ואז הגיע קומזיץ לבני הישיבות וסדק את החומה: בית שמש כמשל

ב'ימינה' שואלים את עצמם: כמה קשה יהיה לפורר את 'גוש נתניהו' ולרסק את החרם החרדי? • את התשובה הם יכולים לקבל בבית שמש: למרות שהסיעות החרדיות הכריזו חרם על ראש העיר, שפיטרה ונישלה אותם מסמכויותיהם, היה מי שהצליח לגרום לה להכניס יד לארנק - ולקבל הכרה
כ"ז אב התשפ"א / 05.08.2021 20:31

1.

כמה קשה לפורר גוש פוליטי? זו השאלה ששואלים את עצמם ראשי קואליציית בנט-לפיד-עבעס, כאשר הם מתהדרים בעוד תמונה של נציג חרדי שנפגש עם אחד מהם, לצד עוד הזמנה לסיור מצד ראש עיר חרדית.

ללא תנאים ועם מלגות: משתכרים 35,700 שקלים לחודש בממוצע

חשיפה: כל מה שתוכלו לקבל באונ’ העברית כבוגרי החינוך החרדי

נפתלי בנט, איילת שקד ומתן כהנא, אתם לא תאמינו כמה זה קל. קחו כדוגמא את בית שמש. דוגמא עצובה (כלומר, תלוי למי), אבל טובה.

בראשית קרה שם בערך מה שקרה בכנסת. קואליציה של הסיעות החרדות עם ראש העיר עליזה בלוך התנפצה לפני מספר שבועות, והחרדים יצרו, יחד עם סיעות נוספות, את ‘גוש אנטי-בלוך’.

עד שהגיע יהודי מלא בכוונות טובות, כנראה, וקדח חור בחומה.

עליזה בלוך הסתובבה עם בטן מלאה בטענות על חברי המועצה מהסיעות החרדיות, כולל בעלי תפקידים בכירים בעירייה. כל שבוע נולדת, במזל טוב, כיתה בעיר,  והיא – כמי שנושאת בעול, לא רוצה שיישאר ילד ללא מקום לימודים. בעיר חסרות למעלה מ-1000 כיתות, והיא מצידה מנסה להוביל לאישור של עוד ועוד כיתות.

ואז, הגיעו חלקים מהסיעות החרדיות וטענו לאפליה. להם נתנו, לנו לא.

היות וכותבת השורות אינה בית משפט, לא ניכנס לגופן של טענות. סביר להניח שאם קבוצת אוכלוסייה טוענת בעקשנות שהיא מופלת לרעה, צריך לנסות ולהגיע איתה לעמק השווה. בכל מקרה, כך טוענים, לא זה מה שנעשה בבית שמש.

התגובה של הנציגים החרדים הייתה בהתאם: תקעו לראש העיר עוד ועוד אישורים.

התוצאה לא איחרה לבוא:  בלוך פיטרה לפני חודש את סגניה וחברי הקואליציה מדגל התורה, אגודת ישראל והליכוד מתפקידיהם ונישלה אותם מסמכויותיהם. הם, מצדם, הכריזו כי  “ימי ההפחדה תמו”.

היא ביקשה הגיע לשיח, ניסתה וניסתה, אבל זה לא קרה.

‘שיח?’ משיבים החרדים, ‘היא התנהגה אלינו כמו מורה בכיתה’.

היה רגע בו חשבתי שבלוך תולה יהבה בשרת הפנים איילת שקד, שתסייע בידה. כלומר, תמנע הקמת ‘ועדה קרואה’ לעיר. זה עדיין לא שם, שכן יש עוד זמן רב עד להעברת התקציב הבא. אבל הנה מה שקרה בינתיים…

2.

לפני מספר ימים שפשפו תושבי העיר את עיניהם בתימהון.

“איגוד בני הישיבות ועיריית בית שמש שמחים להזמין…” הייתה כותרת המודעה הצבעונית, שקראה לבני הישיבות לקומזיץ חגיגי,  “בליווי תזמורת מורחבת”.

תהיו בטוחים, שאם לוגו של העירייה מתנוסס בצבע צהוב-כחול על גבי השלט, הרי שראש העיר הכניסה ידה אל הארנק התקציבי והרעיפה כסף על האירוע.

מי שחתום על המודעה הוא הרב חיים זמורה, יו”ר איגוד בני הישיבות, חבר מועצת העיר. כלומר, חבר בסיעת ‘דגל’ – שהיא חלק ממחרימי אותה ראש עיר.

הייתכן?

להגדלה – לחצו על התמונה

ובכן, עבור עליזה בלוך, מדובר בהזדמנות פז להציג: הנה החרדים יחד איתי, שזה בערך כמו התמונה המשותפת של השרה איילת שקד עם איציק רביץ, ראש  מועצת קריית יערים-טלזסטון. בשביל הגוש החרדי בחרדי, זה טוב קצת פחות.

לא הצלחנו לקבל את תגובתו של הרב זמורה, שהיה בעיצומו של האירוע היוקרתי. אם הייתי צריכה להגיב במקומו, זה מה שהייתי אומרת: חברי הכנסת החרדים נפגשים עם ראשי הקואליציה בכנסת? ראשי ערים מזמינים אותם לסיורים? אז מי קבע שלי אסור לקבל את תמיכת ראש העיר לאירוע לטובת בני הישיבות המסולאים מפז?

רוצה לבדוק באופן עצמאי את רמת הסיכון של משפחתך והקרובים לך?

שלישי כבר קיבלת? אם הגעת כבר לגיל 60 מגיע לך לקבל כעת תגבור

רוצים חופשה עם שובר הנחה? אסור להחמיץ את מה שקורה בירושלים

לא דומה בכלל, יגיבו לו מן הסתם ב’דגל’ וש”ס. הם ביקשו אישור וגם קיבלו, אתה הלכת מאחורי גבם של חבריך לסיעה.

נותרה רק השאלה הגדולה: האם ראשי ‘דגל התורה’ יישבו על המדוכה כדי לתכנן סנקציות לחבר המועצה ה’סורר’?

אז כשאתם משוררים שם בקומזיץ, עם זמרים ומקהלה יוקרתית, שווה שתתפללו בשבילו, שלא יהיה זה האירוע האחרון שלו כחבר מועצה.

ביום שישי בצהרים התקבלה מהרב חיים זמורה  התגובה הבאה:

“לא התקבלה החלטה בגוש שלא לעשות אירועים עם עליזה בלוך, יש עוד חברים שעשו אירועים כולל החתימה שלה על המודעות, והכול עבר בשקט ובשלווה.

“ולאחר ששוחחתי עם כמה מהחברים בגוש נאמר לי שלא אמורה להיות שום בעיה, כולל החתימה עם לוגו העיריה, ונאמר לי שבמידה ותתקבל החלטה אחרת בגוש אעשה על פי הנהלים כפי המתחייב. עצם האירוע שנעשה מכספי העירייה נעשה באישור גורם בכיר בדגל הארצית, רק שלא עלתה השאלה של כן או לא תופיע חתימת ראש העיר על המודעה לצד החתימה שלי.

“בנוסף, חשוב לזכור שהאירוע נסגר עוד לפני המשבר הפוליטי בעיר בית שמש, מול האמנים השונים. אדגיש, האירוע לא קשור לחרם של הגוש, הגוש איתן ויציב, כולנו מאוחדים, כל ה-12 חברים, ומקווים שראש העיר תיענה לדרישות הגוש והאמת והשלום אהבו.

“כפי שחתמנו, כולנו ניכנס לקואליציה יחד אם אכן ייענו דרישותינו. כל הניסיון להטיל סדר בגוש אינו אלא פייק ניוז”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות