אוקראינה כבר ‘כתומה’ • השר כהנא לברסלב: “לא תהיה איפה ואיפה”

השר לשירותי דת מתן כהנא שוחח עם נציגי רבני ועסקני ברסלב ועדכן אותם בהשלכות: "כל זמן שאזרחי ישראל יוכלו לטוס ליעדי נופש באירופה, חסידי ברסלב יוכלו לטוס לאומן" • עם זאת, החסידים שיחזרו מאומן יחויבו בבידוד
אריה ריבקינד
כ"ז אב התשפ"א / 05.08.2021 11:21

השר לשירותי דת מתן כהנא שוחח אמש (רביעי) עם נציגי רבני ועסקני חסידות ברסלב ועדכן אותם בהשלכות מול העובדה שמדינת אוקראינה הפכה לכתומה.

רוצים חופשה עם שובר הנחה? אסור להחמיץ את מה שקורה בירושלים

מטורף: 5 ימים של כיף ואטרקציות למשפחה ללא הפסקה • כל הפרטים

ללא תנאים ועם מלגות: משתכרים 35,700 שקלים לחודש בממוצע

כהנא הבהיר לעסקנים, כי הוא ממשיך לעמוד על כך שהמדיניות ביחס לחסידי ברסלב תישאר שוויונית. “לא תהיה איפה ואיפה”, הבהיר השר.

כהנא הדגיש שהמדיניות שלו לא השתנתה: “כל זמן שאזרחי ישראל יוכלו לטוס ליעדי נופש באירופה, חסידי ברסלב יוכלו לטוס לקברי צדיקים באוקראינה”.

נכון להיום, הנסיעה לאומן תתאפשר –  אך החסידים שיחזרו מאומן יחויבו בבידוד, כמו כל השבים מיעדים אחרים באירופה.

נציגי רבני ועסקני ברסלב קיבלו את הדברים בהבנה ובהסכמה.

כפי שדווח בחרדים 10, לפני שבוע סיכמו השר מתן  כהנא ושר הבריאות ניצן הורוביץ על ‘מתווה אומן’ לקראת ראש השנה. זאת לאחר שהשר קיים פגישה בה השתתפו ח”כ מאיר פרוש, ראשי הערים שרוליק פרוש ומאיר רובינשטיין, ועסקני ברסלב נחמן בנשעיה ונחמן פרנקל. בפגישה דנו המשתתפים במתווה אומן, מתווה הישיבות, וצרכי הציבור החרדי.

המתווה גובש בהסכמה על ידי השר כהנא ובכירי משרד הבריאות והשר כהנא אף הציג את המתווה לשגריר האוקראיני בישראל.

לפי המתווה, דין אוקראינה כדין כל מדינה בצבע שלה.

שלישי כבר קיבלת? אם הגעת כבר לגיל 60 מגיע לך לקבל כעת תגבור

רוצה לבדוק באופן עצמאי את רמת הסיכון של משפחתך והקרובים לך?

חשיפה: כל מה שתוכלו לקבל באונ’ העברית כבוגרי החינוך החרדי

במסגרת המתווה הוחלט על צמצום משמעותי של מספר הטיסות המיוחדות מנתב”ג לאוקראינה. כמו כן, טיסות החסידים ימריאו מטרמינל 1 ויתוגבר מערך הבדיקות בנתב”ג, לקראת חזרת החסידים לאחר ראש השנה.

בנוסף, יוקם מערך בדיקות בקייב ובאומן לקראת הטיסה חזור, באחריות ארגוני ברסלב: כל נוסע יצטרך לעבור שלוש בדיקות כמו כל נוסע אחר לחו”ל. לא מחוסנים וילדים מתחת גיל 12 יחויבו בבידוד למשך 14 יום או למשך שבעה ימים ושתי בדיקות שליליות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות