יולי אדלשטיין: “העברנו עם אפס תחלואה ואנחנו על סף קטסטרופה”

השר לשעבר, שלא מרבה להתבטא לאחרונה, תקף את הממשלה על רקע הזינוק בתחלואה: "התוצאות מדברות בעד עצמן. המצב, נורא" • ביקר את השרה שקד והביע תמיכה בד"ר שרון אלרעי פרייס
אריה ריבקינד
ג' אלול התשפ"א / 11.08.2021 14:59

שר הבריאות לשעבר, ח”כ יולי אדלשטיין, תקף בצהרים (רביעי) את התנהלות הממשלה מול הזינוק בתחלואת הקורונה.

איפה ניתן למצוא מידע מדויק על השקעות? בוא, שאל את המנכ”ל     

איפה תרצו לטייל? ריכזנו עבורכם הצעות שוות לנופש רק בישראל

“העברנו מדינה עם אפס תחלואה ואנחנו על סף קטסטרופה”, כתב אדלשטיין, שלא מרבה להתבטא לאחרונה, בחשבונות שלו ברשתות החברתיות. “התאפקתי. לא רציתי להתחיל בהעברת ביקורת מיד עם סיום תפקידי. ביקשתי להביע דעה על פי המעשים ולא רק על פי האנשים.

“התוצאות מדברות בעד עצמן. המצב, נורא. מתעלמים לחלוטין מהמלצות אנשי המקצוע. לא עושים צעדים רציניים, נחושים, משמעותיים למיגור המגיפה”.

על רקע המתקפות נגד ראש שירותי בריאות הציבור, ד”ר שרון אלרעי פרייס, כתב: “כשר הבריאות בטחתי באנשי המקצוע שלי. סמכתי עליהם. כיום דוחקים אותם כאילו הם הבעיה ולא הפיתרון”.

השר לשעבר תקף את דברי שרת הפנים איילת שקד אמש (“צריך לדעת להכיל את המתים”) – וכתב: “מדינת ישראל יכולה להכיל בעיות כלכליות ולסייע לנפגעים, אבל אנחנו לא יכולים להכיל את המתים. אי אפשר להחזיר את המתים לחיים, או לזלזל בסבלם של החולים, בעיקר הקשים.

“חזרנו למצב בו מאות זקנים נדבקים מדי שבוע. האוכלוסייה שהכי זקוקה להגנה מפני הנגיף, סובלת מחוסר תמיכה בתקציב, משאבים ובלי הנחיות ברורות. הישגים שנבנו בעמל רב פשוט קורסים.

רוצה לבדוק באופן עצמאי את רמת הסיכון של משפחתך והקרובים לך?

שלישי כבר קיבלת? אם הגעת כבר לגיל 60 מגיע לך לקבל כעת תגבור

“ההתדרדרות הגורפת במדדי המאבק בתחלואה מעידה על חוסר מנהיגות. ממשלת ישראל חייבת להתעורר!”

הוא יעץ מניסיונו: “מה לעשות עכשיו? חייבים להגביר את קצב החיסונים, להגיע לכל מגזר ויישוב, לחזק את צוותי הרפואה המסורים בכוח אדם נוסף, לזרז את המענה לתוצאות הבדיקות ולאפשר לאנשים להיבדק במהירות. זה אפשרי, אנחנו עשינו את זה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות