ביבי בירך את זוכת המדליה בשבת, הרגיז את גפני וליצמן – והתנצל

ח"כ משה גפני תקף את יו"ר האופוזיציה על שהוציא הודעת דוברות, תוך חילול שבת בפרהסיה: "המשחקים האולימפיים הם לא פיקוח נפש" • ליצמן: "מצופה ממי שנושא בתואר ממלכתי לכבד את יום השבת" • סמוטריץ': "שמח על הזהב של לינוי, עצוב על חילול השבת"
אריה ריבקינד
ל' אב התשפ"א / 07.08.2021 23:05

יו”ר האופוזיציה בנימין נתניהו חילל את השבת, כאשר הצטלם לסרטון בו בירך את לינוי אשרם שזכתה במדליית זהב באולימפיאדת טוקיו.

כולם רוצים לעשות כסף. אבל איך? בא לשאול את המנכ”ל מה שבא לך

“אני מתרגש בשם כל אזרחי ישראל. איזה כבוד עשית לישראל, עשית היסטוריה. זה פשוט בלתי יאומן, מדליית זהב שנייה לישראל, יש לך קרדיט עצום, הראית לאנשים מה זה מאמץ אישי עילאי והראית גם את האהבה שלך למדינת ישראל”, אמר לה נתניהו.

נפתלי בנט ונשיא המדינה יצחק הרצוג חיכו לצאת השבת והתקשרו לברך את הזוכה.

יו”ר יהדות התורה ח”כ משה גפני תקף את נתניהו: “המשחקים האולימפיים הם לא פיקוח נפש, ראש האופוזיציה הוא תפקיד ממלכתי, ואסור היה להוציא הודעה עם חילול שבת.

“אני שמח שהנשיא ורה”מ המתינו לצאת השבת, כך היה צריך לנהוג גם מר נתניהו”.

גם ח״כ יעקב ליצמן הצטרף לגינוי: “מצערת מאד העובדה שיו״ר האופוזיציה נתניהו לא מצא לנכון להמתין לצאת השבת כדי לברך על ההישג האולימפי בטוקיו, ובחר לחלל שבת בפרהסיה, ללא צורך אמיתי. מצופה ממי שנושא בתואר ממלכתי לכבד את יום השבת, כפי שעשו במקרה זה, הנשיא ורה״מ”.

ח״כ משה אבוטבול מש״ס: “כיו״ר השדולה למען שמירת השבת בכנסת, אני מזכיר לראש האופוזיציה החדש חבר הכנסת מר בנימין נתניהו, שהוא נחשב במדינת ישראל היהודית כאחד משבעת סמלי השלטון – הנדרשים לשמירת השבת בפומבי… ‏בפרט שרוב שותפיו לדרך מכבדים ושומרים שבת ומצפים גם ממנו לכבד את ערכי המורשת היהודית”.

ח”כ אורי מקלב: “פרסום הודעת יו”ר האופוזיציה בעיצומה של שבת קודש פגעה לא רק בשבת אלא באלפי המאמינים הרואים ביו”ר האופוזיציה כמנהיג הימין המסורתי. הפגיעה קשה יותר גם בגלל תפקידו בעבר והעתיד המשותף. וכל זאת ללא צורך מיוחד, על יו”ר האופוזיציה מר בנימין נתניהו להתנצל באופן פובמי, גם ליו”ר האופוזיציה יש אחריות. בגלל יחסי ציבור קטנים מוכרים את הערכים?”

יו”ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ’ צייץ: “שמח על הזהב של לינוי, עצוב על חילול השבת, שמח שרה”מ והנשיא המתינו לצאת השבת עם הברכות, עצוב שנתניהו הוציא הודעה בעיצומה של השבת, שמח שיותר ויותר יהודים שומרים שבת, עצוב שיש כאן מי שמנצלים את המדליה לצחוק על השבת ושומריה, שמח שכמו לאורך כל ההיסטוריה השבת ושומריה ינצחו”.

הליכוד הגיב:

הליכוד תמיד שמר על כבוד השבת והקפיד שלא לפרסם הודעות לתקשורת במהלך השבת וכך נמשיך לנהוג. הוצאת ההודעה היום כשעה לפני צאת השבת הייתה טעות טכנית שאנו מצרים עליה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות