פרופ’ אש: המצב מדאיג, בימים הקרובים נבחן אם צריך עוד צעדים

על רקע העלייה בתחלואה, פרופ' נחמן אש: "אנחנו בוחנים מתי ללחוץ על הברקס, כדי למנוע עומסים בלתי סבירים על מערכת האשפוז ובתי החולים. זה נושא מורכב" • אביגדור ליברמן על סגר: "זה הדבר הכי לא נכון"
תמי גיל
א' אלול התשפ"א / 09.08.2021 19:03

מנכ”ל משרד הבריאות, פרופ’ נחמן אש, קיים היום תדרוך מיוחד על רקע החשש מסגר בחגים – ואמר שהמצב “מדאיג”.

איפה ניתן למצוא מידע מדויק על השקעות? בוא, שאל את המנכ”ל     

ללא תנאים ועם מלגות: משתכרים 35,700 שקלים לחודש בממוצע

איפה תרצו לטייל? ריכזנו עבורכם הצעות שוות לנופש רק בישראל

פרופ’ אש הבהיר: “הקבינט אישר צעדים שאנו מקווים שיסייעו לבלימת העלייה בתחלואה. בימים הקרובים נבחן אם התחלואה נבלמת או שעלינו לבחון צעדים נוספים כמו צעדי ריחוק והתו הסגול”.

“אנחנו שוקלים להביא עוד מגבלות לקבינט כבר בשלב הזה, טרם קיבלנו החלטה”, אמר אש. “אנחנו בוחנים מתי ללחוץ על הברקס, כדי למנוע עומסים בלתי סבירים על מערכת האשפוז ובתי החולים. זה נושא מורכב, לא בטוח שזה מספר אחד כמו מספר החולים הקשים. צריך לראות מספר מדדים. בהתאם להשפעת החיסון השלישי נקבע את נקודת הזמן שבה צריך לקבוע מגבלות רחבות יותר”.

לפי אש, החיסונים הם מה שמונע הטלת סגר נוסף. הוא הוסיף כי נשקלת האפשרות להרחיב את מתן החיסון השלישי לצוותים רפואיים או לבני 50 ומעלה.

“כדי להצליח במלחמה, נדרשת ההתגייסות שלכם. צאו להתחסן”, אמר פרופ’ אש. “החיסונים זמינים וצריך לממש את המחויבות הזאת. זה האמצעי היעיל ביותר. ההיענות לקבלת המנה השלישית בקרב בני 60 מעלה גבוהה ועד עכשיו התחסנו כ-500 אלף. אבל עדיין יש כמיליון איש שעדיין לא קיבלו חיסון ראשון. קבלת החיסון הראשון היא האמצעי הראשון כדי לבלום את העלייה בתחלואה”.

על פתיחת שנת הלימודים אמר: “פועלים עם משרד החינוך כדי ששנת הלימודים תיפתח כמתוכנן. ככל שנתקרב ל-1 בספטמבר נוכל לדעת בוודאות שאנחנו יכולים לפתוח את השנה כסדרה”.

רוצה לבדוק באופן עצמאי את רמת הסיכון של משפחתך והקרובים לך?

שלישי כבר קיבלת? אם הגעת כבר לגיל 60 מגיע לך לקבל כעת תגבור

רוצים חופשה עם שובר הנחה? אסור להחמיץ את מה שקורה בירושלים

על הטיסות לחו”ל אמר: “אתמול אישרנו מתווה חדש לטיסה בחו”ל וצמצמנו את המדינות שאפשר לטוס אליהן ללא בידוד בחזור. אני מבקש להימנע מטיסות שאינן הכרחיות. אנחנו רואים שחוזרים מחו”ל אדישים ולא מקפידים על חובת הבידוד. זה חוסר אחריות. אתה יכול להדביק את סביבתך בויראנטים מידבקים”.

גם שר האוצר אביגדור ליברמן התייחס הערב לאפשרות של הטלת סגר, והביע התנגדות: “זה הדבר הכי לא נכון. אנחנו מנהלים שגרת קורונה, והמאמץ הוא לעשות הכול כדי למנוע סגר. לא ברור שיש קורלציה בין סגר לבין ירידה במאומתים ובחולים קשים. מה שברור הוא שיש קורלציה בין סגר לבין נזק כלכלי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות