מעצר אלים בשל מסכה עורר סערה: ‘מסתובב כביכול עם אקדח ביד’ I צפו

חרדים 10
|
א' אלול התשפ"א / 09.08.2021 12:15
אזרח שביקר בקניון ביג פאשן בטבריה וסרב לעטות מסכה, תועד נאזק ונגרר החוצה לעיני אשתו וקהל הקונים • ראש עיריית טבריה, בועז יוסף: “השוטרים אמונים לבצע את האכיפה. הסיפור יכל להיגמר ב-5 שניות”

במרכז ‘ביג פאשן’ בטבריה התפתח אתמול (ראשון) עימות אלים בין אזרח שסירב להזדהות אחרי שלא עטה מסיכה כאשר הסתובב בקניון לבין שוטרים במקום, ואיבד את הכרתו כשהוא אזוק.

רוצה לבדוק באופן עצמאי את רמת הסיכון של משפחתך והקרובים לך?

שלישי כבר קיבלת? אם הגעת כבר לגיל 60 מגיע לך לקבל כעת תגבור

רוצים חופשה עם שובר הנחה? אסור להחמיץ את מה שקורה בירושלים

האירוע החל לאחר ששוטרים שנכחו בקניון הסגור זיהו את הגבר צועד עם אשתו ללא מסכה. כאשר ביקשו ממנו להזדהות – הוא סירב. הם ביקשו ממנו להתלוות אליהם – והוא סירב שוב. כך, האירוע התפתח למעצר אלים, מול קהל רב שנכח בקניון.

בתיעוד מהאירוע נראה הגבר מעוכב על ידי השוטרים לקול קריאות חלק מהקונים: “תתביישו, אתם חונקים אותו”.

ראש עיריית טבריה, בועז יוסף, שוחח היום עם גולן יוכפז וענת דוידוב ברדיו 103FM והתייחס לאירוע החריג: “ראיתי את הסרטון. עוד בשלב הראשון שבו השוטר ניגש לבחור, אומר לו שהוא לא עוטה מסכה וביקש ממנו להזדהות בשיא העדינות. הבחור לא רצה להזדהות, ואז אשתו התערבה בצעקות ‘אכלנו גלידה, שתינו יש לנו אישור רפואי’.

“כל הסיפור יכל להיגמר בחמש שניות. תן את תעודת הזהות שלך, קבל דוח, לך לבית משפט תמציא את כל הסיפורים בעולם. הוא לא שיתף פעולה ואחר כך ברח לשוטרים. השוטרים אמונים לבצע את האכיפה”.

בהמשך דבריו התייחס לכוח שהופעל: “אני לא מבקר המשטרה ולא דובר, אבל ראיתי את כל הסרט מההתחלה, המשטרה אמורה לשמור עלינו לאכוף את החוק עבור כל תושבי מדינת ישראל. המלחמה הזאת בקורונה היא מלחמה לכל דבר ועניין, אדם מסתובב כביכול עם אקדח ביד. האקדח הוא הפה שלו שהוא יורק, ואז הוא מדביק אחרים.

איפה ניתן למצוא מידע מדויק על השקעות? בוא, שאל את המנכ”ל     

ללא תנאים ועם מלגות: משתכרים 35,700 שקלים לחודש בממוצע

איפה תרצו לטייל? ריכזנו עבורכם הצעות שוות לנופש רק בישראל

“טבריה הפכה לעיר כתומה, יש לנו 126 מאומתים. אנחנו לא צריכים להיות אדומים, להגיע לסיפור של סגר. יש את משטרת ישראל שאמונה לאכוף את החוק. רק אתמול אמרו בטלוויזיה למה המשטרה לא אוכפת”.

לטענתו, האירוע היה צריך להסתיים בחמש שניות, לאחר הזדהות של המעוכב: “אז אם כל אחד לא יזדהה, אין משטרה ואין אכיפה. אנחנו צריכים לדאוג לכך שלא ימשכו ההדבקות, לעטות מסכות ולשמור על כל הכללים”.

 

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: “לצערנו, שוב אנו עדים לניסיון להכפיש את פעילות השוטרים תוך שימוש בתיעוד חלקי ומגמתי שמציג רק את רגעי המעצר ולא את מה שקדם והוביל להם.

“אמש, במהלך משמרת במרכז קניות בטבריה, שוטר זיהה זוג ללא מסכה, ניגש אליהם וביקש מהם להזדהות לצורך רישום דוח. כפי שניתן לראות במצלמות הגוף של השוטר, הבעל סירב להזדהות, התעלם מקריאותיו החוזרות של השוטר והחל לעזוב את המקום כשהשוטר הולך בעקבותיו וכל העת שב ומבקש ממנו להזדהות.

“חרף האמור, החשוד התמיד בסירובו ועל כן נאמר לו כי הוא מעוכב אלא שגם לעיכוב החשוד התנגד ועל כן הודיע לו השוטר על מעצרו. גם בשלב זה, המשיך להתנגד והשוטר נאלץ להשתמש בכוח על מנת לעוצרו. מדובר ללא ספק באירוע מצער שהיה יכול להימנע אם האזרח היה משתף פעולה, מזדהה כנדרש ממנו בחוק ונשמע להנחיות השוטרים”.