בנט על צלבי הקרס בב”ב: “נבזות ורשעות” • צפו: החשודים בהשחתה

בנט על השחתת בית הכנסת והושלכת תמונותיה של שירה בנקי ע"ה: "מעשה חמור של שנאה והסתה" • השר לביטחון הפנים: "אנחנו נשים עליכם את הידיים ואתם תשלמו על כך. תתביישו" • בתיעוד נראים חשודים אפשריים צועדים סמוך לזירה לפני התקרית

חיים טוויל
כ"ג אב התשפ"א / 01.08.2021 12:02

נפתלי בנט, והשר לביטחון הפנים עמר בר-לב, התייחסו הבוקר (ראשון) לצלבי הקרס שרוססו בליל שבת על מבנה בית הכנסת ‘ישראל הצעיר’ ברחוב הרב קוק בני ברק – ולהשלכת תמונותיה של שירה בנקי ע”ה, שנרצחה במצעד בירושלים לפני כשש שנים, לצד חומרי תועבה.

חשיפה: כל מה שתוכלו לקבל באונ’ העברית כבוגרי החינוך החרדי

בהודעה רשמית אמר ראש הממשלה: “השחתת בית הכנסת בבני ברק היא מעשה חמור של שנאה והסתה. ביזוי קודשי ישראל, ובתוך כך השימוש הנפשע בתמונתה של הנערה שירה בנקי ז”ל שנרצחה, הוא מעשה של של נבזות ורשעות. לא נעבור על כך בשתיקה. המשטרה תמצה את הדין עם הפושעים, ואנו נבוא עימם חשבון. לקראת חודש אלול עם ישראל צריך להתאחד ולגלות אהבת חינם איש לרעהו”.

השר עמר בר-לב גינה את האירועים – וצייץ בטוויטר: “הוונדליסטים שהשחיתו הלילה את בית הכנסת בבני ברק בצלבי קרס ועוד העזו לטמא את זכרה של שירה בנקי ז”ל, ילדה שהייתה כולה אור, יופי ואהבת האחר – אנחנו נשים עליכם את הידיים ואתם תשלמו על כך. תתביישו”.

שר החוץ יאיר לפיד הגיב כבר אמש: “קורא למשטרה לחקור במהירות ולמצוא את מי שצייר צלבי קרס בבתי כנסת בבני ברק. עם מי שעשה את המעשה הנורא הזה צריך למצות את כל חומרת הדין” .

ח”כ אורי מקלב: “המראות הללו שהגיעו לפתחה של העיר בני ברק הינם תוצאה ברורה של ההסתה של ליברמן המתמשכת חודשים ארוכים בנסיון להביא לפילוג וקיטוב בעם.

“רוב הציבור בארץ סולד מכך, אך מערכת הכפשות וההשמצות של השמאל והתקשרות מביאה למקרים נוראיים מעין אלו. אסור שמקרים מעין אלו יעבור לסדר היום, אין מדובר במקרה הראשון שהיה במקום.

ללא תנאים ועם מלגות: משתכרים 35,700 שקלים לחודש בממוצע

למה כדאי לצעירים להתחסן נגד הקורונה דווקא ב’בין הזמנים’?

“פניתי כבר הערב למפכ”ל המשטרה בכדי לדעת כיצד הם פועלים בכדי שלא נגיע לפגיעה בנפש חלילה. אני קורה לשר לבטחון פנים שלא להניח למקרה זה ולמצות את החקירה עד תום”.

קהילת ‘ישראל הצעיר’ בבני ברק היא קהילה ותיקה הכוללת דתיים לאומיים וחרדים כאחד, ובראשה עומד סא”ל (מיל’) הרב אשר לנדאו.

בתגובה על הונדליזם נמסר מבית הכנסת:  “תחושת תדהמה והלם אופפת את מתפללי בית הכנסת ישראל הצעיר ובראשם את רב בית הכנסת הרב אשר לנדאו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות