‘פרצתי בבכי. רעדתי כולי. כזו שנאת חינם. נחצה פה קו אדום’

כלנית-אפרת כהן, אשת שיווק נדל"ן, שהגיעה יחד עם שני חרדים לראות נכס במושב בוסתן הגליל - מצאה עצמה בסרט אימה: תושב היישוב תקף אותם בקללות ואיומים  • "פשוט ביזה אותי. קילל. מעבר לבושה והביזיון פחדתי מאוד" • בשיחה עם חרדים 10 היא מספרת על החוויה המטלטלת
ישראל יוספי
כ"ה אב התשפ"א / 03.08.2021 20:57

כלנית-אפרת כהן אשת שיווק נדל”ן וניהול נכסים, הגיעה אתמול אחר הצהרים יחד עם מתווך נוסף ושני חרדים שביקשו להתעניין ברכישת נכס במושב בוסתן הגליל,  ולמרבה תדהמתה מצאה עצמה סרט אימה.

רוצה לבדוק באופן עצמאי את רמת הסיכון של משפחתך והקרובים לך?

חשיפה: כל מה שתוכלו לקבל באונ’ העברית כבוגרי החינוך החרדי

בסרטון וידאו שתיעד את המתרחש נראה בן המושב, בן 70, כשהוא תוקף בחמת-זעם, בצעקות וקללות, את שני המתווכים שהביאו עמם את הלקוחות  – וגם את הלקוחות, שלבושם הסגיר כי הם חרדים.

כשנשאל התושב מדוע הוא כועס – השיב: “סע גם אתה מפה, כי אנחנו לא רוצים פה חרדים. מה אתה מנסה לשקר אותי שאתה בא לטייל פה? תראה יש לך דקה אחת לצאת ונהיה חברים”.

אחד המשתתפים בסיור ניסה לשאול שוב: “אבל למה אתה כועס?”

התושב השיב: “אני מאוד כועס. לא רוצה לראות אותם פה. קח אותם אליך הביתה את הזבלים האלה, יא ***”.

כאשר אחד החרדים ניסה להרגיע בדרכי נועם, התושב התפרץ: “אתה אל תדבר! זבל שכמוך”.

הוא הוסיף: “הם החזיקו נשק? הם שמרו עלינו מהערבים? הם רק זבל! רק כסף לתת להם! תסתלקו מפה. חולירות!”

הבחור תקף גם את אשת הנדל”ן בגסות: “קדימה, תלכי מפה!” תוך שהוא מצרף קללות.

הכל החל לפני מספר ימים, כאשר פנה אל כלנית-אפרת מתווך נדל”ן תושב הקריות, עמו היא עובדת. הוא ביקש להביא עמו לקוחות, תושבי המרכז, המעוניינים ברכישת נכס במושב בוסתן הגליל, הממוקם ליד עכו.

אתמול הם נפגשו בשעה 17:00 מחוץ לנכס במושב.

השיחה התנהלה בצורה נעימה ועניינית. לאחר מספר דקות חלף על פניהם בן המושב ושאל מה הם עושים במקום. הנוכחים השיבו לו כי הם מטיילים. האיש עזב את המקום, ולאחר כ-10 דקות שב והחל לתקוף את הנוכחים בבוטות.

כלנית-אפרת מספרת בראיון לחרדים 10: “הוא אמר: ‘אני מבין שאתם לא מטיילים ובטח אין לכם מה לעשות במקום. את בטוח מתווכת ואתם בטוח אנשים שרוצים לקנות את הנכס. משם סרטוני הווידיאו מציירים תמונה ברורה, שאינה משתמעת לשתי פנים, אפשר לראות מה שהתנהל שם.

“ברחתי מהמקום”, היא מספרת. “מאוד הופתעתי. מאוד-מאוד חששתי. היה רגע שהיה לי ברור שאם אני לא עוזבת את המקום, הבן אדם עובר לאלימות פיזית, הוא היה מאוד קרוב לזה – ולהניע את החברים שהיו עמי לצאת מהמקום ולסיים את הסאגה ולצאת כל עוד נפשם בם.

פחדת שהוא יפגע בך פיזית?

״חד משמעית כן. פחדתי מאוד, לא אשקר, מעבר לבושה והביזיון. אני רואה היום בלופ את עצמי. ה’ עדי, התביישתי, התביישתי. מישהו שגירש אותי בבושת פנים על לא עוול בכפי.

״כאישה פחדתי. עומד מולי אדם מבוגר, עם כל הכבוד שאני רוצה לרכוש לו, ולא מצליחה. הוא לא אפשר לי, פשוט ביזה אותי. תקף אותי, קילל אותי, התקרב אליי, קירב אלי את גופו ואת פניו, וסילק אותי. צרח במלוא הכוח. כל שנותר הוא  להתמודד מולו או להגיד שלום ולעזוב את המקום”.

איך ההרגשה לאחר מכן?

״רע מאוד, פרצתי בבכי. רעדתי כולי, לא הבנתי מאיפה זה הגיע אליי. ההלם הגדול הגיע כמה שעות לאחר מכן, כשקבלתי את הסרטונים והבנתי את הטלטלה שעברתי ושעברו אותם אנשים שהגיעו לראות נחלה, שכלל לא רצו לגור שם. החוויה הקשה שעברו. לא הייתי מודעת לצילום און ליין, ראיתי את הסרטונים בדיעבד. מעולם לא נתקלתי בעבודתי בהתנהגות כזו”.

כלנית-אפרת, המתגוררת ביישוב סמוך, מספרת על ההרמוניה שבה גרים התושבים באיזור. “אני גרה סמוך, כולנו שייכים למועצת מטה אשר – אנחנו מגדלים את הילדים שלנו ביישוב בהגדרתו חילוני, יש פה משפחות דתיות, מסורתיות. ההנחה היא שכולנו שווים, ככה חונכתי וכך מחנכת את ילדיי, אף אחד משכני לא מרגיש מאוים, בגלל מה שאנחנו מאמינים יותר או פחות, וזה גם לא מעניין. כולנו אנשים שרוצים לגור בשכנות טובה, אין אפשרות אחרת.

“אין שום סיבה להתנהגות בוטה ואלימה שכזו”, היא אומרת נחרצת. “ולא כלפי אותם אנשים מסכנים שהגיעו לראות נכס”.

מה חשבת על האלימות והמילים הקשות כנגד החרדים?

״נורא ואיום, שנאת חינם שאין לה אח ורע. נחצה פה קו אדום, אסור לשתוק עליו. אני לא יודעת מי האיש, מאחלת לו רק טוב. המטרה להוקיע את התופעה”.

מטורף: 5 ימים של כיף ואטרקציות למשפחה ללא הפסקה • כל הפרטים

ללא תנאים ועם מלגות: משתכרים 35,700 שקלים לחודש בממוצע

למה כדאי לצעירים להתחסן נגד הקורונה דווקא ב’בין הזמנים’?

יו״ר ועד היישוב, איזי דיאמנט, אמר שאלו לא ההתקפות היחידות של חבר ועד היישוב…

״איזי אמר את אותם הדברים במכבסת מילים. אותה הגברת בשינוי אדרת. הוא לא התלהם, אמר: אל תבואו לפה כי לא נקבל אתכם. אותם אנשים, הם יושבים בוועדת הקבלה, הם המסננת, המראיינים האלה שאני לא מכירה, באים ויודעים מראש מה הדעה ושלא יתקבלו ליישוב”.

לפני זמן קצר התוקף זומן לחקירה. מה תגובתך?

״לא משהו שידוע לי. לא הגשתי תלונה, פונים אליי אין ספור אנשים, שאני לא צריכה אלא חייבת לעשות כן. אני לא הגעתי לשלב הזה, אני לא רוצה לעשות רע לבן אדם. זו לא המטרה.

“הזימון לחקירה זה לא דבר שהגיע דרכי או  שתלוי בי. אני מאמינה ברשויות, מה שימצאו לנכון לעשות – זה שלהם. עצוב לי בשביל אותו אדם… לא היתה ולו פרצה קטנה שנתנה סיבה להתנהגות שכזו, היו לו את כל הסיבות לפנות בחברות. הוא לא הביא את עצמו למצב של שלום. זה לא תלוי בי”.

מרדכי פדידה, חרדי תושב בוסתן הגליל, אומר בשיחה עם חרדים 10 לאחר עיכובו לחקירה של בן המושב: “זה לא שבן אדם פועל ממתח זמני, ככה הוא חי. יש אנשים נוספים ביישוב שהם שונאים יהודים חובשי כיפה. הגיע הזמן למגר את זה”.

לטענתו, “אחרי תפילת שחרית בשבת בבוקר – תושבים רודפים אחרי המתפללים”.

לא שקלתם להגיש תלונה?

״אנחנו לא יכולים כי אין לנו הוכחות, זה תמיד יוצא בשבת בבוקר, לאחר שיוצאים מהתפילה. במשך השבוע אנחנו מתפללים בעכו. בשבת אין לנו אפשרות לצלם ולהקליט”.

מרדכי מקווה: ״מעכשיו יתחילו לפחד. מהיום אם הוא יפנה אלינו בצורה כזאת, נגיש תלונה במשטרה, דבר שלא עשינו בעבר”.

איזי דיאמנט, יו”ר ועד היישוב, סירב להגיב על סדרת שאלות ששיגרנו אליו. במידה וישיב – נפרסם את תגובתו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות