כהנא: ‘מי שלא מחרים אותי הצליח להכניס שינויים לתוכנית הכשרות’

השר לשירותי דת בימי העיון לראשי המועצות הדתיות: "לא באתי לחמם את הכיסא" • "מתקפות מועצת הרבנות הראשית כואבות לי. יש לי כבוד עצום לרבנים הראשיים ולחברי מועצת הרבנות"
חרדים 10
כ"ח אב התשפ"א / 06.08.2021 10:50

השר לשירותי דת מתן כהנא התייחס ביום רביעי, בימי העיון של ראשי המועצות הדתיות שהתקיים במלון כינר, להחלטת מועצת הרבנות נגד ‘רפורמת הכשרות’ .

ללא תנאים ועם מלגות: משתכרים 35,700 שקלים לחודש בממוצע

חשיפה: כל מה שתוכלו לקבל באונ’ העברית כבוגרי החינוך החרדי

השר אמר: “מתקפות מועצת הרבנות הראשית כואבות לי. יש לי כבוד עצום לרבנים הראשיים ולחברי מועצת הרבנות הראשית. במשך 28 שנים בצבא שילמתי מחירים אדירים כדי לשמור כשרות. שינויים תמיד מעוררים חששות. תכנית הכשרות שלי תייעל ותשפר את מערך הכשרות של ישראל”.

השר הוסיף: “יש תכונה סביב הכניסה שלי למשרד לשירותי דת. לא באתי לחמם את הכיסא, אני מתכוון לטפל במקומות שיש בהם בעיות. לצערי, בימים האחרונים אני מותקף לא מעט גם על ידי מועצת הרבנות והרבנים הראשיים. זה כואב לי כי אני מעריך ומכבד אותם. לאורך תקופת שירותי הצבאי  פעלתי בנחישות כדי לתקן פגמים בכשרות בצבא ולגרום לזה שהמטבחים בטייסות יהיו יותר כשרים. זו המשימה שלי גם פה. אני נמצא בממשלה כדי לשמור על הזהות היהודית של מדינת ישראל. הסטטוס קוו אינו מקודש. הזהות היהודית של מדינת ישראל מקודשת, עבורי זו משימה קדושה”.

השר התייחס ל’רפורמת הכשרות’ שלו: “כל מי שנמצא כאן יודע שמצב הכשרות במדינה הוא בכי רע. את זה אני בא לשפר. שאנשים יאכלו כשר זה הדבר היחיד שמעניין אותי. לצערי, יש כאלה שבחרו לא לדבר איתי ואני בסדר עם זה. אבל מי שנמצא בקשר איתי – משפיע. רבנים שנמצאים בדיאלוג איתי השפיעו ושינו דברים בתכנית הכשרות. אם יש לכם מה להגיד תגידו”.

בימים אלו נערך על ידי חבר המועצות הדתיות ימי עיון לראשי המועצות הדתיות ולמנכ”לי המועצות הדתיות.

את מושב הפתיחה של ימי העיון פתח השר לשירותי דת מתן כהנא, ומנכ”ל משרדו שמעון (מוני) מעתוק. בדבריהם התייחסו למהפכת הכשרות ולתקציב המשרד לשירותי דת. ולמיתוג החדש הצפוי במשרד לשירותי דת .

רוצה לבדוק באופן עצמאי את רמת הסיכון של משפחתך והקרובים לך?

שלישי כבר קיבלת? אם הגעת כבר לגיל 60 מגיע לך לקבל כעת תגבור

רוצים חופשה עם שובר הנחה? אסור להחמיץ את מה שקורה בירושלים

מנכ”ל המשרד לשירותי דת שמעון (מוני) מעתוק התייחס לדיוני התקציב: “פעלנו בהנחיית השר כך שהסיכום התקציבי יבטיח חזרה למסגרות שנת 2019 הן בתקנת התקציב השוטף והן בתקנות אחרות. וכמובן לצאת לדרך לאיוש משרות רבנים נוספים בהתיישבות ובעדה האתיופית”

מנכ”ל המשרד מעתוק התייחס להערכות לקראת חגי תשרי: “התחלואה הולכת ועולה ככל שנדרש לגבי מתווה בתי הכנסת. המשרד יסייע לקיום תפילות מחוץ למבנים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות