תבוסה: בנט או נתניהו? סקר חשף מי מתפקד יותר טוב מול הקורונה

מסקר שערך מכון "מדגם" בשיתוף iPanel עולה כי למרות שהדעות חלוקות לגבי הצורך בהטלת סגר, רוב מוחץ הבהיר שיציית להנחיות - אם יוטל סגר • וכמה סבורים שמדיניות הממשלה גרמה לתחלואה הגבוהה?
חרדים 10
כ"ח אב התשפ"א / 05.08.2021 21:51

סקר שערך מכון ‘מדגם’ בראשות מנו גבע בשיתוף iPanel ופורסם היום (חמישי) במהדורה המרכזית  של חדשות 12, מגלה מה חושב הציבור על תפקודה של ממשלת בנט-לפיד-עבאס עד כה בניהול המשבר.

ללא תנאים ועם מלגות: משתכרים 35,700 שקלים לחודש בממוצע

חשיפה: כל מה שתוכלו לקבל באונ’ העברית כבוגרי החינוך החרדי

לשאלה “כיצד אתה מעריך את תפקוד הממשלה בטיפול במשבר הקורונה הנוכחי?”, 54% הנשאלים השיבו שהתפקוד הוא “בסך הכל רע” – 23% מהם סבורים שהטיפול הוא “רע מאוד” ו-31% מהם השיבו שהטיפול הוא “די רע”.

לעומתם, 37% סבורים שהטיפול במשבר הוא בסך הכל טוב – 31% סבורים שהוא “די טוב” ו-6% שהוא “טוב מאוד”.

אם בוחנים את התוצאות לפי חלוקה למי שמגדירים את עצמם כימין מול מי שמגדירים את עצמם כמרכז-שמאל, אלה התוצאות: 70% ממי שמגדירים את עצמם ימין סבורים שהטיפול במשבר הוא “בסך הכל רע” ורק 24% שהוא “בסך הכל טוב”. לעומתם, 55% ממי שמגדירים את עצמם מרכז-שמאל סבורים שהטיפול הוא “בסך הכל טוב” לעומת 34% שסבורים שהוא “בסך הכל רע”.

לשאלה “האם לאור מצב התחלואה מקורונה צריך או לא צריך לדעתך להטיל סגר לבלימת המגפה?” – רוב המשתתפים בסקר (46%) סבורים שלא צריך להטיל סגר, זאת לעומת 40% שסבורים שצריך. 14% לא יודעים. ובמידה ויוחלט על הטלת סגר, האם הציבור יציית להנחיות הממשלה? 78% השיבו שכן, 11% שלא ו-11% לא יודעים.

רוב הנשאלים בסקר אף סבורים כי בחירת המדיניות של “חיים לצד הקורונה” של הממשלה הנוכחית הביאה במידה רבה למצב התחלואה הנוכחי. 51% סבורים שמדיניות זו הביאה למצב הזה במידה רבה ואף רבה מאוד, ואילו 44% חושבים שמדיניות זו הביאה למצב התחלואה הקיים במידה מועטה או כלל לא הביאה לכך.

עקב כך שטיסה לכמעט כל מדינה בעולם תחייב בקרוב בידוד עם החזרה ממנה, נשאלו המשתתפים בסקר האם הם מתכוונים לטוס בקרוב לחו”ל או לא? 73% העידו שלא הייתה להם כל כוונה לטוס לחו”ל, 15% אמרו שהם התכוונו והחליטו לוותר, 6% עדיין מהססים ו-4% עדיין מתכוונים לטוס לחו”ל. 2% לא יודעים.

לשאלה “האם התחסנת כנגד קורונה?” רוב הנשאלים בסקר השיבו שעשו זאת: 84% העידו שהתחסנו בשתי מנות, 14% לא התחסנו ו-2% השיבו שהתחסנו רק במנה הראשונה.

רוצה לבדוק באופן עצמאי את רמת הסיכון של משפחתך והקרובים לך?

שלישי כבר קיבלת? אם הגעת כבר לגיל 60 מגיע לך לקבל כעת תגבור

רוצים חופשה עם שובר הנחה? אסור להחמיץ את מה שקורה בירושלים

בקרב בני 60 ומעלה ששאלנו אם התחסנו במנה השלישית, 49% השיבו שקבעו תור אבל עדיין לא התחסנו, 21% כבר התחסנו ו-21% עדיין מתלבטים אם להתחסן. 4% מהם לא מתכוונים להתחסן במנה השלישית ו-4% נוספים העידו שלא התחסנו בשתי המנות. 1% לא יודעים אם יתחסנו.

בנוסף, נשאלו בני 18 עד 60 האם יילכו להתחסן במנה שלישית נגד קורונה אם יוצע להם? 64% השיבו שבסך הכל ילכו – זאת לעומת 10% בלבד שבסך הכל לא יילכו. 18% מקרב הנשאלים בקבוצות הגיל הללו השיבו שלא התחסנו עד כה בשתי המנות הקודמות.

לשאלה “כיצד אתה מעריך את תפקודו של נפתלי בנט במהלך משבר הקורונה”, כלל המדגם העניק לראש הממשלה את הציון 4.88 מתוך 10. ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, זכה לפי המדד הזה לציון גבוה יותר: 6.36 בממוצע מתוך 10.

עוד שאלנו את המשתתפים בסקר “מי לדעתם מנהל טוב יותר את משבר הקורונה?” 44% השיבו שראש הממשלה לשעבר נתניהו עשה זאת טוב יותר, 23% סבורים שראש הממשלה המכהן בנט מנהל טוב יותר את המשבר ו-15% מהנשאלים סבורים שאין הבדל ביניהם בניהול משבר הקורונה. 11% השיבו אף אחד מהם ו-7% לא יודעים.
____________________________________________________

מזמין הסקר: חברת החדשות
עורך הסקר: מדגם ייעוץ ומחקר בראשות מנו גבע
מועד איסוף הנתונים: 5/8/2021
אוכלוסיית המחקר: מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה
מספר המשיבים בפועל: 500 מרואיינים במדגם מייצג + עיבוי בני 60 ומעלה
מספר המתבקשים להשתתף: 3,497
טעות הדגימה המרבית: 4.4%+
שיטה סטטיסטית: הסקר בוצע בשיטות סטטיסטיות מקובלות
שיטת הדגימה: דגימת שכבות ובתוך השכבות דגימה אקראית
אופן ביצוע הסקר: אינטרנטי

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות