בממשלת חלם: לא נקבעו קנסות על בתי כנסת שיפרו את ‘התו הירוק’

בעוד בתי עסק ומסעדות יקנסו באלפי שקלים במקרה של הפרת התקנות - לא נקבע כיצד ייענשו בתי כנסת שינהגו בניגוד לתו הירוק • הסיבה: קושי לקבוע: מי ייחשבו כבעליו של בית הכנסת? • יו"ר ועדת החוקה מאיים: תיקון מיידי או שלא נאשר את כל התקנות
חרדים 10
ב' אלול התשפ"א / 10.08.2021 02:05

במהלך דיון שהתקיים היום (שני) בוועדת חוקה חוק ומשפט בכנסת על תקנות התו הירוק, גילו חברי הכנסת לתדהמתם כי לא נקבעו סנקציות שיוטלו על בתי כנסת שיפירו את התקנות.  כך דווח הערב בחדשות 13.

איפה ניתן למצוא מידע מדויק על השקעות? בוא, שאל את המנכ”ל     

ללא תנאים ועם מלגות: משתכרים 35,700 שקלים לחודש בממוצע

איפה תרצו לטייל? ריכזנו עבורכם הצעות שוות לנופש רק בישראל

הממשלה החליטה לאחרונה כי התו הירוק יחול על בתי כנסת עם יותר מ-50 מתפללים. אלא  שגם במקרים אלו לא ניתנו בפועל דרכי אכיפה לרשויות.

בתי עסק כמו מסעדות שיכניסו לקוחות ללא תעודת מתחסן או מחלים עלולים להיקנס באלפי שקלים – אך התקנות לא קבעו כל סנקציה שתוטל על בתי כנסת שיפירו את התקנות.

גורמים במשרד הבריאות אמרו כי הם מופתעים מהפרצה, אך הסבירו שהדבר נובע מהקושי של הגורמים המשפטיים שניסחו את התקנות לקבוע מי ייחשבו כבעליו של בית הכנסת, בניגוד לבית עסק.

בעקבות גילוי הפרצה בתקנות, מאיים יו”ר ועדת החוקה ח”כ גלעד קריב, כי לא יאשר את תקנות התו הירוק ותוקפן עד שלא יימצא פתרון לסוגיה.

במשרד הבריאות מחפשים כעת פתרון מהיר ויצירתי לפרצה שיצר קבינט הקורונה.

רוצה לבדוק באופן עצמאי את רמת הסיכון של משפחתך והקרובים לך?

שלישי כבר קיבלת? אם הגעת כבר לגיל 60 מגיע לך לקבל כעת תגבור

רוצים חופשה עם שובר הנחה? אסור להחמיץ את מה שקורה בירושלים

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מקום ציבורי
    10/08/2021 08:53
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. בית כנסת הוא מקום ציבורי.
    כמו שברור שרכבת ישראל לא תקבל קנס אם אנשים לא יעטו מסכות ברכבת, אלא כל מפר יקבל קנס פרטי. על דרך זו צריך להיות גם בבית כנסת. מי שלא טוב לו-יום טוב לו.