קמפיין החיסון השלישי שבו פתח נתניהו הטריף את כל המערכת

הממשלה דמתה למי שעומדת בפני מחלף כבישים ענק ועתיר נתיבים שהוצאו ממנו השלטים. ברור לכולם שלכל החלטה תהיה משמעות, בריאותית או כלכלית, רק שאף אחד לא יודע לומר מהי • עד ההודעה של נתניהו
מתי טוכפלד, ישראל היום
כ"א אב התשפ"א / 30.07.2021 11:35

החוליה המקשרת היחידה בין הממשלה הנוכחית לקודמתה היא כחול לבן. שרי מפלגתו של בני גנץ היו חברים בממשלה הפריטטית הראשונה בישראל בראשות בנימין נתניהו, ונותרו חברים בממשלה הפריטטית השנייה, בראשות נפתלי בנט.

חשיפה: כל מה שתוכלו לקבל באונ’ העברית כבוגרי החינוך החרדי

אחרי שהראשונה נחשבה לממשלת שיתוק, השרים הוותיקים מכחול לבן (שחלקם חברים היום במפלגות אחרות בקואליציה) מעידים כי גם הממשלה הנוכחית פשוט לא מתפקדת, ככל שמדובר בנושא המרכזי של השנה וחצי האחרונות – מגיפת הקורונה. זו גם הדעה השלטת בקרב בכירי משרד הבריאות.

אם השיתוק בממשלה הקודמת נבע כתוצאה מכיפופי ידיים פוליטיים בין חלקיה, נראה שעכשיו הסיפור שונה. בשבועות האחרונים מצטיירת תמונה שלפיה חלקים גדולים מהממשלה הנוכחית מסרבים לקבל החלטות קשות בנוגע למאבק בקורונה, כדי לרצות קהל מסוים שהם מאמינים שיש לרצותו.

בעולם התמונה הפוכה בתכלית: מדינות ליברליות – שבהן ההתערבות הממשלתית בשנה וחצי האחרונות היתה מינימלית – משנות מדיניות ומעבירות תקנות וחוקים מגבילים. בישראל, שההתערבות הממשלתית בה היתה גבוהה, מצמצמים אותה כעת למינימום ההכרחי. באירופה האופוזיציה תוקפת את הממשלות על הובלת מדיניות של תו ירוק שמעודדת חיסונים, ואילו פה האופוזיציה תוקפת את השלטון על היעדר תו ירוק ברור והתמהמהות עם מבצע חיסונים מקיף.

עד השבוע דנו בכירי מערכת הבריאות וחברי קבינט הקורונה בשלל סוגיות הקשורות לנגיף: החזרת תו ירוק חלקי, מלא, תו שמח, סגירת נתב”ג ועוד. מעט מאוד החלטות התקבלו בחודש האחרון, והיה נראה כי הממשלה נכנסת ללופ שהיא עצמה יצרה. הדיון לא היה ממוקד. השרים שהתראיינו בנושא יצרו בלבול יותר משסיפקו תשובות.

הממשלה דמתה למי שעומדת בפני מחלף כבישים ענק ועתיר נתיבים שהוצאו ממנו השלטים. ברור לכולם שלכל החלטה תהיה משמעות, בריאותית או כלכלית, רק שאף אחד לא יודע לומר מהי.

עד ההודעה של נתניהו.

“הגעתי למסקנה שיש צורך במתן מנת דחף נוספת, שלישית, לחיסון”, הכריז יו”ר האופוזיציה והטריף את המערכת.

ברגע אחד התמקדו כל השאלות והלבטים הרפואיים בסוגיה הזו. פתאום כל דיוני הממשלה על המתווים, הסגרים, התווים, נראים תפלים לעומת החלטה אחת שעומדת על הפרק, ושבה צריך למקד את הדיון כולו.

ללא תנאים ועם מלגות: משתכרים 35,700 שקלים לחודש בממוצע

למה כדאי לצעירים להתחסן נגד הקורונה דווקא ב’בין הזמנים’?

נתניהו כראש ממשלה תלה את כל יהבו בחיסונים – וזה עבד. היקפי התחלואה בישראל עמדו בשלהי כהונתו על אפס. כל ההגבלות הוסרו. גם את המסיכות כבר זרקו כולם לפח.

כעת, כשהמחלה חזרה, שוב מבקש נתניהו ללכת לנתיב שכבר הוכיח את עצמו, אולם בממשלה היססו. מבחינת נתניהו, גם ההחלטה לבסוף על מתן חיסון שלישי, ההצלחה הזאת תירשם על שמו.

• מתוך טורו של מתי טוכפלד ב’ישראל היום’

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות