הפעוט שנפטר בב”ב נוחת נתיחה חלקית מקומית – והגופה שוחררה

בעקבות דרישת הפרקליטות: בוצעה בפעוט בן השנתיים מבני ברק שנפטר בשבת בבוקר ב'מעיני הישועה' נתיחה חלקית מקומית בלבד, בנוכחות רב המכון לרפואה משפטית - והערב גופתו שוחררה לקבורה • הלווייתו הערב בשעה 21:00 בבית העלמין ירקון
חיים טוויל
ל' אב התשפ"א / 08.08.2021 19:29

הטרגדיה בבני ברק: לאחר פעילות מאומצת של מנכ”ל זק”א תל אביב, הרב צבי חסיד, ורב המכון לרפואה משפטית הרב אשר לנדאו –  שוחררה הערב (ראשון) לקבורה גופת הפעוט בן השנתיים שנפטר בשבת בבוקר בבית החולים ‘מעיני הישועה’ בבני-ברק.

כולם רוצים לעשות כסף. אבל איך? בא לשאול את המנכ”ל מה שבא לך

ללא תנאים ועם מלגות: משתכרים 35,700 שקלים לחודש בממוצע

חשיפה: כל מה שתוכלו לקבל באונ’ העברית כבוגרי החינוך החרדי

בעקבות דרישת הפרקליטות, בוצעה בפעוט נתיחה חלקית מקומית בלבד, בנוכחות רב המכון לרפואה משפטית.

“מתנדבי זק”א תל אביב עומדים לצד המשפחה בשעות הקשות ומסייעים בעריכת הלוויה והקבורה שתתקיים הערב בשעה 21:00 בבית העלמין ירקון”, נמסר בהודעת זק”א ת”א.

הנתיחה בוצעה לאחר שבדיון שנערך הבוקר בבית משפט השלום בתל אביב, ונמשך למעלה מ-6 שעות, ייצג מיכאל גוטווין, רכז המחלקה המשפטית של ארגון זק”א, את המשפחה – שהתנגדה לדרישת הפרקליטות והמכון לבצע נתיחה מלאה של גופת התינוק.

בני המשפחה ביקשו, לאחר התייעצות עם הרב יעקב רוזה יו״ר ועד רבני זק״א, מבית משפט לביצוע נתיחה נקודתית, כדי לברר את נסיבות המוות הנחוצות גם על פי ההלכה.

בית המשפט קיבל את עמדת רכז המחלקה המשפטית של זק״א, כפי שטען בדיון על מקרים דומים לפי פסיקות בג״ץ כי אין צורך בנתיחה מלאה, אלא בנתיחה חלקית ומקומית בלבד – והורה כי הנתיחה תבוצע בפיקוחו של רב המכון לרפואה משפטית הרב אשר לנדאו.

רוצה לבדוק באופן עצמאי את רמת הסיכון של משפחתך והקרובים לך?

שלישי כבר קיבלת? אם הגעת כבר לגיל 60 מגיע לך לקבל כעת תגבור

רוצים חופשה עם שובר הנחה? אסור להחמיץ את מה שקורה בירושלים

כפי שדווח אמש בחרדים 10, פעוט בן שנתיים מבני ברק הובהל בשבת בבוקר  לבית החולים בעיר כשמצבו אנוש. לאחר מאמצי החייאה שלא צלחו, לא נותר לצוות הרפואי אלא לקבוע את מותו.

בית החולים דיווח למשטרה על האירוע וזו פתחה בחקירה.

החשד שנבדק הוא אלימות והתעללות כלפי הפעוט.

מהמשטרה נמסר: “המשטרה פתחה הבוקר בחקירה עם קבלת דיווח על תינוק כבן שנתיים מבני ברק שפונה לקבלת טיפול רפואי במרכז הרפואי מעייני הישועה כשמצבו אנוש תוך כדי שמבוצעות בו פעולות החייאה. בהמשך נקבע מותו בביה”ח. נסיבות האירוע נבדקות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות