ח”כית ממרצ: ‘אם הממשלה תלך לעימות צבאי, הקואליציה תיפול’

ג'ידא רינאוי זועבי ממרצ בראיון ל'מכאן': "בנט יודע שאנו יכולים למנוע מהממשלה לנקוט בפעולה צבאית. זה בהסכמים הקואליציוניים" • "אם נתניהו היה ראש ממשלה, התגובה הייתה חזקה יותר. בנט מבין שהוא קרוב יותר לשמאל" • אם תרצו: "התממשות התרחיש הגרוע ביותר שיכולנו לחשוב"
חרדים 10
ל' אב התשפ"א / 08.08.2021 13:17

מתקפת הרקטות של החיזבאללה מלבנון: חברת הכנסת ג’ידא רינאוי-זועבי ממרצ אמרה היום (ראשון) בריאיון לרדיו מכאן, כי מפלגתה, יחד עם מפלגת רע”ם,   יכולים למנוע בשעת הצורך  מהממשלה לנקוט בפעולה צבאית נרחבת.

כולם רוצים לעשות כסף. אבל איך? בא לשאול את המנכ”ל מה שבא לך

ללא תנאים ועם מלגות: משתכרים 35,700 שקלים לחודש בממוצע

חשיפה: כל מה שתוכלו לקבל באונ’ העברית כבוגרי החינוך החרדי

חברת הכנסת אמרה אצל נאדר אבו תאמר בתוכנית ‘אג’נדה’ ברדיו ‘מכאן’ של תאגיד השידור הציבורי: “בנט יודע שאם הממשלה תלך לעימות צבאי הקואליציה תיפול כי גם מרצ וגם רע”ם לא יסכימו לדבר כזה”.

לדבריה, “הנוכחות של מרצ ורע”מ בקואליציה מגבילה את חדותה של כל החלטה צבאית. ברגע שהממשלה תחליט על משהו צבאי תהיה סכנה לקואליציה”.

היא הדגישה: “זה נמצא בהסכמים הקואליציוניים. הממשלה הסכימה שהיא תעסוק רק בעניינים כלכליים ואזרחיים”.

ח”כ רינאוי זועבי השוותה בין תגובת ממשלת בנט לירי מלבנון לתגובה אפשרית לירי כזה לו בנימין נתניהו היה ראש הממשלה – שכן  בנט מאופק כי הוא יודע שאין לו תמיכה בימין.

לדבריה, “אם נתניהו היה ראש ממשלה, תגובת הממשלה חזקה יותר. בנט מבין היום, וזו פרשנות שלי, שהמצביע הימני נעלם לו והוא לא יחזור, ולכן הוא צריך להבין שהוא קרוב יותר לשמאל”.

מתן פלג, יו”ר תנועת ‘אם תרצו’, בתגובה לדבריה של ח”כ רינאוי זועבי: ”זוהי התממשות של התרחיש הגרוע ביותר שיכולנו לחשוב עליו. בטחון ישראל מופקד בידי מרצ והתנועה האסלאמית. הדבר מצטרף לדיווח בעיתונות הערבית על כניעה ללחצים האמריקניים שלא להגיב לחיזבאללה.

“בנט ממשיך את כניעתו לגרועים שבאויבנו כדי לשמור על כסאו. אזרחי ישראל לעולם לא יסלחו למי שיפקיר את ביטחונם עבור שררה פוליטית!’

רוצה לבדוק באופן עצמאי את רמת הסיכון של משפחתך והקרובים לך?

שלישי כבר קיבלת? אם הגעת כבר לגיל 60 מגיע לך לקבל כעת תגבור

רוצים חופשה עם שובר הנחה? אסור להחמיץ את מה שקורה בירושלים

בעיתון ‘א-שרק אל-אווסט’, שיוצא לאור בלונדון, דווח הבוקר כי וושינגטון הפעילה לחץ על ראש הממשלה נפתלי בנט שלא לשנות את “כללי העימות” עם חיזבאללה לפני החזרת שיחות הגרעין בווינה בספטמבר – כדי לא לתת לטהראן תירוץ לסגת מהמשא ומתן.

לפי מקור שמסר את המידע לעיתון, ישראל וחיזבאללה העבירו מסרים ליוניפי”ל שהם אינם מעוניינים בשינוי כללי העימות, לאחר לחצים מצד ארצות הברית וצרפת. לחצים הופעלו גם על ממשלת לבנון, שכן עימות בדרום יגביר את הסיכוי לקריסת המדינה, דבר ששתי המדינות מנסות למנוע.

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות