ארגון הבריאות העולמי: לעצור את החיסון השלישי – עד סוף ספטמבר לפחות

הדרישה: כדי להביא לכך שלפחות 10% מאוכלוסייה של כל מדינה בעולם תהיה מחוסנת לפני מתן הזריקה השלישית • מנהל המרכז הרפואי לגליל בנהריה בקריאה להחיל מיידית סגר שיימשך כחודשיים
חרדים 10
כ"ו אב התשפ"א / 04.08.2021 18:35

יו”ר ארגון הבריאות העולמי, טדרוס אדהנום גברייסוס,  דרש  היום (רביעי) להקפיא את מתן החיסון השלישי נגד הקורונה לאזרחים – עד סוף חודש ספטמבר לפחות.

רוצה לבדוק באופן עצמאי את רמת הסיכון של משפחתך והקרובים לך?

חשיפה: כל מה שתוכלו לקבל באונ’ העברית כבוגרי החינוך החרדי

רוצים חופשה עם שובר הנחה? אסור להחמיץ את מה שקורה בירושלים

הקריאה הזו יוצאת בגלל הפער בין שיעורי המתחסנים במדינות העשירות לשיעור המתחסנים במדינות העניות.

לדבריו, הסיבה לבקשה היא לאפשר למדינות עניות ומתפתחות לעמוד בקצב ההתחסנות, כשחלק גדול מהתושבים שלהן טרם קיבלו את מנת החיסון הראשונה נגד הנגיף.

הוא הוסיף שהדבר פוגע במאמץ הבין-לאומי לבלימת המגפה.

“אני מבין את הרצון של כל הממשלות להגן על אזרחיהן מפני זן הדלתא”, אמר, “אך איננו יכולים לקבל את העבודה שיש  מדינות שכבר השתמשו ברוב ההיצע העולמי של חיסונים – וישמשו בעוד חיסונים”.

בתוך כך, מנהל המרכז הרפואי לגליל בנהריה, פרופ’ מסעד ברהום, יצא היום בקריאה להחיל סגר במהירות האפשרית – שיימשך חודשיים.

“כבר לפני חודש אמרתי את המילים: יפה שעה אחת קודם”, מדגיש פרופ’ ברהום. “כבר אז אמרתי כמה חשוב לסגור את הפרצה בנתב”ג, כמה חשוב לחסן את בני ה-60 ומעלה בחיסון שלישי וכמה חשוב להחזיר את המסכות כפק”ל אישי ולהגביל את החתונות ושמחות נוספות. לצערי הרב, איש לא הקשיב”.

פרופ’ ברהום הוסיף להטיח ביקורת על התנהלות הממשלה: “דיבורים יש, אך המעשים מגיעים מאוחר מדי. וכשזה מגיע מאוחר מדי, אנו משלמים מחיר כבד מנשוא. המגפה הזו תישאר איתנו לפחות שנתיים-שלוש.

מטורף: 5 ימים של כיף ואטרקציות למשפחה ללא הפסקה • כל הפרטים

ללא תנאים ועם מלגות: משתכרים 35,700 שקלים לחודש בממוצע

למה כדאי לצעירים להתחסן נגד הקורונה דווקא ב’בין הזמנים’?

“אמנם ניצחנו בקרב, אך לא במערכה כולה, והמערכה לא תוכרע עד שכל העולם יתחסן, וזה ייקח לפחות שנתיים. כל השתהות, בזבוז זמן ורצון להרגיש עוד קצת את טעמה המתוק של האשליה כאילו אין מגיפה – יעלו לנו ביוקר רב. לא ייתכן שאירועים המוניים ממשיכים כאילו כלום, ואנשים חוזרים ממדינות עם תחלואה גבוהה, ולא נכנסים לבידוד”.

הוא הדגיש: “יש לפתוח בסגר במהירות האפשרית, ובפרק הזמן הזה לחסן את שאר התושבים – כולל חיסון שלישי למי שצריך – תוך הקפדה על עטית מסכות וצמצום הפרצה בנתב”ג. אסור לחכות עד ספטמבר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות