מועצת הרבנות נגד הרפורמה: ‘אסור לרב להעניק כשרות מחוץ לעירו’

המלחמה ברפורמת הכשרות של השר לשירותי דת • חברי מועצת הרבנות הראשית" "לא נקבל תכתיבים פוליטיים שנוגדים את ההלכה, העקרונות ההלכתיים אינם נתונים למשא ומתן" • הרב דוד לאו קרא לכינוס מועצת הרבנות הראשית לדיון דחוף
יוסף גרינבוים
כ"ה אב התשפ"א / 03.08.2021 14:44

מועצת הרבנות הראשית נגד רפורמת הכשרות של השר מתן כהנא: החלטה חריפה שפרסמו רבני המועצה  קובעת, כי “על פי ההלכה אסור לרב להעניק כשרות או לעסוק בענייני כשרות מחוץ לתחומו במקום שיש רב אחר מכהן”.

רוצה לבדוק באופן עצמאי את רמת הסיכון של משפחתך והקרובים לך?

חשיפה: כל מה שתוכלו לקבל באונ’ העברית כבוגרי החינוך החרדי

על ההחלטה חתומים חברי מועצת הרבנות הראשית – ובראשם הרשל”צ הרב יצחק יוסף, הרב שמעון אליטוב, הרב יצחק פרץ, הרב רצון ערוסי, הרב יצחק גרוסמן, הרב יעקב רוז’ה, הרב יצחק רלב”ג, הרב אליעזר שמחה וייס, הרב יעקב שפירא, הרב שמואל אליהו, הרב יהודה דרעי והרב יצחק לוי.

חברי המועצה מצהירים: “הרבנות הראשית לישראל דוחה מכל וכל את היוזמה המסוכנת של המשרד לשירותי דת להרס הכשרות והיהדות בישראל, ה׳תכנית׳ שאושרה בממשלה לשינויים במערך הכשרות משמעותה היא ביטול הכשרות במדינת ישראל, פתיחת בזאר של גופים בעלי אינטרסים עסקיים שיעניקו כשרות ומתן אפשרות לכל אדם להעניק כשרות כשהתוצאה היא אחת, הרס וחורבן הכשרות”, נאמר בהחלטה.

עוד נאמר בהחלטה, כי  “זהו חלק ממגמה כללית של פגיעה בשירותי הדת, בכשרות, בנישואין ובגיור שמטרתה הסופית היא ביטול זהותה היהודית של מדינת ישראל.

“מועצת הרבנות הראשית הוקמה על מנת להורות הלכה לעם ולכן לא תשתף פעולה עם ההחלטה להפיכתה למועצה המקבלת תכתיבים על מנת ליישם מדיניות פוליטית הנוגדת את ההלכה, העקרונות ההלכתיים אינם נתונים למשא ומתן, תורת ישראל איננה יכולה להיות מוחלפת”.

חברי המועצה קוראים לממשלה, “לבטל את החלטתה המסוכנת שמשמעותה היא החרבת מערכת הכשרות, במדינת ישראל מדינתו היחידה של העם היהודי ראוי שתהיה מערכת כשרות ציבורית ומתפקדת”.

מי ששמו לא מופיע על ההחלטה הוא הרב הראשי הגר”ד לאו.

עם זאת, במכתב ששלח הלילה הגר”ד לאו לעמיתו הראשל”צ מציין הרב הראשי את הקשיים העיקריים במתווה הכשרות החדש – ומחזק את החלטת מועצת הרבנות מאתמול.

“ראיתי את החלטת מועצת הרבנות הראשית על מתווה הכשרות שאושר במדינת ישראל”, כותב הגר”ד לאו. “מניסיון של עשרות שנים, אפשרות התחרות בין נותני כשרות חמורה והיא תפגע ברמת הכשרות.

“עוד יצוין שהעולזים על הצעה זו נמנים על הפוגעים בדמותה היהודית של מדינת ישראל. הדבר מלמד כשלעצמו על כך שהמתווה לא אמור להועיל לרבנות.

“אבקש לחזק את ידיכם על החלטה חשובה זו”.

מטורף: 5 ימים של כיף ואטרקציות למשפחה ללא הפסקה • כל הפרטים

ללא תנאים ועם מלגות: משתכרים 35,700 שקלים לחודש בממוצע

למה כדאי לצעירים להתחסן נגד הקורונה דווקא ב’בין הזמנים’?

כמו כן קורא הרב הראשי לכינוס מועצת הרבנות הראשית לדיון דחוף, “על מנת לטכס עצה בענייני הכשרות והגיור – שאף לגביו נשמע הקול כי ישנן תכניות שעלולות לפגוע קשות בכרם ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות