עשרות רבנים פרסמו מכתב חריף: מצווה להשתדל להפיל את הממשלה

בכירי הרבנים החרד״לים קוראים להפיל את ממשלת בנט: "מובן שחס וחלילה אין לקרוא לאנרכיה, אך יש לדעת באופן בהיר כי ממשלה זו נוסדה על ריקבון עמוק, בדרך של הונאת ציבור הבוחרים" • "לריקבון עמוק זה אין תיקון ואין ריפוי אלא בפיסולו וביטולו היסודי והמוחלט"
אריה ריבקינד
ג' אלול התשפ"א / 10.08.2021 23:24

עשרות רבנים מהזרם החרד”לי בציונות הדתית פרסמו הערב (שלישי) מכתב מחאה נגד “הממשלה החדשה ומהלכיה”.

איפה ניתן למצוא מידע מדויק על השקעות? בוא, שאל את המנכ”ל     

איפה תרצו לטייל? ריכזנו עבורכם הצעות שוות לנופש רק בישראל

לדברי הרבנים, “בניגוד לרצונו של רוב העם, כפי שגילהו בכל מערכות הבחירות האחרונות, קמה בישראל ממשלה אנטי יהודית ואנטי לאומית”.

הם הוסיפו: “ככל שנוקפים הימים, אנו עדים, בדאגה רבה, לתהליכים מואצים של תקנות וחקיקה לפגיעה ביהדות במערכות השונות: הפרטת הכשרות והפקעתה מידי הרבנות הראשית, חילול קדושת המשפחה בישראל, הליכי גיור שאין להם בסיס הלכתי רחב, פגיעה בשמירת השבת הציבורית, פגיעה בלומדי התורה ובמשפחותיהם, חילול הכותל המערבי על ידי ‘תפלות’ רפורמית ועוד”.

הרבנים הבהירו: “כל אלו הם דברים הנוגעים לציפור נפשה של האומה ופוגעים בעצם קיומה של מדינתנו – מדינת ישראל, ולא יכול להיות בהם שינוי, כי ‘נצח ישראל לא ישקר ולא ינחם, כי לא אדם הוא להינחם'”.

הרבנים תקפו את רפורמת הכשרות של השר מתן כהנא. “ההצעה שפורסמה ל’רפורמה במערך הכשרות’ היא דוגמא ברורה להרס העמוק החבוי במהלכי הממשלה, כאשר כל אחד מבין שיש כאן מגמה ברורה לרסק את הרבנות הראשית לישראל ולפרוץ את חומות הכשרות, דבר שיביא בהכרח להכשלת הרבים באכילת מאכלות אסורות והכל באיצטלה של דאגה לכשרות ולציבור”.

לדבריהם, “כל תרגילי ההטעיה ועיוותי-תודעה הבאים לטשטש את המושגים ולגנוב את לב העם, ועל ידי כך לממש את התכניות להחדרת הפוסטמודרניזם ולהפיכתנו ל’מדינת כל אזרחיה’ אשר תפעל כנגד ערכי המשפחה וכנגד אופייה היהודי-לאומי של מדינתנו, לא יצליחו לכבות את להט הקודש וטהרת האמת המפכים בתוכיותם של רבבות עמך בית ישראל”.

הרבנים הדגישו: “מובן שחס וחלילה אין לקרוא לאנרכיה, אך יש לדעת באופן בהיר כי ממשלה זו נוסדה, כאמור, על ריקבון עמוק, בדרך של הונאת ציבור הבוחרים והסתמכות על מיעוט העם. לריקבון עמוק זה אין תיקון ואין ריפוי ואין שכלול בהצטרפות אליו חס ושלום, אלא בפיסולו וביטולו היסודי והמוחלט. חלילה לשבת בחיבוק ידיים ולהימנע מלפעול כנגד הממשלה ולחשוב שהגל העכור הזה יעבור מעצמו ו’שלום עלייך נפשי’.

“על כן מצווה להשתדל להפיל את הממשלה, בכל הדרכים התקינות העומדות לרשותנו, בדרך הפוליטית, בדרך המשפטית ובדרך הציבורית, ועתידה בת קול לפוצץ בראשי הרים ולומר ‘כל מי שפעל עם א-ל יבוא ויטול שכרו’. ואילו ‘המתרפה במלאכתו אח הוא לבעל משחית'”, כך הרבנים.

רוצה לבדוק באופן עצמאי את רמת הסיכון של משפחתך והקרובים לך?

שלישי כבר קיבלת? אם הגעת כבר לגיל 60 מגיע לך לקבל כעת תגבור

בראש הרבנים שחתמו על המכתב עומדים הרב דב ליאור, הרב צבי ישראל טאו, הרב דוד חי הכהן, הרב שלמה אבינר והרב יגאל קמינצקי. אליהם הצטרפו עוד עשרות רבנים וראשי ישיבות.

זקן ראשי הישיבות בציונות הדתית, הרב חיים דרוקמן, סירב לחתום על המכתב החריף.

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות