בכיר באוקראינה: נאפשר הגעת חסידים לקראת ראש השנה לאומן

בכיר במשרד הבריאות האוקראיני: מצב התחלואה בעיר אומן מאפשר הגעת חסידי ברסלב לקראת ראש השנה: "מרבית תושבי העיר התחסנו" • לפי רשימת סיווג המדינות החדשה של משרד הבריאות, אוקראינה נחשבת למדינה שטיסה אליה מחייבת בידוד מלא בחזור - גם למחלימים ומחוסנים
חרדים 10
א' אלול התשפ"א / 09.08.2021 18:34

פחות מחודש לראש השנה: סגן שר הבריאות האוקראיני, ד”ר איגור קוזין, אומר היום (שני) כי המדינה תאפשר הגעת חסידים לציון רבי נחמן באומן לראש השנה – וכי מצב התחלואה בעיר טוב. כך דווח הערב (שני) ב’ישראל היום’.

איפה ניתן למצוא מידע מדויק על השקעות? בוא, שאל את המנכ”ל     

ללא תנאים ועם מלגות: משתכרים 35,700 שקלים לחודש בממוצע

איפה תרצו לטייל? ריכזנו עבורכם הצעות שוות לנופש רק בישראל

על פי סגן השר, צו מיוחד שאושר מאפשר כניסת החסידים למדינה תחת הגבלות מסוימות בשעת מגפת הקורונה. “הצו מכיל צעדים בסיסיים למניעת מגיפות כמו חובת עטיית מסיכה, בדיקות חום גוף, פיקוח על אמצעי התחבורה של העולים לרגל. בנוסף, כללי מעברי הגבול מוגדרים היטב כעת וההנחיות ברורות וחד משמעיות”, אמר.

סגן השר הוסיף כי חומרי הסברה על הכללים החדשים מוכנים לחלוקה בשדות התעופה, ומתנדבים גויסו מאוקראינה ומישראל על מנת לאפשר בדיקה מהירה.  הקורונה.

מהשר נמסר עוד, כי 50 אלף בדיקות קורונה מהירות הוקצו על ידי המשרד על מנת לאפשר את כניסת המגיעים לאומן מישראל, וכי 190 אלף מסיכות ו-19 אלף ערכות חיטוי ידיים נקנו מבעוד מועד על מנת להגן על המגיעים.

בכיר במשרד הבריאות באוקראינה אמר כי מרבית תושבי העיר אומן – בייחוד אלה שעובדים בתחומי המלונאות וההסעדה – התחסנו נגד קורונה.

עד לאחרונה נחשבה אוקראינה למדינה צהובה, שטיסה אליה אינה מחייבת בידוד מלא בחזור עבור מחלימים ומחוסנים. אך לפי רשימת סיווג המדינות החדשה של משרד הבריאות, שתיכנס לתוקף ביום שני הבא, המדינה נחשבת לכתומה וכזו שמחייבת בידוד מלא בחזור.

כפי שדווח בחרדים 10, לפני עשה ימים סיכמו שר הדתות מתן כהנא ושר הבריאות ניצן הורוביץ על ‘מתווה אומן’.

לפי המתווה, דין אוקראינה כדין כל מדינה בצבע שלה. במסגרת המתווה הוחלט על צמצום משמעותי של מספר הטיסות המיוחדות מנתב”ג לאוקראינה. כמו כן, טיסות החסידים ימריאו מטרמינל 1 ויתוגבר מערך הבדיקות בנתב”ג, לקראת חזרת החסידים לאחר ראש השנה.

בנוסף, יוקם מערך בדיקות בקייב ובאומן לקראת הטיסה חזור, באחריות ארגוני ברסלב: כל נוסע יצטרך לעבור שלוש בדיקות כמו כל נוסע אחר לחו”ל.

לא מחוסנים וילדים מתחת גיל 12 יחוייבו בבידוד למשך 14 יום או למשך שבעה ימים ושתי בדיקות שליליות.

רוצה לבדוק באופן עצמאי את רמת הסיכון של משפחתך והקרובים לך?

שלישי כבר קיבלת? אם הגעת כבר לגיל 60 מגיע לך לקבל כעת תגבור

רוצים חופשה עם שובר הנחה? אסור להחמיץ את מה שקורה בירושלים

ביום רביעי האחרון עידכן השר כהנא את  נציגי רבני ועסקני חסידות ברסלב בהשלכות מול העובדה שמדינת אוקראינה הפכה לכתומה.

כהנא הבהיר לעסקנים, כי הוא ממשיך לעמוד על כך שהמדיניות ביחס לחסידי ברסלב תישאר שוויונית. “לא תהיה איפה ואיפה”, הבהיר השר.

כהנא הדגיש שהמדיניות שלו לא השתנתה: “כל זמן שאזרחי ישראל יוכלו לטוס ליעדי נופש באירופה, חסידי ברסלב יוכלו לטוס לקברי צדיקים באוקראינה”.

נכון להיום, הנסיעה לאומן תתאפשר – אך החסידים שיחזרו מאומן יחויבו בבידוד, כמו כל השבים מיעדים אחרים באירופה.

נציגי רבני ועסקני ברסלב קיבלו את הדברים בהבנה ובהסכמה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות