בדיקות בתלמוד תורה חרדי חשפו: רק חמישה ילדים נזקקו לחיסון

מנהל חיידר בעיר חרדית תכנן להביא ניידת לחיסונים, אבל אחרי בדיקה הודיע היום: "יש רק 5 ילדים שיכולים להתחסן, השאר עברו קורונה או שלא הגיעו לגיל 12. בשביל חמישה לא נביא ניידת" • בכפר חב"ד ה'אדום', החלו הלימודים בכיתות הנמוכות ובגנים, למרות שלא כל ההורים מאושרים
תמי גיל
ב' אלול התשפ"א / 09.08.2021 21:31

ניסיתם להבין מדוע התחלואה בנגיף הקרונה כה נמוכה במגזר החרדי בגל הרביעי? אולי מה שנחשף היום (שני) בתלמוד תורה בעיר חרדית יכול להסביר הכל.

איפה ניתן למצוא מידע מדויק על השקעות? בוא, שאל את המנכ”ל     

ללא תנאים ועם מלגות: משתכרים 35,700 שקלים לחודש בממוצע

איפה תרצו לטייל? ריכזנו עבורכם הצעות שוות לנופש רק בישראל

לפי המתווה שגובש במשותף על ידי משרד החינוך, משרד הבריאות, משרד הביטחון ומשרד ראש הממשלה לקראת פתיחת שנת הלימודים תשפ”ב, כמיליון וחצי ילדים בגילאי 3 עד 12 יזומנו בשבועות הקרובים למרכזים מיוחדים כדי לערוך בדיקה סרולוגית.

מי שיתגלו אצלו נוגדנים יהיה פטור מבידוד גם אם יהיה תלמיד מאומת בכיתה שלו.

הבדיקות החלו להתבצע תחילה במגזר החרדי, ששנת הלימודים בו נפתחה כבר היום, והן יתרחבו בהדרגה ליתר התלמידים.

הבדיקות מתקיימות במוקדי הרשויות המקומיות, תחילה ברשויות בית שמש, בני ברק, ביתר עלית, מודיעין עלית ואלעד.

אלא שמניתוח נתונים שבוצעו היום לכל הילדים בני ה-12 בתלמוד תורה בעיר החרדית – עלו ממצאים מדהימים: מנהל התלמוד תורה, שתכנן לזמן ניידת חיסונים ל’חיידר’, התקשר להורים והודיע כי רק חמישה ילדים טרם חלו או חוסנו – כך שלא יטרחו עבור חמישה תלמידים להביא ניידת, ושיפנו בכוחות עצמם לקופה על מנת להתחסן.

בהקלטה ששוגרה לבתי הילדים נאמר: “שלום ילדים חמודים. היום יום שני א’ אלול תשפ”א. אתמול הודענו שנחלק טפסים לילדים שרוצים להתחסן נגד קורונה. כיוון שהתברר שיש רק 5 ילדים שיכולים להתחסן, שאר הילדים לא צריכים חיסון – או שעברו קורונה או שלא הגיעו לגיל 12, לכן בשביל חמישה ילדים הניידת לא תוכל להגיע. לכן, אלו שצריכים להתחסן שיילכו היום בערב לקופות, כל אחד בקופה שלו, להתחסן”.

אחד ההורים אומר לחרדים 10: “אתה מבין את המשמעות? יש בתלמוד תורה בשכבת הגיל הזו, להערכתי, לפחות 50-60 ילדים בני 12. זו חסינות של לפחות 90%, הכי חסינות עדר שיש. וזה עוד בגיל שפחות מתחסנים בו, באופן משמעותי.

“המשמעות היא שילדים מעל 12 רצו בהמוניהם כבר בהתחלה והתחסנו או שכבר חלו בקורונה”.

רוצה לבדוק באופן עצמאי את רמת הסיכון של משפחתך והקרובים לך?

שלישי כבר קיבלת? אם הגעת כבר לגיל 60 מגיע לך לקבל כעת תגבור

רוצים חופשה עם שובר הנחה? אסור להחמיץ את מה שקורה בירושלים

בתוך כך, בכפר חב”ד, ישוב אדום שקיבל את הציון המרבי – 10, עם יותר מ-200 חולים, החלו היום הלימודים בכיתות הנמוכות.

“אנחנו רואים שילדים ונוער בקבוצת הגילאים בין 10 -ל 14 הם בעלי סיכון גבוה, עם לא מעט ילדים מאומתים”, הסביר סמי עטר, ראש מנהל חינוך במועצה המקומית “שדות דן”, את ההחלטה לחדשות 12. “לאחר דיון בוועדת הקורונה של היישוב, החלטנו לאפשר רציפות גנים וכיתות א’ עד ד’, והגדולים מרחוק. בהנחה שהמדדים יהיו טובים יותר נוכל לאפשר את החזרה ללמידה ראויה יותר”.

למרות הכוונה של גורמי החינוך השונים לייצר רצף שגרה, יש כאלה שלא מאושרים מההחלטה להתחיל את הלימודים ביישובים ה’כתומים’ וה’אדומים’.

“אני חושבת שנכון לדחות את הלימודים, כי הבדיקות קורונה מראות על חיוביים ולאו דווקא עם תסמינים”, אומרת חני, תושבת כפר חב”ד. “משום כך יש ו’נשמרתם מאוד לנפשותיכם’, ולכן עדיין צריך להתאזר בסבלנות ולחכות לפתיחת שנת הלימודים למרות שכבר היינו רוצים ושמחים כבר שתהיה שיגרת לימודים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות