ברדק נתב”ג נמשך: החוזרים מחו”ל נוסעים ל’בידוד’ בתחבורה ציבוריות

רבים מהמחויבים בבידוד שחוזרים לארץ מחו"ל עולים בחופשיות לתחבורה הציבורית בדרך הביתה • המבודדים מקיימים את הבידוד בבתיהם, לצד בני המשפחה שלא היו בחו"ל - שיוצאים החוצה • משרד הבריאות מאיים: מי שייסע בתחבורה ציבורית חשוף לקנס של 5,000 שקלים
חרדים 10
ג' אלול התשפ"א / 11.08.2021 16:36

החוזרים מרוב מדינות העולם יחויבו להיכנס לבידוד החל מיום שני הקרוב, אבל עד אז ישנה כבר רשימה של עשרות מדינות – ביניהן יוון, ארה”ב, צרפת, בריטניה, גרמניה, מצרים – שכל השבים מהן מחויבים בבידוד.

איפה ניתן למצוא מידע מדויק על השקעות? בוא, שאל את המנכ”ל     

איפה תרצו לטייל? ריכזנו עבורכם הצעות שוות לנופש רק בישראל

אלא ששמעון יעיש, כתב התעופה של ‘ישראל היום’, מדווח היום (רביעי) כי בביקור בנתב”ג גילה תופעה מדאיגה: שום דבר לא מונע מהחוזרים מחו”ל המחויבים להיכנס לבידוד – לנסוע בתחבורה הציבורית.

וכך, רגע לפני שהם נכנסים לבידוד בבתיהם, הם מצטופפים עם מאות נוסעים בקרונות הרכבת, באוטובוסים ובתחנות.

מבדיקה שערך ‘ישראל היום’  מול נוסעים שהגיעו לישראל ממדינות שמחייבות בידוד – איש לא בודק האם אותם חוזרים נמצאים בבידוד באזורים מופרדים מבני משפחותיהם.

כשנשאלו, כולם השיבו שהם ייכנסו לבידוד לצד בני המשפחה שלא היו איתם בחו”ל, בעיקר בשל העובדה שאין להם יחידות נפרדות בבתים.

במצב כזה, מי ששב מחו”ל אמנם נכנס לבידוד בבית, אך אם ישנו חשש של הדבקה, הוא עשוי להדביק את בני משפחתו שמורשים לצאת החוצה ולפגוש אנשים.

בנוסף, לרשויות אין אפשרות לאכוף ביקורים של חברים ובני משפחה בבתים בהם נמצאים המבודדים.

במקביל, כ-3,000 ישראלים יצאו מתחילת השבוע לסיני, למרות שהמדינה מוגדרת כמדינה בסיכון חמור והחזרה ממנה מחייבת בבידוד. גם במקרה הזה, החוזרים משתמשים בתחבורה הציבורית מאילת בדרך לבתיהם בכל רחבי הארץ, ברוב המקרים מדובר בשעות ארוכות של נסיעה לצד ישראלים שלא שהו בחו”ל.

רוצה לבדוק באופן עצמאי את רמת הסיכון של משפחתך והקרובים לך?

שלישי כבר קיבלת? אם הגעת כבר לגיל 60 מגיע לך לקבל כעת תגבור

ממשרד הבריאות נמסר ל’ישראל היום’: “הפרת חובת הבידוד או קיומו שלא בהתאם להוראות משרד הבריאות מהווים עבירה פלילית. נוסע שאין ביכולתו לקיים בידוד ביתי, מחויב להצהיר על כך ולהעביר את תקופת הבידוד במקום לבידוד מטעם המדינה (מלונית).

“כמו כן, נוסעים המחויבים בבידוד מלא אינם מורשים להשתמש בתחבורה ציבורית, למעט במוניות, ובהתאם לכללים החלים (שימוש במסכות, נסיעה עם חלונות פתוחים וכו’). נוסעים אשר יפרו את הנחיות הבידוד או ישתמשו בתחבורה ציבורית, ייקנסו בסכום של 5,000 שקלים.

“כללי משרד הבריאות נועדו להגן על הציבור ולמנוע גלי תחלואה נוספים. אזרח שאינו שומר על הכללים מסכן את עצמו, משפחתו, חבריו ותושבי עירו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות