‘האמת היא שהמצב מפחיד’: השרים התעמתו אם להגיד את המילה ‘סגר’

השרים התכנסו לישיבה מיוחדת על התפשטות הקורונה והשרים שאשא ביטון ואליעזר שטרן דרשו: "לעקור את המילה 'סגר' מתוכנו. להוריד מסדר היום • השרה מירב כהן: "כאב לי לקרוא על החלטת קבינט הקורונה בנושא החרגת בתי הכנסת מהתו הירוק, כאילו לא למדנו לקח"
חרדים 10
ל' אב התשפ"א / 08.08.2021 15:47

האם מדינת ישראל תלך לסגר? בישיבת הממשלה שהתקיימה היום (ראשון), שרי הממשלה התווכחו על כך.

לפי דיווח בחדשות 12, בעוד חלק מהשרים בכלל מתנגדים לעצם השימוש במילה “סגר”, אחרים סבורים כי אין ברירה אלא להעלות את האפשרות.

השר אלעזר שטרן מיש עתיד אמר: “אנחנו צריכים לעקור את המילה ‘סגר’ מתוכנו. אנחנו גורמים לאנשים לחיות תחת איום”.

השרה שאשא ביטון הוסיפה: “מעבר לעובדה שאנחנו צריכים להסיר את נושא הסגר מסדר היום, עצם זה שאנחנו מדברים על זה, אנחנו מקבעים מציאות בשטח. יש ביטולים ואנשים בחרדה קיומית על הפרנסה שלהם. ראינו גרפים – לא משנה אם מדינות עשו סגר או לא עשו סגר, או עשו סגר חלקי – הגרף של התחלואה נראה אותו דבר”.

השר יואל רזבוזוב הגיב: “רק כשמוציאים מהפה את המילה סגר, כבר יש המון המון ביטולים. אם תרשו לי כבר שאתחיל לעבוד על מתווה פיצוי”.

בשלב הזה השיב השר לביטחון הפנים עמר בר לב לשלושת השרים: “אני גם לא חושב שצריך להפחיד את הציבור אבל צריך לומר את האמת, והאמת היא שהמציאות מפחידה. כל 10 ימים זה מכפיל את עצמו, בעוד 23 ימים נהיה ב-1,600 חולים קשה, שזה פחות או יותר יכולת הספיקה. זה בידיים של הציבור”.

השרה תמר זנדברג העניקה לו תמיכה: “עוד 20 עד 30 יום נגיע לסף הספיקה של מערכת הבריאות. זו לא עמדה, זה מדע. לא שמעתי הצעה חוץ מלהגיד ‘לא סגר’. אין מה לטמון את הראש בחול ולעצום עיניים”.

גם השרה לשוויון חברתי מירב כהן תמכה בבר לב. “כאב לי לקרוא על החלטת קבינט הקורונה בנושא החרגת בתי הכנסת מהתו הירוק. כאילו לא למדנו לקח מהסבבים הקודמים. אין כל הצדקה להחרגה הזאת. זה גם הוביל כבר בעבר למוות של עשרות אם לא מאות אנשים שפקדו את בתי הכנסת וגם זה מאוד מאוד פוגע בסולידריות החברתית וגורם לציבור להרגיש שהחלטות מתקבלות בצורה לא עניינית. אפשר למצוא פתרונות יצירתיים שלא יקפחו חיי אדם. אצלי בשכונה מתפללים במרחב הציבורי וזה מראה שממש מחמם את הלב. בואו לא נחזור על טעויות העבר”.

מזכיר הממשלה השיב לה: “זו לא הייתה החלטת מדיניות, זו הייתה הנחיה משפטית”.

כהן: “אני מבקשת שהיועמ”ש יגיע לאולם, ויסביר לנו את עמדתו”. היועמ”ש הגיב: “לא הייתה דרישה משפטית כזו או אחרת”.

בנט: “אנחנו נבדוק את זה בפורום יותר קטן”.

שר העבודה והרווחה מאיר כהן: “צריך דף מסרים ממשלתי כדי שנדבר בקול אחד”,

בנט השיב: “לפעמים באותו אייטם יש תגובה של כמה משרדים כשאנחנו אותה ממשלה”.

השר מירב כהן: “יש לבחון שימוש במסביר לאומי שהוא דווקא לא פוליטיקאי. זה יעזור לנו לזכות באמון הציבור”.

שר האוצר ליברמן: “הקורונה כאן להרבה שנים ויהיו עוד הרבה וריאנטים, וצריך ללמוד לחיות עם זה”.

בנט החליט להקים צוות שרים לענייני הסברה שיכלול שר אחד מכל סיעה: נחמן שי, יואל רזבוזוב, יועז הנדל וחילי טרופר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות