המאבק על גיל הנישואין: 12 אלף שקל לכל בחור שיתחתן עד גיל 22

האם יצליחו בחב"ד להקדים את גיל הנישואין של בחורי הישיבות? קרן חדשה תעניק 12 אלף שקל בשנה אחת, לכל בחור חסיד חב"ד שיתחתן עד גיל 22 - וילמד בכולל
יוסף גרינבוים
כ"ז אב התשפ"א / 05.08.2021 13:31

ניסיון נוסף להקדים את גיל הנישואין בחסידות חב”ד? ‘קרן מרומים’, קרן צדקה הפועלת בחב”ד, תעניק מלגה מיוחדת בסך 1,000 ש”ח לחודש למשך שנה – לכל אברך שיתחתן עד גיל 22 וילמד בכולל, זאת בנוסף למלגה הקבועה מהכולל.

רוצה לבדוק באופן עצמאי את רמת הסיכון של משפחתך והקרובים לך?

חשיפה: כל מה שתוכלו לקבל באונ’ העברית כבוגרי החינוך החרדי

רוצים חופשה עם שובר הנחה? אסור להחמיץ את מה שקורה בירושלים

זאת במטרה לעודד את בחורי הישיבות של חב”ד להתחתן מוקדם.

המלגה, 12,000 שקלים בסך הכל, תינתן רק לאברכים שלמדו בישיבות חב”ד וסיימו ישיבה גדולה בחב”ד. תנאי הסף, כאמור, הוא שהחתן התחתן בטרם מלאו לו  22.

בהודעת הקרן נכתב: “הקמת קרן המלגות היא כדי לעודד את הקדמת גיל הנישואין”.

תלמידי ישיבות חב”ד המסיימים שיעור ג’ בישיבה גדולה, יוצאים לאחר מכן לשנת ‘קבוצה’, במהלכה הם לומדים בישיבה שבמרכז חב”ד העולמי. בהמשך רבים מהם יוצאים לשליחות בישיבות שונות או בבתי חב”ד ברחבי העולם – כך שממוצע גיל הנישואין הוא 23 ומעלה.

יש לציין כי בעבר עלו יוזמות דומות, אולם הן ירדו מן הפרק בתום זמן קצר,  בשל חוסר שיתוף פעולה מצד בחורי הישיבות.

מטורף: 5 ימים של כיף ואטרקציות למשפחה ללא הפסקה • כל הפרטים

ללא תנאים ועם מלגות: משתכרים 35,700 שקלים לחודש בממוצע

שלישי כבר קיבלת? אם הגעת כבר לגיל 60 מגיע לך לקבל כעת תגבור

בי”ד רבני חב”ד מעודדים את מבצע העידוד להקדמת גיל השידוכים בחב”ד – ובמכתב מיוחד ברכו את הגורמים שנרתמו להענקת המילגות החודשיות: “בהמשך לגילוי הדעת שהתפרסם לפני כעשר שנים, עליו חתמו רבני חב”ד מארץ הקודש ומרחבי העולם, ובו המליצו לזרז ולהקדים את גיל נישואי התמימים”, כתבו הרבנים, “התאגדו מספר גורמים לסייע בעניין זה על ידי מתן מילגה חודשית מיוחדת בתוספת למילגה של הכולל למשך שנה לאברכים צעירים שיקדימו את נישואיהם לפני גיל 22, וימשיכו ללמוד בכולל בשקידה ובהתמדה לאחר נישואיהם.

“אנו מחזקים את ידיהם של כל הפועלים והמתעסקים בכך יחד עם הנדיבים שיחיו, ומקוים שפעולה חשובה זו תביא לזירוז הגאולה במהרה בימינו ממש על ידי משיח צדקנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות