עימות בין העירייה לחברא קדישא ת”א: איפה יקברו את הבני ברקים?

כדי להתגבר על הצפיפות בבתי העלמין: ראש עיריית בני ברק הוביל הסכם, שלפיו תושבי עירו יישלחו לקבורת שדה באלעד • בחברה קדישא ת"א זעמו: "המהלך בוצע ללא מכרז. לא ייתכן שיהיה פתרון בחלטורה, שכל אחד יפנה למי שמתחשק לו"
חרדים 10
כ"ו אב התשפ"א / 04.08.2021 10:34

עימות חריג מתרחש בימים אלו בין עיריית בני ברק לחברה קדישא תל אביב, על מקום קבורתם של תושבי בני ברק. כך מדווח הבוקר (רביעי), עורך ערוץ יהדות של ‘ישראל היום’, חנן גרינווד.

רוצה לבדוק באופן עצמאי את רמת הסיכון של משפחתך והקרובים לך?

חשיפה: כל מה שתוכלו לקבל באונ’ העברית כבוגרי החינוך החרדי

רוצים חופשה עם שובר הנחה? אסור להחמיץ את מה שקורה בירושלים

כמו בכל הארץ, גם בבני ברק נתקלו במצוקת קבורה, אלא שבעיר החרדית הבעיה גדולה יותר, מכיוון שתושבים רבים רוצים להיקבר בקבורת שדה, כלומר על האדמה עצמה, מתוך אמונה שמדובר בשיטה הנכונה והמהודרת ביותר, ואילו ברוב בתי העלמין הקבורה היא קבורה רוויה – בקומות.

המצוקה הובילה לכך שתושבים רבים החלו לשלם סכומי עתק בבתי עלמין בפתח תקווה, בתל אביב ובבתי עלמין פרטיים, כדי לקבור את יקיריהם בשיטה הישנה.

לאחרונה הגיעו בבני ברק, בהובלת ראש העיר אברהם רובינשטיין, להסכם עם עיריית אלעד, לפיו ייקברו המתים בבית העלמין החדש בעיר. הפתרון מספק את התושבים של בני ברק, שמקבלים קבורת שדה, ואת העירייה שמצאה פתרון זול לתושבים שלה.

אלא שבחברה קדישא תל אביב זעמו על ההחלטה. לטענתם ההסכם מול אלעד נעשה שלא כדין וללא מכרז כנהוג, ולכן הגישו בקשה לצו ביניים בביהמ”ש המחוזי בתל אביב, בדרישה לעצור את ההסכם.

בבני ברק, טענו מנגד שהתביעה היא קנטרנית.

העירייה בעקבות בקשת צו ההגנה כתבה: “זוהי טרחה מיותרת, בזבוז זמן שיפוטי ובקשת סרק שאין מאחוריה מאומה. נדמה שלפני שמגישים בקשת ביניים שכזו – בקשה מקוממת מאין כמותה – האצבעות על המקלדת צריכות לרעוד. הלוא בקשה זו עלולה להביא לדחייה, לפרק זמן בלתי ידוע, של מתן אפשרות למשפחות שהאמצעים לא בידן לקבור את קרוביהן בכבוד, בלא צורך לשלם תשלומי עתק. לשם מה? וכי עסקינן בעסק של העותרת, שנפגע כתוצאה מכך שנפטרי העיר ייקברו במקום אחר? כלום לא יהיו לה מספיק נפטרים שבהם תוכל לעסוק?”

יש לציין, כי בבתי העלמין בתל אביב אין כמעט אפשרות לקבור קבורת שדה אלא רק קבורה רוויה, בוודאי לא בסדרי הגודל הדרושים לעיר גדולה כמו בני ברק. בחברה קדישא תל אביב טוענים כי אמנם דרישת העיר לגיטימית בעיקרה, אך היא מפלה אותם מכיוון שהממשלה היא שדורשת לבצע קבורה רוויה.

מטורף: 5 ימים של כיף ואטרקציות למשפחה ללא הפסקה • כל הפרטים

ללא תנאים ועם מלגות: משתכרים 35,700 שקלים לחודש בממוצע

למה כדאי לצעירים להתחסן נגד הקורונה דווקא ב’בין הזמנים’?

מנכ”ל חברה קדישא תל אביב אברהם מנלה אמר: “נעשה כאן מעשה לא ישר. לא יכול להיות שבני ברק תבוא ותפעל ללא מכרז, תיקח חברה קדישא שתספק שירותי קבורת שדה, כשעל פי מדינת ישראל מותר לבצע רק קבורה רוויה”.

הוא הוסיף: “הטענה שלנו היא לא פחות כלפי הממשלה, מכיוון שמדובר באיפה ואיפה. אם הממשלה חושבת שקבורת שדה היא הפתרון הראוי – אני תומך, אבל שהפתרון יהיה לכולם. בוודאי לא ייתכן שיהיה פתרון בחלטורה, שכל אחד יפנה למי שמתחשק לו. לא ייתכן שידרשו ממני להשקיע מאות מיליונים בבנייה, ויאפשרו לגוף אחר לבוא ולמצוא פתרון בלי מכרז. שבני ברק תגיש עתירה לבג”ץ ותדרוש פתרון לתושבים שלה, לא על חשבוננו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות