ליצמן תוקף: ‘ממשלת הזדון אישרה תקציב רע שכולל גזירות רעב’

אריה ריבקינד
|
כ"ד אב התשפ"א / 02.08.2021 11:14
ח״כ יעקב ליצמן לאחר אישור תקציב המדינה בממשלה: “ממשלה רעה שגיבשה תקציב פוליטי, חסר חמלה, ללא בשורה ובלי תקווה. פוגע קשות באזרח הקטן. ליברמן פועל באכזריות” • בצלאל סמוטריץ’: “זה תקציב שאין בו שום בשורה, זה תקציב חילוני שמאלני למהדרין, לא ראיתי בשורות”

הממשלה אישרה הבוקר (שני) את תקציב המדינה לשנים 2021 ו-2022 – ובאופוזיציה כבר תוקפים.

חשיפה: כל מה שתוכלו לקבל באונ’ העברית כבוגרי החינוך החרדי

רוצים חופשה עם שובר הנחה? אסור להחמיץ את מה שקורה בירושלים

מטורף: 5 ימים של כיף ואטרקציות למשפחה ללא הפסקה • כל הפרטים

ח״כ יעקב ליצמן אמר לאחר אישור תקציב המדינה על ידי הממשלה: “ממשלת הזדון אישרה הבוקר תקציב רע למדינה שיפגע באזרחיה החלשים. מדובר בתקציב שכולו מפגע חברתי והתעמרות במעוטי היכולת”.

ליצמן טוען: “לאחר שנים בהם נשמרה מדיניות חברתית סבירה שכללה אי עליית מיסים, הסכר נפרץ. זוהי ממשלה רעה שגיבשה תקציב פוליטי, חסר חמלה, ללא בשורה ובלי תקווה.

“לצערנו, תקציב ממשלת בנט-ליברמן-לפיד-סער כולל גזירות רעב במסווה של רפורמות כלכליות, בניגוד מוחלט להבטחות לפני הבחירות ותוך המשך הונאת הציבור, שנדרש כעת לשלם את מחיר הבזבוזים והחגיגות, בדמות שרים מיותרים וסגני שרים חסרי תועלת”.

הוא הוסיף: “תקציב המדינה שאושר פוגע קשות באזרח הקטן בעלייה של 30% במחירי החשמל, עליית תעריפי הארנונה לבתים, עליית מחירי התחבורה הציבורית ופגיעה במשתמשי הרב קו, ללא פתרון לנכים, תוך פגיעה קשה בחקלאות, עליית מחירי הדיור, מחירי השתיה וכלים חד פעמיים.

“זו בושה וחרפה ששר האוצר ליברמן פועל באכזריות תוך שהוא שם על הכוונת את משפחות ברוכות הילדים, הציבור החרדי ועולם התורה.

“ניאבק בממשלה הרפורמית הרעה הזו שנלחמת בציביון היהודי של המדינה, שפוגעת בערכי היהדות ומחפשת כל דרך להרע ללומדי התורה ושומרי המצוות”.

ח”כ בצלאל סמוטריץ’ תקף גם הוא את ההחלטות השונות בתקציב, וטען כי הערכים של התקציב משקפים ערכים של שמאל.

“נכון להצעת התקציב שהנוחה על שולחן הממשלה, זה תקציב שאין בו שום בשורה, לא לפריפריה, לא לחינוך, לא לזהות היהודית, לא להתיישבות, לא בנגב ולא ביהודה ושומרון, זה תקציב חילוני שמאלני למהדרין. לא ראיתי בשורות חיוביות לערכים שהם ערכי ימין”.

ח”כ שמחה רוטמן מהציונות הדתית הגיב: “בשורת התקציב של ‘ממשלת השינוי’ – מקבלי הפנסיות התקציביות השמנות יכולים לנוח בשקט. החולים, נוסעי התחבורה הציבורית בפריפריה והמשפחות העניות ביותר בישראל, ישלמו עבור הדיל בין בנט לעבאס”.

ללא תנאים ועם מלגות: משתכרים 35,700 שקלים לחודש בממוצע

למה כדאי לצעירים להתחסן נגד הקורונה דווקא ב’בין הזמנים’?

גם בהנהגת החקלאים הביעו זעם על אישור התקציב, בשל מה שהם הגדירו כ”השארת רפורמה הרסנית בחקלאות לחוק ההסדרים”: “החלטת הממשלה לאשר את הרפורמה בחקלאות בתוך חוק ההסדרים, מבלי להגיע עמנו להסכמות, היא בבחינת גרזן על צווארה של החקלאות הישראלית. במקום לטפל ברשתות השיווק אשר קובעות את המחיר לצרכן, הם החליטו ללכת בצעד חריג וחד צדדי נגד החקלאים”.

לדבריהם, “נפעל לכך שהכנסת תתקן את ההחלטה ותמנע את התוצאות ההרסניות שלה. כשאזרחי ישראל בחרו ממשלת שינוי, הם לא התכוונו לשינוי לרעה, ואנו מצפים משרי הקואליציה ומחברי הכנסת מכל סיעות הבית להילחם, יחד איתנו, לשינוי הגזירה הרת הגורל עבור החקלאים ועבור אזרחי ישראל”.