ראש ביה”ד של חב”ד פסק: הילד לא נבדק? שלא יבוא ללימודים! • צפו

לאור מצב התחלואה הקשה בשכונת נחלת הר חב"ד בקריית מלאכי, יצא הגרי"י ירוסלבסקי - רבה של השכונה וראש בית הדין של חב"ד בארץ בקריאה ודרישה: "אסור למי שלא נבדק להסתובב בין אלו שנבדקו, לשמור ולא להביא ילדים שלא נבדקו לבתי הספר, רחמנא ליצלן"
יוסף גרינבוים
ג' אלול התשפ"א / 11.08.2021 10:27

קריית מלאכי מוצבת גם היום (רביעי) בצמרת היישובים ה’אדומים’, עם למעלה מ-400 חולים פעילים, ועם ציון 10 ברמזור.

איפה ניתן למצוא מידע מדויק על השקעות? בוא, שאל את המנכ”ל     

איפה תרצו לטייל? ריכזנו עבורכם הצעות שוות לנופש רק בישראל

רוב החולים בעיר מתרכזים בשכונת חב”ד בקצה העיר ובשכונות הסמוכות אליה. בתלמוד תורה של חב”ד אף דחו את פתיחת הלימודים באופן פיזי, עד להודעה חדשה.

רבה של השכונה, וראש בית דין רבני חב”ד בארץ, הגאון רבי יצחק יהודה ירוסלבסקי, פנה אמש בסרטון אישי לתושבי השכונה, ולקהל חסידי חב”ד בארץ, הורה  לשמור באדיקות על הנחיות משרד הבריאות – וקרא שלא להביא ילדים שלא נבדקו לנגיף לבתי הספר.

הרב קבע, כי מי שאמור להיבדק ולא נבדק – אסור לו על פי התורה להסתובב בין אנשים שנבדקו.

“אנחנו נמצאים עכשיו במצב מאוד קשה בקשר לתחלואה בקורונה”, אמר הרב. “בארץ ישנם הרבה אנשים שנדבקים ומדביקים והשם ירחם”.

הרב הוסיף: “לכן בקשתי הנמרצת, בכל לשונות הבקשה שאפשר להגיד, שכל אחד ואחד ילך להיבדק ולוודא כי הוא שלילי לנגיף, ואף לדאוג שהילדים יבדקו גם כן, כדי שלא ידביקו אחד את השני והשם ירחם”.

ראש בית הדין המשיך: “אני מבקש מאוד, זה ‘ונשמרתם לנפשותיכם’, זה פיקוח נפש, וצריך לעשות את כל מה שמוטל לעשות, וכפי הוראות הרופאים.

“אסור למי שלא נבדק להסתובב בין אלו שנבדקו, כי זה יכול להביא לתוצאות לא טובות. ובד בבד צריך להיות ‘חייך קודמים’, ולכן שכל אחד ואחד בעצמו יוודא שהוא בסדר. ועל מי שצריך להיות בבידוד כי יצא חיובי שלא יתחכם ויכנס לבידוד עד תומו”.

רוצה לבדוק באופן עצמאי את רמת הסיכון של משפחתך והקרובים לך?

שלישי כבר קיבלת? אם הגעת כבר לגיל 60 מגיע לך לקבל כעת תגבור

הרב קרא אף “לשמור ולא להביא ילדים שלא נבדקו לבתי הספר, רחמנא ליצלן”.

אלו שעושים זאת – אמר הגרי”י ירוסלבסקי, “גורמים נגד גדול. אני מקווה שכל אחד יעשה את המוטל עליו, על פי הוראות הרופאים, לשמור ולהישמר. לשמור על עצמו ולהיזהר גם לא לפגוע אחרים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות