הרב שלוש על ‘החרם’: ‘למה למאיר פרוש מותר לדאוג לאומן ולנו אסור?’

הרב יוסף שלוש, יו"ר ועד רבני ההתיישבות, משיב למבקריו על הפגישה עם השר מתן כהנא • "12 שנה נפגשתי מאות פגישות, שלא יצא מהן כלום. אסור לדבר עם השר שממונה על הרבנות עבור נושאים שחשובים לנו?! רבני ההתיישבות צריכים לדאוג לעצמם, ויש עתה הזדמנות טובה מאוד"
יוסף גרינבוים
ג' אלול התשפ"א / 11.08.2021 14:34

אחרי הפגישה שהתקיימה אמש בין נציגי ‘ועד רבני ההתיישבות’, בראשות הרב יוסף שלוש, לשר לשירותי דת מתן כהנא, במהלכה תקפו הרבנים את הקיפאון ששרר במשרד בימי שלטון ש”ס – משיב היום (רביעי) הרב יוסף שלוש לרבנים שביקרו אותו על שבירת ‘החרם’ נגד השר.

רוצה לבדוק באופן עצמאי את רמת הסיכון של משפחתך והקרובים לך?

שלישי כבר קיבלת? אם הגעת כבר לגיל 60 מגיע לך לקבל כעת תגבור

בארגון ‘רבני ההתיישבות’ חברים 300 רבנים – רבני מושבים, רבנים אזוריים ורבנים שפרשו לפנסיה.

כפי שדווח אמש בחרדים 10, בפגישה, שהתקיימה בביתו של הרב יוסף שלוש, רב אזורי דרום השרון ויו”ר ועד רבני ההתיישבות – השתתפו גם הרב נחום שיר, רב אזורי עמק חפר; הרב נח לנדסברג, רב מושב צפריה; הרב צורי נעמן, רב אזורי גן רווה; הרב נתן שהם, רב אזורי חוף השרון.

במכתב ששיגר “לרבני ההתיישבות היקרים” – כותב הרב שלוש: “ראו, ידעתי גם ידעתי, שיתמהו ואולי יתקיפו אותי חלק מחברי על דבר הפגישה עם שר הדתות, (מלבד שבצד רובם ככולם מגבים). אבל מולי עומד רק ‘רבני ההתיישבות'”.

הרב סיפר: “זה 12 שנה שאני נפגש מאות פגישות, שלא יצא מהם כלום, כמעט כלום, בדברים הכי פשוטים וקלים לעשותן, ושקלים לפיתרון, ממש כלום, למה? ככה. ואין צורך לדבר על ההכנות לפגישות שעות, וימים, ושבועות, וחודשים, ושנים”.

הוא תהה מול המבקרים את עצם קיום הפגישה: “מדוע לח”כ מאיר פרוש מותר להיפגש בכדי לדאוג לאומן? ומדוע מותר לח”כ גפני לשוחח כל היום בכנסת עם לפיד? ומדוע מתקשרים ח”כים לרב הראשי הרב דוד לאו שידבר עם ‘ליברמן’? – ולנו, רבני ההתיישבות, אסור לדבר עם השר הנכבד שממונה כיום על הרבנות בישראל, עבור נושאים שחשובים לרבני ההתיישבות?!”

ראש ועד רבני ההתיישבות  ציין: “אכן, אני כן מתרשם שהשר יפעל לקידומם של רבני ההתיישבות בנושאים רבים וחשובים. הקנאים שיישארו במאה שערים, ולא יעבדו ברבנות. הפגישה היתה מיועדת נטו לצרכי הרבנים בהתיישבות, ויש דברים שעוד אספר בהמשך כמה שחשובה היתה הפגישה לרבני ההתיישבות.

הרב הוסיף: “אספר: שהפגישה בנושאי ההתיישבות גרידא היתה כשעה, ויש לציין שהשר הכין שיעורי בית, ורק בסוף הפגישה, כרבע שעה, דובר כללית על מתווה הכשרות, ללא כניסה לפרטים, ולא היה זמן לנושא זה, אבל השר היה מאוד קשוב… ואיני רשאי לפרט, אבל הרבנים לא מודעים לשינויים שיהיו, ושיתפרסמו בקרוב, ולא הכצעקתה”.

איפה ניתן למצוא מידע מדויק על השקעות? בוא, שאל את המנכ”ל     

איפה תרצו לטייל? ריכזנו עבורכם הצעות שוות לנופש רק בישראל

הרב שלוש הדגיש: “איני מדבר על הגיור שהוא נושא חמור מאוד, שלא עלה הנושא כלל – וגם לזה תהיה את ישיבת מועצת הרבנות הראשית, וחברי בית הדין, ורבני הערים, ואגב, רבני ההתיישבות כמעט ולא הוזמנו.

“נסיים שכבוד השר התבטא בסוף הפגישה: ‘שבטייס מבחן התוצאה – הוא הקובע’. ולסיכום אני מוסיף: שרבני ההתיישבות צריכים לדאוג לעצמם, ואם אין אני לי, מי לי? ויש עתה הזדמנות טובה מאוד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    האמת נחשפת ש"ס לא פעלה למען הרבנים
    11/08/2021 15:58
    קובי
  1. פתאום הכל צף