוגיות למקבלי החיסון השלישי גילו: מתוך 100- 98 פיתחו רמת נוגדים גבוהה לאחר שבוע
חרדים 10
ד' אלול התשפ"א / 11.08.2021 21:17

האם החיסון של חברת ‘מודרנה’ יעיל יותר מזה של ‘פייזר’ בהגנה נגד זן הדלתא? לפי מחקר אמריקני חדש – התשובה חיובית.

איפה ניתן למצוא מידע מדויק על השקעות? בוא, שאל את המנכ”ל     

איפה תרצו לטייל? ריכזנו עבורכם הצעות שוות לנופש רק בישראל

על פי המחקר – עליו דיווח הערב (רביעי) ערד ניר בחדשות 12 – אותו ביצעו חוקרים מארגון ‘מאיו קליניק’, החיסון של ‘מודרנה’ הראה יעילות גבוהה יותר מזה של “פייזר” במניעת הדבקה ותחלואה קשה.

החוקרים הדגישו כי מדובר בממצאים ראשוניים בלבד, אך אם הם נכונים – הם בהחלט עשויים להשפיע על האופן שבו מדינות יתמודדו עם הנגיף.

המחקר השווה בין שני החיסונים, המבוססים על טכנולוגיית mRNA, במשך כחצי שנה, מינואר ועד יולי 2021.

מהממצאים עולה כי החיסון של ‘מודרנה’ היה יעיל ב-86% במניעת הדבקה ו-92% במניעת אשפוזים, לעומת 76% ו-85% אצל ‘פייזר’, בהתאמה.

עוד גילו החוקרים כי בשני החיסונים חלה דעיכה חדה ביעילות נגד הנגיף במהלך חודש יולי, שבו זן דלתא היה אחראי למרבית מקרי ההדבקה: 76% של ‘מודרנה’ ו-42% בלבד אצל ‘פייזר’, מה שעולה בקנה אחד עם הנתונים שפרסם משרד הבריאות, שמצא כי היעילות במניעת הדבקה של החיסון שבו משתמשת ישראל ירדה משמעותית.

מדובר במחקר שטרם עבר ביקורת עמיתים כנדרש, אך אם ממצאיו נכונים, הם צפויים לעניין גם את מערכת הבריאות בישראל. זאת, משום שלמרות שבמחסנים של משרד הבריאות יש מאות אלפי מנות חיסון של ‘מודרנה’, עד כה נעשה באופן גורף שימוש בחיסונים של ‘פייזר’, כולל במתן מנת החיסון השלישית.

עלייה משמעותית בכמות הנוגדנים למחוסנים במנה שלישית

10 ימים לאחר תחילת מבצע החיסון השלישי: בבית החולים שיבא ערכו בדיקות סרולוגיות לבני 60+ שקיבלו את מנת הדחף – וגילו עלייה משמעותית ברמת הנוגדנים בגופם.

מהתוצאות, שפורסמו הערב ב’כאן חדשות’ עולה, כי מתוך 100 נבדקים, 98 פיתחו רמת נוגדים גבוהה לאחר שבוע, לפחות כמו לאחר קבלת המנה השנייה. שני הנבדקים האחרים ייבדקו כדי לראות אם יגיעו לרמת נוגדים גבוהה לאחר יותר משבוע.

רוצה לבדוק באופן עצמאי את רמת הסיכון של משפחתך והקרובים לך?

שלישי כבר קיבלת? אם הגעת כבר לגיל 60 מגיע לך לקבל כעת תגבור

אומנם מדובר ב-100 נבדקים ראשונים בלבד, אך מכיוון שישראל היא הראשונה בעולם שהחלה בחיסון שלישי, יש חשיבות לכל בדיקה שמבוצעת.

עם זאת, צריך עדיין לבדוק את הקשר בין רמת הנוגדנים הגבוהה לחיסוניות גבוהה. נתונים הראו כי אכן היה קשר בין הדברים בחיסון השני, והתקווה היא שכך יהיה גם במנה השלישית.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות