פג תוקף: 80 אלף חיסונים לקורונה בעלות של מיליונים – ייזרקו לפח

תוקפן של 80 אלף מנות חיסון בעלות של כ-6 מיליון שקלים יפוג הלילה - והם צפויים להיזרק לפח • מדובר בכמות החיסונים הגדולה ביותר אי פעם שתיזרק • מערכת הבריאות: עדיף שיהיה עודף ויזרקו לפח מאשר שיהיה חוסר
חרדים 10
כ"ג אב התשפ"א / 31.07.2021 21:35

כ-80 אלף חיסונים של חברת ‘פייזר’ נגד קורונה, בעלות 6 מיליון שקלים, צפויים להיזרק מחר לפח. כך דווח הערב (מוצאי שבת) בחדשות 12.

 

לפי הדיווח, בקופות החולים יש עשרות אלפי חיסונים שפג התוקף שלהם מסתיים הלילה. זאת על רקע סירובה של חברת ‘פייזר’ העולמית לאשר הארכת תוקף של חיסונים בשום מקום בעולם.

מדובר בכמות החיסונים הגדולה ביותר אי פעם שתיזרק לפח בישראל.

מראשית מבצע החיסונים נגד קורונה, עשתה מדינת ישראל מאמצים גדולים כדי שלא לזרוק אף חיסונים, ואף חתמה עסקה עם דרום קוריאה שבמסגרתה הקוריאנים קיבלו מישראל 700 אלף חיסונים עם תוקף עד סוף יולי, בתמורה לכמות זהה עם תוקף ארוך יותר שהם יעבירו לישראל בחודשים ספטמבר או אוקטובר.

תגובת משרד הבריאות: “מדינת ישראל מנהלת את מלאי החיסונים שלה תוך שימת לב לתפוגת המוצר ולהיותו מוצר מציל חיים המבוקש על ידי רבים בעולם. בעוד שהמדינה חתומה על הסכמי חיסיון ולא ניתן לחשוף כמויות חיסונים מדויקות, ניתן לשתף כי חלק מהאצווה שתוקפה ה-31.7 שימש לחיסון תושבי מדינת ישראל שנעתרו לקריאות מערכת הבריאות וראש הממשלה להקדים ולהגיע להתחסן וחלק מהאצווה שהוחלף עם קוריאה (שקצב ההתחסנות שלה כעת גבוה) תמורת מנות עתידיות.

“עם זאת, לכל תושב שהתחסן במנה הראשונה שמורה מנה שנייה וכל אזרח שיחפוץ בכך יכול להתחסן גם כעת. אנו קוראים לתושבי ישראל לבוא ולהתחסן כנגד קורונה ובכך להגן על עצמם ועל הסובבים אותם מפני מחלה קשה זו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות