אלקין: נאכוף המגבלות, אין יותר את ה’זה חרדים ואסור להיכנס לשם’

שר הבינוי והשיכון התייחס לזינוק בתחלואת הקורונה בראיון לינון מגל ובן כספית: "ייתכן שיש להחיל את הסגר עוד שבוע, אם הנתונים ימשיכו לעלות" • על אמירתה של השרה איילת שקד כי "יש להכיל מתים" - אמר "יש משהו במה שהיא אמרה"
חרדים 10
ג' אלול התשפ"א / 11.08.2021 12:12

שר הבינוי והשיכון זאב אלקין התייחס היום (רביעי), בראיון לבן כספית וינון מגל ברדיו 103FM, לזינוק בתחלואת הקורונה ולהגבלות המסתמנות – והתייחס לאפשרות כי ישראל תיכנס לסגר.

איפה ניתן למצוא מידע מדויק על השקעות? בוא, שאל את המנכ”ל     

איפה תרצו לטייל? ריכזנו עבורכם הצעות שוות לנופש רק בישראל

אלקין: “אני הייתי בין אלה שסברו שנכון להתחיל את הסגר באוגוסט ולא בספטמבר, ממספר סיבות. לא מיד, אבל עוד שבוע אם הנתונים ימשיכו לעלות”.

אלקין ציין: “אני יושב בקבינט הקורונה שיתכנס הערב ומתכנס לעיתים קרובות, בו יושבים אנשי משרד הבריאות אומרים את דעתם, לא זכור לי שהיו הרבה הצעות של מומחים שלא אושרו על ידי הקבינט”.

הוא הוסיף: “לא החלטנו לא לסגור את המשק באופן קטגורי, אלה דברים שאנשי ציבור לא יכולים להרשות לעצמם. אנחנו עוקבים אחרי המציאות מסתכלים על הפרמטר המכריע, שהוא מספר החולים הקשים ובייחוד המונשמים. זה מה שקובע את היכולת של מערכת הבריאות להתמודד עם קורונה”.

על האפשרות לסגר – אמר: “אם יהיה צורך – נעשה סגר. הכול תלוי במספרים ובמידת ההיענות של הציבור לחיסונים. רוב מוחלט של החולים הקשים זה בני 60 ומעלה, לכן אם יתחסנו בחיסון שלישי ודאי, הסיכוי למנוע את הסגר יגדל מאוד”.

השר הוסיף ואמר כי הפעם לא יהיו ‘הנחות’ לחרדים וכי יאכפו את מגבלות הקורונה. לדבריו, בממשלה הקודמת מאחר והחרדים היו בממשלה – אז פוליטית נזהרו, בעוד בממשלה הנוכחית, “אין את ההיבטים הפוליטיים, אין את הטריטוריה שאף אחד לא מתערב, כי זה חרדים ואסור להיכנס לשם, כי הם יושבים בממשלה וזו מדינה בתוך מדינה”

ינון מגל: גם במגזר הערבי תנהגו כך?

אלקין: “יש טיפול אבל יש שם קשיים מיוחדים, מבחינת הנכונות להסכים לחיסונים למשל, ואנחנו מנסים להקדיש לכך תשומת לב…יש חוסר אמון בסיסי”.

רוצה לבדוק באופן עצמאי את רמת הסיכון של משפחתך והקרובים לך?

שלישי כבר קיבלת? אם הגעת כבר לגיל 60 מגיע לך לקבל כעת תגבור

השר התייחס לדברי השרה איילת שקד, שאמרה כי צריך “לדעת גם להכיל להכיל מתים”: “איילת אמרה שזו הייתה התבטאות לא מוצלחת והתנצלה, אבל יש משהו במה שהיא אמרה שהוא מאוד חשוב. בסופו של דבר, הסיכון של אנשים שהתחסנו לחלות בקורונה ולהפוך לחולה קשה או למות קטן הרבה יותר. לכן מבחינת ‘הישמרו לנפשותיכם’, אני קורא לכל אחד בגיל 60 ומעלה להתחסן בחיסון שלישי”.

כאשר נשאל על הסקרים –  המעניקים ל’תקווה חדשה’ שני מנדטים נכון להיום: “אני מאמין שבסופו של דבר הציבור יעריך את העבודה וייתן בנו אמון. קודם כל העובדה שבזכותנו היו חילופי שלטון”.

מצאתם
הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חצוף
    11/08/2021 13:58
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. אין יותר חרדים נראה אותכם מול הערבים
    התחלואה במגזר בכללי לך תעשה שם סדר נראה אותך גבר

  2. לדבר לא עולה כסף
    11/08/2021 20:55
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. כמה חבר’ה יבואו אליך הביתה וישברו לך את כל העצמות אחר כך תדבר

  4. אין מה לומר
    11/08/2021 22:25
    איציק
  5. אין כבר מה לומר על האיש הבוגדני הזה
    אפילן איילת שקד התנצלה.

  6. מור
    12/08/2021 01:26
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  7. בו נראה אותך קופה על ערבים שם עיקר התחלואה