בכיר לשעבר: ‘נקרא לילד בשמו, הולכים למלחמה אזורית מול איראן’

תא"ל במיל' חסון חסון שוחח עם ענת דוידוב וגולן יוכפז בתכניתם ברדיו 103- והתייחס להסלמה בגבול הצפון: "חיזבאללה ואיראן מנסים ליצור קרע בין העדה הדרוזית למדינת ישראל" • "ההסלמה הולכת למלחמה. בוא נקרא לילד בשמו, אנחנו על ציר התנגשות"
חרדים 10
ל' אב התשפ"א / 08.08.2021 11:25

תת אלוף במיל’ חסון חסון, הקצין הבכיר ממוצא דרוזי ששירת כמזכירו הצבאי של שני נשיאי המדינה שמעון פרס וראובן (רובי) ריבלין ובעל עבר באגף המודיעין, שוחח עם גולן יוכפז וענת דוידוב בתכניתם ב-103FM.

כולם רוצים לעשות כסף. אבל איך? בא לשאול את המנכ”ל מה שבא לך

ללא תנאים ועם מלגות: משתכרים 35,700 שקלים לחודש בממוצע

חשיפה: כל מה שתוכלו לקבל באונ’ העברית כבוגרי החינוך החרדי

הוא התייחס להסלמה הביטחונית בצפון הארץ, במרכזה הירי של חיזבאללה לעבר ישראל ביום שישי האחרון משטח לבנוני-דרוזי, והסביר את הרקע לכך שארגון הטרור בחר לשגר את הירי דווקא משם.

“אישית זה לא מפתיע אותי”, פתח. “בוא נסתכל על תמונת המצב, על החזית הצפונית, סוריה ולבנון כחזית אחת – איראן וחיזבאללה. אם נתייחס למה שהיה בלבנון, למעשה חיזבאללה, פלוס משמרות המהפכה שעומדים מאחורי כל הסיפור הזה, ניסו לשגר טילים מגזרה שממוקמת דרום מזרחית ללבנון, שם יש אחד המקומות הכי קדושים של הדרוזים. השיגור משם משמעותו לגרור את ישראל לתגובה למקום שמאוד קדוש לעדה הדרוזית. זה לא פעם ולא פעמיים שאיראן וחיזבאללה מבינים את הרגישות”.

כשנשאל מדוע מזכ”ל חיזבאללה נסראללה החליט על כך – ענה: “חזבאללה רוצה שתהיה הרגישות, זה העניין. חיזבאללה ואיראן מנסים ליצור קרע בין העדה הדרוזית במזרח התיכון למדינת ישראל. הם יודעים שזו נקודת תורפה. הדרוזים הפגינו שם אומץ, ואני מקווה מאוד ששאר האוכלוסייה בלבנון גם יפגינו את האומץ הזה.

“לבנון כועסת, היא קרסה למעשה. חיזבאללה ואיראן, שהיום תופסים את לבנון וסוריה, לא רוצים בריבון כדי שלא תהיה להם אחריות”.

חסון הוסיף תרחיש קודר למדי, והבהיר מבחינתו כי ההסלמה “הולכת למלחמה. בוא נקרא לילד בשמו, אנחנו על ציר התנגשות למלחמה מול איראן. חיזבאללה זה אוגדה או פיקוד שמ-2006, אחרי המלחמה, האיראנים אימצו אותו. אנחנו הולכים למלחמה אזורית עם איראן”.

הוא הסביר: “היום במזרח התיכון יש שתי מעצמות אזוריות שהן ישראל ואיראן, לא רק מהבחינה הצבאית. מבחינת עוצמה צבאית, מודיעינית וטכנולוגית אנחנו המעצמה, אבל איראן מתנהלת כמעצמה עם אסטרטגיה מאוד מובנת, נחושה ולא מבזבזת זמן. איראן מנצלת כל שניה כדי להתבסס. אני לא רוצה לנקוט בזמנים אבל אנחנו על ציר התנגשות עם איראן, שמבוססת בעיראק, בסוריה, בלבנון”.

הוא טען כי “צריך לנקוט יוזמה” בהינתן ויורים לשטח ישראל.

רוצה לבדוק באופן עצמאי את רמת הסיכון של משפחתך והקרובים לך?

שלישי כבר קיבלת? אם הגעת כבר לגיל 60 מגיע לך לקבל כעת תגבור

רוצים חופשה עם שובר הנחה? אסור להחמיץ את מה שקורה בירושלים

“אף אחד לא רוצה מלחמה”, אמר כשנשאל האם התגובה של ישראל בשישי הייתה נכונה – והמשיך: “אף אחד לא מחפש שהגזרה תתחמם, לא חיזבאללה ולא ישראל, אבל אנחנו לא יכולים להתעלם מהמציאות. אם תיסע היום מראש הנקרה עד הר דב ומשם עד חמת גדר תראה מה שאיראן בונה סביבנו. בעתיד איראן חושבת גם על הגזרה הירדנית, על כל הבקעה, היא מתבססת. פעם אמרנו הסורים על הגדר? היום האיראנים על הגדר”.

לכן, שב ואמר, “צריך לקחת יוזמה. זה לא בהכרח לפתוח במלחמה, אבל צריך לפתוח אותה בעיתוי הנכון. אנחנו צריכים לקבוע את הכללים ולא הם”.

חסון פירט מהי אותה יוזמה: “בריתות, היום המזרח התיכון מחולק בין הסונים לשיעים. היום העולם הערבי המתון בקשר מצוין איתנו. צריך לרתום את האמריקנים והאיחוד האירופי”.

“יש לממשל ביידן אתגרים”, ציין. “הקורונה, שיקום היחסים עם האיחוד האירופי, המלחמה עם הסינים, ברור שהמזרח התיכון הפך להיות בסדר העדיפויות האחרון אבל זה לא אומר שאי אפשר לרתום אותם”.

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות