מתחיל להתכונן לסגר? בנט לשרים: “ייתכן ונידרש לצעדים כואבים”

נפתלי בנט השמיע בפני השרים תחזית קודרת: "קצב ההכפלה מדאיג, המספרים מדברים בעד עצמם. הצפי הוא שעוד 10 ימים יהיו 400 חולים קשים" • "תקווה זו לא תוכנית עבודה, אנחנו בדרך ל-1,600 חולים בתחילת ספטמבר" • השר הורביץ מדחיק: "לא רואה צורך 'לפמפם' את הסגר"
חרדים 10
כ"ה אב התשפ"א / 02.08.2021 21:20

מכין את הקרקע לסגר? במהלך ישיבת הממשלה הבוקר (שני) הזהיר נפתלי בנט את השרים מפני הצפוי בשבועות הקרובים – על רקע מספר חולי הקורונה הקשים שהולך ועולה.

חשיפה: כל מה שתוכלו לקבל באונ’ העברית כבוגרי החינוך החרדי

רוצים חופשה עם שובר הנחה? אסור להחמיץ את מה שקורה בירושלים

בחדשות 12 דווח, כי דברי בנט אמר לשרים שמספר החולים הקשים מוכפל בכל עשרה ימים. “היינו ב-50, עברנו ל-100, כעבור 10 ימים ל-200 והצפי הוא שעוד 10 ימים יהיו 400 חולים. קצב ההכפלה מדאיג והמספרים מדברים בעד עצמם. אנחנו עושים מאמץ גדול לעודד התחסנות, שוקלים להרחיב את החיסון השלישי לצעירים יותר ומקווים לראות בלימה”.

בנט הוסיף: “צריך לומר ביושר – תקווה זו לא תוכנית עבודה. אנחנו כרגע מתמידים בקו שנקטנו, בהתאם למדד של סך החולים הקשים – מאושפזים, מונשמים, אקמו ועוד – ורוצים לראות את האפקט. אנחנו עם האצבע על הדופק כל הזמן. ייתכן ונידרש לצעדים כואבים”.

מספר חולי הקורונה הקשים הגיע היום ל-217, ולפי התחזית שהשמיע בנט לשרים – המספר צפוי להגיע לכ-1,600 בעוד חודש מהיום – אז יחלו גם חגי תשרי.

קבינט המומחים הלאומי, בראשות פרופסור רן בליצר, פרסם הערב שורת המלצות לקראת דיון קבינט הקורונה. בין היתר ממליצים המומחים להחמיר את התו הירוק כך שיפעל ללא תלול במספר האנשים.

המומחים מציינים את היעדר האכיפה כמכשול משמעותי בהתמודדות עם התפשטות התחלואה. בנוסף המליצו חברי קבינט המומחים להרחיב את מתן המנה השלישית גם לקבוצות בסיכון גבוה גם בגילים צעירים מ-60.

בדיון הוצג ניתוח נתונים של חוקרים בכירים שלפיו עד סוף אוגוסט יהיו בין 600 ל-1,200 חולים במצב קשה, ולמעלה מ-50 מונשמים תוך כשבוע. על פי החוקרים – בלי תו ירוק מלא שיחול באופן מיידי ויאכף כנדרש – ישראל עלולה להגיע למצב שמצריך סגר עוד לפני החגים.

שר הבריאות, ניצן הורוביץ, נשאל היום בריאיון ל’תוכנית חיסכון’ בחדשות 12, על הסגר והשיב:

“אני לא יודע אם יהיה סגר בחגים, אם נצטרך לעשות צעדים קשים – נעשה אותם, אבל אני לא רואה צורך ‘לפמפם’ את העניין הזה כל הזמן. הקפדה על מסכה זה הדבר הכי אפקטיבי וזול שלא פוגע בפעילות”.

מטורף: 5 ימים של כיף ואטרקציות למשפחה ללא הפסקה • כל הפרטים

ללא תנאים ועם מלגות: משתכרים 35,700 שקלים לחודש בממוצע

למה כדאי לצעירים להתחסן נגד הקורונה דווקא ב’בין הזמנים’?

הוא הוסיף: “המצב בהחלט מדאיג. יש יותר מ-200 חולים קשים, קצב ההכפלה הוא כל 10 ימים – אז אפשר לעשות את החשבון לבד לאן נגיע בתוך כמה שבועות. לכן יש צורך להגביר את אמצעי ההגנה מפני זן הדלתא. ברגע שאנחנו מדברים על הצטברות של כמה מאות חולים קשים, ברור שהעומס על המערכת יגבר. בתי החולים שלנו יכולים להתמודד עם זה, השאלה מה אנחנו עושים כדי למנוע את זה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות