יאיר לפיד: ‘מיסים? כשרוצים שינוי התנהגות של הציבור עושים צעדים’

אריה ריבקינד
|
כ"ד אב התשפ"א / 02.08.2021 16:42
שר החוץ בפתח ישיבת סיעת יש עתיד: “למדינת ישראל לא היה תקציב כי לא הייתה לה ממשלה מתפקדת – היום יש לה” חלק מחמאות לשר האוצר: “אביגדור ליברמן ניהל את זה יוצא מן הכלל. בקור רוח, במקצוענות, עם קבלת החלטות מדוייקת”

לאחר שהממשלה אישרה הבוקר (שני) את תקציב המדינה לשנים 2021-2022, ראשי סיעות הקואליציה כינסו אחר הצהרים ישיבות סיעה.

חשיפה: כל מה שתוכלו לקבל באונ’ העברית כבוגרי החינוך החרדי

רוצים חופשה עם שובר הנחה? אסור להחמיץ את מה שקורה בירושלים

שר החוץ יאיר לפיד אמר בפתח ישיבת הסיעה של יש עתיד: “שלוש שנים לא היה למדינת ישראל תקציב. היום זה נגמר. זה מה שממשלה שפויה עושה. יש לה ראש ממשלה מחויב, יש לה שרים מחויבים וזה מה שממשלה עושה – קמה בבוקר והולכת לעבוד בשביל האזרחים. הבטחנו שקט, הבטחנו עשיה. אנחנו מקיימים”.

לדבריו, “אי העברת תקציב זה הכשלון הניהולי הגדול ביותר של הנהגה לאומית. חנות מכולת אי אפשר לנהל בלי תקציב, בטח לא מדינה. למדינת ישראל לא היה תקציב כי לא היתה לה ממשלה מתפקדת. היום יש לה”.

לפיד, שפרש מישיבת הממשלה בסביבות השעה 3 לפנות בוקר – הרבה לפני ההצבעה –  אמר: “אחרי לילה לבן, סגרנו הבוקר תקציב מדינה לשנתיים הקרובות. יש בו תקצוב שיא לתשתיות לאומיות. במטרו, בבתי חולים, בפריפריה הישראלית, בעסקים קטנים, בתשתיות דיגיטליות ותשתיות ירוקות.

“יש בו תקציב שלא היה כמוהו למאבק באלימות, בעיקר בחברה הערבית. יש בו דאגה לניצולי שואה, לקהילה הלהט”בית ולתנועות הנוער וגם תיקון של עשור בתקציב משרד החוץ”.

לפיד חלק מחמאות לשר האוצר: “אני גאה בתהליך שעשינו בממשלה הזאת. שר האוצר אביגדור ליברמן ניהל את זה יוצא מן הכלל. בקור רוח, במקצוענות, עם קבלת החלטות מדוייקת. הוכיח שתהליך טוב יוצר תוצאה טובה.

“זה תקציב טוב, נכון, מדוייק, מעודכן, נותן מענה למה שהמדינה צריכה. הוא עבר פה אחד בממשלה כי כולנו מאמינים בו. והוא יעבור בכנסת מפני שאזרחי ישראל צריכים אותו”.

בהמשך השר לפיד נשאל על ידי יהודה שלזינגר מ’ישראל היום’ על הפרת ההבטחה “לא נעלה מיסים”.

לפיד השיב: “זה מה שקורה שאתה רוצה לייצר שינוי התנהגות. אתה לא יכול כל החיים לומר שיש מגיפת השמנה ולא לעשות שום דבר. זה אחד הכלים.

“לא עלה מס הכנסה ולא עלה מע”מ. לא עשינו צעדים שמכבידים על אזרחי מדינת ישראל במובן הזה, עשינו צעדים שקשורים לשינויי התנהגות של הציבור בנושאים שחשובים לממשלה הזאת”.

מטורף: 5 ימים של כיף ואטרקציות למשפחה ללא הפסקה • כל הפרטים

ללא תנאים ועם מלגות: משתכרים 35,700 שקלים לחודש בממוצע

למה כדאי לצעירים להתחסן נגד הקורונה דווקא ב’בין הזמנים’?

בתשובה לשאלה האם נעשים מאמצים כדי לגייס את חברי הרשימה המשותפת לתמיכה בהצבעה על התקציב – ענה: “אנחנו נדבר עם כל מפלגות הבית על התקציב. צריך לדבר איתם לא רק בגלל אצבע לכאן או לשם, אני לא מודאג מהתקציב, כי הם מייצגים ציבורים – זה נכון לגבי ערבים וחרדים. אמרנו מראש שלא נהיה ממשלה רק של אלה שהצביעו לנו – נדבר עם כולם”.