אלרעי פרייס: סגר לא מנצח מגפות, מודל קבוע יגדיר המדינות המסוכנות

ועדת החוקה של הכנסת התכנסה לדיון בהחמרה בכללי הכניסה והיציאה מהארץ, ברשימת המדינות המעודכנת ובתו הירוק • "מספר החולים קשה עלה ל-360 לעומת 20 בלבד לפני חודש" • "מספר המדינות בסיכון מרבי יצטמצם מ-14 ל-6 מדינות"
אריה ריבקינד
א' אלול התשפ"א / 09.08.2021 12:58

ועדת החוקה של הכנסת התכנסה היום (שני) כדי לדון בתקנות ‘התו הירוק’ המורחבות, שנכנסו לתוקף אתמול, ובהחמרה בכללי הכניסה והיציאה מהארץ וברשימת המדינות המעודכנת.

איפה ניתן למצוא מידע מדויק על השקעות? בוא, שאל את המנכ”ל     

ללא תנאים ועם מלגות: משתכרים 35,700 שקלים לחודש בממוצע

איפה תרצו לטייל? ריכזנו עבורכם הצעות שוות לנופש רק בישראל

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד”ר שרון אלרעי פרייס, הטילה בדיון ספק ביעילות התו הירוק להורדת מקדם ההדבקה.

ד”ר אלרעי פרייס עדכנה כי בין 180 ל-200 מאומתים ביום הם ישראלים ששבו מחו”ל. נוסף על כך, מספר החולים קשה עלה ל-360 לעומת 20 בלבד לפני חודש. כ-100 ישראלים נפטרו מתחילת הגל הרביעי, וזו עלייה ניכרת בתמותה.

“המספרים מוכפלים כל 10 ימים”, אמרה ד”ר אלרעי פרייס. “1.5% מהמאומתים הופכים בסופו של דבר לחולים קשה, וכשמספר המאומתים גבוה זה מצטבר. לשם השוואה, לפני החיסונים זה היה 3%. אולם, מעולם לא היינו במצב שמקדם ההדבקה שלנו הוא 1.3 לאורך שבועות”.

היא הדגישה: “אף אחד לא חושב שאם נפעיל תו ירוק נוריד את מקדם ההדבקה ל-0.8, אבל זה טוב אם נאט את המגיפה עד שאנשים יתחסנו. התו הירוק לא נועד לגרום לאנשים להתחסן”.

היא הוסיפה: “סגר זה לא גזרת גורל. מה שמנצח מגפות זה חיסונים, ולא סגר. סגר זה אמצעי טקטי. אנחנו מנסים לא להגיע לשם. כדי לא להגיע לשם, צריך להאט את המגפה באמצעות הפעלה של כל הכלים שיש – תו ירוק, תו סגול ומגבלת התקהלות. הכול כדי להאט את המגיפה”.

ראש שירותי בריאות הציבור פירטה את המודל החדש שאושר עקרונית וצפוי לעבור את אישור הממשלה ולהגיע לאישור הוועדה: “הרעיון של המודל החדש הוא לזהות מדינות שהן בסיכון מאוד גדול לנו, כאלו שיש בהן וריאנטים שלא היינו רוצים שייכנסו לישראל, כמה תעבורה מגיעה מהן ומה צפי כניסת הווריאנטים לישראל.

רוצה לבדוק באופן עצמאי את רמת הסיכון של משפחתך והקרובים לך?

שלישי כבר קיבלת? אם הגעת כבר לגיל 60 מגיע לך לקבל כעת תגבור

רוצים חופשה עם שובר הנחה? אסור להחמיץ את מה שקורה בירושלים

“מודל המשקלל את כל אלו ויוצר ניקוד. כרגע נכנסו 4 מדינות לפי המודל הזה. המטרה היא לזהות גם מדינות בסיכון נמוך. הרשימה הצטמצמה מ-14 מדינות ל-6 מדינות. אם זה יאושר, זה יבוא לפתחכם בשבוע הבא. המטרה היא איך לצמצם נסיעות למינימום הכרחי ולזהות מדינות יותר בטוחות”.

התו הירוק חל החל מאתמול בכל כמות משתתפים, באולמות וגני אירועים, כנסים, אירועי תרבות וספורט, בישיבה בבתי אוכל, במכוני כושר וסטודיו, בתי מלון, בתי קולנוע. כמו כן, יחול התו בבתי תפילה בהם מעל 50 מתפללים.

במתחמים בהם פועל תו ירוק, תתאפשר כניסה עבור מחוסנים ומחלימים או באמצעות בדיקת קורונה שלילית. התו הירוק יחול על בני 12 ומעלה עד יום שישי 20/08, לאחר מכן יחול התו הירוק על כל גיל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות